Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lipca 2010, 09:31

autor: Adrian Werner

Konsolowy remake Nexuiz będzie działać na CryEngine 3

W marcu informowaliśmy, że na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 zmierza odświeżona wersja Nexuiz, czyli darmowej sieciowej strzelaniny, wypuszczonej na PC w 2005 roku. Teraz dowiedzieliśmy się, że konsolowy remake powstaje na silniku CryEngine 3.

W marcu informowaliśmy, że na PlayStation 3 oraz Xboksa 360 zmierza odświeżona wersja Nexuiz, czyli darmowej sieciowej strzelaniny, wypuszczonej na PC w 2005 roku. Teraz dowiedzieliśmy się, że konsolowy remake powstaje na silniku CryEngine 3.

Konsolowy remake Nexuiz będzie działać na CryEngine 3 - ilustracja #1

Jest to oczywiście ta sama technologia z której korzysta Crysis 2. Wybór ten jest o tyle ambitny, że remake Nexuiz sprzedawany będzie jedynie w dystrybucji elektronicznej na konsolowych usługach Xbox Live oraz PlayStation Network. Będzie to jednocześnie pierwsza gra korzystająca z najnowszego silnika studia Crytek, która pojawi się na tych serwisach. Premierę zaplanowano na tegoroczną zimę.

Akcja gry osadzona jest w odległej galaktyce. Pretensje do władzy nad tym skrawkiem kosmosu roszczą sobie dwie rasy - Kavussari oraz Forsellianie. Oba imperia przez stulecia toczyły bezlitosną wojnę, której kres położyło dopiero wymuszone podpisanie traktatów z trzecią siłą – unią kosmicznych cywilizacji znaną jako Herald Accord. Pokój nie był jednak w stanie ugasić nienawiści, którą niedawni wrogie darzyli siebie nawzajem. Obie strony szukały jedynie pretekstu do ponownego rozpoczęcia gigantycznego konfliktu. Z sytuacji doskonale zdawały sobie sprawę rasy zgromadzone w Herald Accord, dlatego postanowiły działać nim będzie za późno. Kavussari oraz Forsellianie dostali propozycję nie do odrzucenia – albo rozwiążą waśnie w formie pojedynków swoich najpotężniejszych wojowników, albo obie te rasy czeka kompletna zagłada. Tak powstał tytułowy Nexuiz, czyli zespół przeznaczonych do krwawych bitew aren położonych na rodzimych planetach tych dwóch ras oraz dodatkowo na zrujnowanej planecie Atavira.

Konsolowy remake Nexuiz będzie działać na CryEngine 3 - ilustracja #2

Powyższy wstęp fabularny brzmi ambitnie, ale całość jest jedynie pretekstem do pojedynków multiplayer na rozbudowanych arenach. Oryginalną pecetową wersję opracowało studio Alientrap Software na bazie zmodyfikowanego silnika pierwszej części Quake. Za konsolowy remake odpowiada natomiast firma IllFonic. Pracujący tam ludzie obiecują zachować wszystkie elementy, które przyniosły popularność pecetowemu pierwowzorowi. Choć oczywiście na darmową dystrybucją nie mamy co liczyć. Konsolowa wersja otrzyma nowy silnik graficzny, a styl wizualny zostanie solidnie doprawiony elementami inspirowanymi epoką wiktoriańską. Na raz w sieciowych potyczkach będzie mogło brać udział do 16 graczy. Zabawę urozmaici system dynamicznych mutatorów, pozwalających na daleko idące modyfikacje zasad rozgrywania meczów. Sieciowe rankingi zostaną sprzężone z funkcjami społecznościowymi, a wraz ze zdobywaniem kolejnych rang odblokowywane będą nowe mutatory.

Zainteresowanym polecamy na razie wypróbowanie pecetowego pierwowzoru. Nexuiz to jeden z najpopularniejszych darmowych FPS-ów w historii. Do dnia dzisiejszego grę pobrano ponad 4 miliony razy. Sprzedanie licencji na konsolową konwersję nie spodobało się jednak dużej części społeczności graczy, zwłaszcza że w przyszłości może to spowodować prawne problemy dla pecetowego oryginału (który obecnie rozpowszechniany jest jako projekt open-source). Kontrowersje te doprowadziły do rozpoczęcia przez grupkę niezadowolonych fanów prac nad alternatywną przeróbką Nexuiz zatytułowaną Xonotic.

Konsolowy remake Nexuiz będzie działać na CryEngine 3 - ilustracja #3
Konsolowy remake Nexuiz będzie działać na CryEngine 3 - ilustracja #4
Konsolowy remake Nexuiz będzie działać na CryEngine 3 - ilustracja #5

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej