Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 października 2002, 08:17

Kolejne „złote” tytuły...

Dzisiejszy dzień przywitał nas kolejnymi informacjami o złotych grach, i zaznaczam, nie byle jakich. Otóż oficjalnie zakończono prace developerskie nad grą akcji zatytułowaną Iron Storm, nad PC-tową wersją gry Need for Speed: Hot Pursuit 2, a także nad interesująco zapowiadającą się strategią historyczną z elementami cRPG - Europa 1400: The Guild. Należy także powiedzieć, że wczoraj zespół Rockstar Games oświadczył, iż gotowa jest płyta matka (Gold Master) gry Grand Theft Auto: Vice City w wersji na konsolę PlayStation 2.

Dzisiejszy dzień przywitał nas kolejnymi informacjami o złotych grach, i zaznaczam, nie byle jakich. Otóż oficjalnie zakończono prace developerskie nad grą akcji zatytułowaną Iron Storm, nad PC-tową wersją gry Need for Speed: Hot Pursuit 2, a także nad interesująco zapowiadającą się strategią historyczną z elementami cRPG - Europa 1400: The Guild. Należy także powiedzieć, że wczoraj zespół Rockstar Games oświadczył, iż gotowa jest płyta matka (Gold Master) gry Grand Theft Auto: Vice City w wersji na konsolę PlayStation 2.

Need for Speed: Hot Pursuit 2 to kolejna odsłona samochodowej serii z powodzeniem kontynuowanej już od 1995 roku. Podobnie jak w poprzedniczce Need for Speed III: Hot Pursuit, tak i tu możemy ścigać się po otwartych drogach z prędkościami dochodzącymi do 200mph, przy częstym akompaniamencie policyjnych syren. Do wyboru grających oddanych zostało klika trybów rozgrywki, tj. quick race, single challenge, championship, hot pursuit oraz top cop, w którym to gracz staje się policjantem uganiającym się za licznymi piratami drogowymi...(encyklopedia). Gra trafi do zachodnich sklepów 21 października. W Polsce zostanie wydana przez firmę Cenega Poland również w październiku.

Iron Storm to trójwymiarowa gra akcji (shooter) z widokiem z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby. Akcja osadzona została w alternatywnej przeszłości. Jak zapewne wszyscy wiemy I Wojna Światowa rozpoczęła się w roku 1914 i skończyła w 1918. Jednak w grze mamy rok 1964 i pierwsza wojna trwa nadal. Nieustannie walczą ze sobą dwie strony, państwa europy zachodniej i Imperium Rosyjsko-Mongolskie prowadzone przez barona Romana Ungerna Sternberga. Ten psychopatyczny dyktator pracuje właśnie nad nową bronią, która zapewni jego mocarstwu wygraną...(encyklopedia). Gra znajdzie się w zachodnich sklepach 21 października. W Polsce zostanie wydana przez firmę CD Projekt 11 grudnia. Cena wynosić będzie 79,90 PLN.

Europa 1400: The Guild to strategia historyczna z bardzo dużą ilością elementów zapożyczonych z gier cRPG. Akcja toczy się u schyłku średniowiecza, po 1400 roku, kiedy to ludzkość zaczyna korzystać z uroków tego świata, kwitnie handel i odkrywane są nowe lądy. Rola arystokracji zmniejsza się, klasa mieszczan, kupców i biznesmenów zaczyna nabierać większego znaczenia – pieniądze dają olbrzymią władzę...(encyklopedia). Gra znajdzie się w sprzedaży w Wielkiej Brytanii jeszcze w tym tygodniu.

Grand Theft Auto: Vice City to kolejna część niezwykle popularnej serii gier opowiadających o światku przestępczym, a mówiąc dosłownie, swoistego rodzaju rozwinięcie części poprzedniej - Grand Theft Auto 3. Akcja toczy się w latach 80-tych XX wieku i umiejscowiona jest w nowym mieście Vice City, do którego Tom Vercetti (czyli gracz) zostaje wysłany przez Sonny’ego Forelli, aby zrobić „porządek” z tamtejszymi gangami, kubańskimi gangsterami i skorumpowanymi glinami...(encyklopedia). Gra w wersji na PS2 trafi na półki amerykańskich sklepów 29 października, zaś w europie będzie ją można nabyć 8 listopada. Polskim wydawcą GTA:VC jest firma Play-it. Gra w wersji na PC pojawi się dopiero w 2003 roku.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej