Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 21 grudnia 2006, 12:32

autor: Artur Falkowski

Nowe informacje o Live Anywhere

Jednym z większych zaskoczeń na tegorocznych targach E3 była podana podczas konferencji Microsoftu wiadomość o planowanym wdrożeniu nowej usługi Live Anywhere, która pozwoli na rozszerzenie usługi Xbox Live na użytkowników PC (z Windowsem Vista) oraz zaawansowanych telefonów komórkowych.

Jednym z większych zaskoczeń na tegorocznych targach E3 była podana podczas konferencji Microsoftu wiadomość o planowanym wdrożeniu nowej usługi Live Anywhere, która pozwoli na rozszerzenie usługi Xbox Live na użytkowników PC (z Windowsem Vista) oraz zaawansowanych telefonów komórkowych. Oto nieco informacji, którymi podzielił się Kelvin Unangst z Microsoftu zajmujący się produktami opatrzonymi logiem Games for Windows (GFW).

Najważniejszą wiadomością jest to, że w początkowej wersji Visty nie będzie zaimplementowana obsługa Xbox Live. Dopiero pierwsze gry działające w systemie Live Anywhere pozwolą nam na integrację ze wspomnianym systemem.

Pierwszą z nich będzie Halo 2, które niestety nie będzie posiadało możliwości gry pomiędzy użytkownikami konsol i PC. Pojawi się jednak sposobność skorzystania z opcji komunikacyjnych XBL, przesyłania wiadomości oraz prowadzenia rozmowy.

Shadowrun będzie natomiast wykorzystywać w pełni możliwości usługi Microsoftu, nie tylko pozwalając na komunikację pomiędzy użytkownikami X360 i PC, ale również na uczestniczenie we wspólnych rozgrywkach.

Obie gry posiadać będą znany z konsol system achievementów, które odkrywane wraz z postępem rozgrywki zwiększać będą Gamerscore na koncie Xbox Live. Nie będzie jednak możliwości dublowania achievementów. Jeżeli więc ktoś będzie posiadaczem danej gry w wersji na komputer oraz konsolę, każdy achievement będzie mógł odkryć tylko raz, niezależnie od tego, w której wersji to uczyni.

Do tej pory nie wiadomo, w jaki sposób Microsoft zachęci posiadaczy PC do wykupienia abonamentu. W końcu do tej pory przyzwyczajeni byli do grania za darmo (nie licząc gier MMO). „Nie jesteśmy na tyle szaleni, by myśleć, że ludzie nagle zaczną płacić 50 dolarów rocznie za coś, co do tej pory mieli za darmo… Wszystko, co mogę teraz powiedzieć, to że pracujemy nad tym, by uczynić posiadanie konta GOLD korzystnym, nawet jeżeli łączycie się do Live jedynie z systemu Vista” – powiedział Michael Wolf, pracujący nad projektem specjalista od PR.