Phoenix Point, czyli duchowy następca X-COM-a, ufundowany

Siedem dni – tyle czasu potrzebowało studio Snapshot Games, by zebrać od graczy środki potrzebne do ukończenia jego najnowszego projektu, Phoenix Point. Tym samym miłośnicy klasycznego X-COM-a mogą przygotować się na wielki powrót do korzeni.

Krystian Pieniążek

Zaledwie tydzień temu informowaliśmy Was o tym, że Julian Gollop wraz z zespołem Snapshot Games rozpoczął zbiórkę funduszy na Phoenix Point, czyli duchowego następcę kultowego X-COM-a (znanego w Polsce pod tytułem UFO: Enemy Unknown). Dzisiaj magiczna liczba 500 000 dolarów została przekroczona, zatem powstanie tego tytułu wydaje się być niezagrożone. Twórcy nie zamierzają jednak spoczywać na laurach i już snują plany wprowadzenia dodatkowej zawartości, jeśli w ciągu kolejnych trzydziestu sześciu dni uda im się zebrać więcej środków.

Projekty przeciwników, jakim stawimy czoła w Phoenix Point, już teraz zapadają w pamięć. Szkoda, że do premiery planowanej na ostatni kwartał 2018 roku pozostało jeszcze tyle czasu… - Phoenix Point, czyli duchowy następca X-COM-a, ufundowany - wiadomość - 2017-05-03
Projekty przeciwników, jakim stawimy czoła w Phoenix Point, już teraz zapadają w pamięć. Szkoda, że do premiery planowanej na ostatni kwartał 2018 roku pozostało jeszcze tyle czasu…

Kolejnym kamieniem milowym w kampanii crowdfundingowej jest zebranie 650 000 dolarów. W ten sposób gracze zapewnią twórcom środki niezbędne do wprowadzenia pojazdów, z których będą mogli zrobić użytek podczas potyczek rozgrywanych w trybie turowym. Owe maszyny mają służyć przede wszystkim do przewożenia jednostek i transportu ciężkiego uzbrojenia, choć przydadzą się także choćby do ewakuacji. Co więcej, ich wyposażenie dostosujemy do indywidualnych preferencji, decydując na przykład o rodzaju karabinów zamontowanych na ich pokładzie.

Zebranie następnych dwustu tysięcy dolarów zaowocuje natomiast wprowadzeniem pływającej fortecy, która może posłużyć nie tyllko jako baza wypadowa, ale... środek transportu, umożliwiający zbadanie nadbrzeżnych rejonów i morskich głębin. Warto będzie jednak pamiętać o tym, że taka konstrukcja zostanie wystawiona na ataki kreatur czających się na dnie oceanu – okaże się jednak przydatna, jeśli zechcemy poznać wszystkie sekrety poukrywane w świecie gry.

Takie cudeńko z pewnością poradziłoby sobie z (prawie) każdym zagrożeniem obecnym na polu bitwy. - Phoenix Point, czyli duchowy następca X-COM-a, ufundowany - wiadomość - 2017-05-03
Takie cudeńko z pewnością poradziłoby sobie z (prawie) każdym zagrożeniem obecnym na polu bitwy.

Wiele wskazuje na to, że autorom uda się osiągnąć zamierzone cele – po przekroczeniu wyżej wymienionych progów zapewne podzielą się z nami kolejnymi planami, toteż fani X-COM-a i taktycznej zabawy powinni trzymać rękę na pulsie. Najważniejsze, że tym razem Gollop może w spokoju dłubać nad swoim nowym dziełem – Phoenix Point nie musi powstawać w tajemnicy, jak miało to miejsce w przypadku tytułu, dzięki któremu twórca ten zapisał się złotymi literami na kartach branżowej historii.

Phoenix Point

Phoenix Point

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 grudnia 2019

Informacje o Grze
6.0

GRYOnline

6.3

Gracze

7.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

3

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2017-05-02
20:39

Wojt55 Pretorianin

Wojt55

Dead Space + Halo i trochę Call of Duty.

Komentarz: Wojt55
2017-05-02
21:15

topyrz Senator

topyrz

Kolejny próg jest niesmaczny. Takich rzeczy oczekiwałbym od "podstawowej" wersji gry. Chyba nie byli przygotowani na popularność, nie mieli przygotowanych tierów lub to ma być tylko interes. Przez takie podejście zaczynam powątpiewać w projekt.
W każdym razie, niech wychodzi jak najwięcej xcomów. Będzie konkurencja, to może i będą musieli się bardziej postarać tworząc bardziej dopracowane gry.

Komentarz: topyrz
2017-05-03
08:10

hooded man Pretorianin

poziom skomplikowania x-coma 2 z Long War 2 - jego poziom trudności ale też elastyczność poprzez własne modyfikacje plikami ini - niesamowicie taktyczne podejście w LW2 jest na poziomie nieosiągalnym dla firmy debiutującej w tej materii.
Mogę się założyć że nawet generowane losowo mapy ich przerosną.
W X-com 2 LW2 KAŻDA kampania jest unikalna i przebiega inaczej. Ilość taktyk które można wdrożyć jest obezwładniająca.

Wystarczy popatrzeć na yotutube na rozkminy hardkorowych graczy. Mózg rozjeb@ny....

Żałuję tylko jednego, plastusiowego podejścia do designu całej gry. Szkoda że nie jest mroczna i bardziej "brudna" tylko wysterylizowana jak warcaby na komputerze.

Ale jedno jest pewne - do Long Wara 2 nie doskoczą.

Komentarz: hooded man

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl