Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 12 sierpnia 2012, 09:34

autor: Adrian Werner

Nexuiz- test na notebooku ASUS K55V

Testujemy grę Nexuiz na notebooku ASUS K55V.

Nexuiz to FPS zbudowany na CryEngine 3, który jest najmocniejszym silnikiem dostępnym obecnie na rynku. Sprawdźmy więc czy słabszy z naszych notebooków da radę go udźwignąć.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

 WYMAGANIA SPRZĘTOWE
  Procesor:  Intel Core 2 Duo 2Ghz
   Pamięć RAM: 2 GB (3 GB dla Visty i Windows 7)
  Karta grafiki: GeForce 8800 GT 512MB

Szkoda że, że autorzy nie podają konfiguracji rekomendowanej, zwłaszcza, że gra hula na silniku CryEngine 3.  Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS K55V ma procesor Intel Core i7 3610QM 2.30 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M. Gdy nie używamy gier notebook korzysta natomiast z karty Intel HD Graphics 4000, co pozwala oszczędzać baterię .

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Testowanie rozpocząłem tradycyjnie od ustawień średnich w rozdzielczości 1366 x 768. Rezultaty były dobre. Najniższy zanotowany wynik wyniósł 29 FPS-ów, co jest wartością daleką od ideału, ale jednocześnie przy takiej ilości klatek na sekundę wciąż da się spokojnie grać, a silnik przez większość czasy wyświetlał znacznie więcej FPS-ów.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Po testach na G75V wiedziałem, że gra jest bardzo wymagająca. Dlatego nawet nie próbowałem ustawień ultra i zamiast tego sprawdziłem opcje wysokie. Średnia prędkość nie była dużo niższa niż przy średnim poziomie detali, ale tak naprawdę grało się znacznie gorzej. Gra co chwila schodziła sporo poniżej 30 klatek na sekundę i choć zabawa była możliwa, to wymagała sporego uporu, a oferowany skok jakości graficznej po prostu nie był wart takich poświęceń.

Podsumowanie

Nexuiz to bardzo wymagająca gra, ale K55V potrafi sobie z nią nieźle poradzić. Oczywiście można zapomnieć o ustawieniach ultra czy funkcjach DirectX 11. Również wysokie opcje sprawiały notebookowi spore problemy. Ale na ustawieniach niskich daje się uzyskać około 60 klatek na sekundę, a średni poziom detali jest dobrym kompromisem – gra wciąż wygląda ładnie, a jednocześnie działa płynnie.

Pod tym testem znajdziecie obrazek ilustrujący różnice pomiędzy ustawieniami minimalnymi, średnimi,  a ultra, czyli maksymalnymi.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej