Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 listopada 2005, 14:48

autor: Piotr Doroń

Ninety-Nine Nights opóźnione

Ninety-Nine Nights – najnowsza gra japońskiego twórcy Tetsuya Mizuguchiego, znanego z Space Channel 5, Rez oraz Lumines – według wstępnych zapowiedzi powinna trafić do amerykańskich sklepów dnia 12 stycznia 2006 roku. Niestety nie trafi.

Ninety-Nine Nights – najnowsza gra japońskiego twórcy Tetsuya Mizuguchiego, znanego z Space Channel 5, Rez oraz Lumines – według wstępnych zapowiedzi powinna trafić do amerykańskich sklepów dnia 12 stycznia 2006 roku. Niestety nie trafi.

Tytuły startowe, które powinny ujrzeć światło dzienne wraz z nową konsolą Microsoftu i te następujące po nich dotknęła istna plaga opóźnień. Swoją cegiełkę dołożyli także panowie z firmy Phantagram. Pierwotnie, jak to już wyżej wspomniałem, Ninety-Nine Nights powinno się ukazać niemal zaraz po Sylwestrze. Dzisiaj natomiast wypłynęła informacja, iż autorzy nie wyrobią się i w związku z tym przekładają premierę na enigmatyczny termin „gdzieś w 2006 roku”. Jako, że gra zapowiada się nad wyraz ciekawie jest to duża strata. Miejmy tylko nadzieję, że obsuwa nie będzie duża. Czekamy na dodatkowe, dokładniejsze wiadomości.

Ninety-Nine Nights opóźnione - ilustracja #1

 

Ninety-Nine Nights jest grą akcji czerpiącą wielkimi garściami z najlepszych wzorców japońskiego fantasy. Rozgrywka w sposób niebywały przypomina produkcje spod znaku Dynasty Warriors, firmy Koei. Opisywana pozycja powstaje w studiach Phantagram, wydawcą jest z kolei Microsoft.

Zabawa polega na pozbywaniu się falowo nadciągających przeciwników, których liczba nierzadko przekracza 500 sztuk. Pozbywa się ich przy pomocy miecza oraz ataków wykonywanych przy pomocy nóg. Broń, dzięki znajdywanym na planszach dodatkom, można rozbudować w celu jeszcze efektowniejszej eksterminacji wrogów. Zdobywając wylatujące z pokonanych przeciwników dusze możemy aktywować potężne czary, które w ciągu kilku sekund wyczyszczą najbliższą okolicę bohaterki. Wykonując długie, skomplikowane kombosy, zdobywamy nagrody – energię, pancerz, czy też tymczasową nietykalność. Twórcy przygotowali kilkadziesiąt lokacji rozmieszczonych w ok. dziesięciu krainach, po których biega i stara się nam przeszkadzać ponad czterdzieści rodzajów przeciwników.

Na ekranie obserwujemy fenomenalne efekty graficzne oraz dźwiękowe, na które pozwala architektura Xbox 360. Moc tejże konsoli umożliwia wyświetlanie na ekranie wielu szczegółowych, płynnie animowanych postaci, bez utraty choćby jednej klatki animacji.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej