Data wydania: 18 października 2002
Europa 1400: The Guild to gra strategiczna z elementami cRPG, wyprodukowana przez ekipę deweloperską 4Head Studios. Gracz wciela się w mieszkańca jednego z europejskich miast u schyłku średniowiecza, a jego celem jest wykonywanie rozmaitych zadań przypisanych do wybranej przez siebie profesji (np. zostanie burmistrzem, dorobienie się fortuny na handlu, czy założenie arystokratycznej dynastii).
Gracze
Europa 1400: The Guild to strategia historyczna z bardzo dużą ilością elementów zapożyczonych z gier cRPG. Akcja toczy się u schyłku średniowiecza, po 1400 roku, kiedy to ludzkość zaczyna korzystać z uroków tego świata, kwitnie handel i odkrywane są nowe lądy. Rola arystokracji zmniejsza się, klasa mieszczan, kupców i biznesmenów zaczyna nabierać większego znaczenia – pieniądze dają olbrzymią władzę. Gracz staje się jednym z ówczesnych ludzi. Może od podstaw stworzyć swojego bohatera, tj. wybrać jego indywidualne cechy i predyspozycje, rodziców (pochodzenie wówczas było bardzo istotne), a nawet swój zawód: m.in. kowal, alchemik, duchowny, barman czy nawet złodziej. W zależności od trybu gry, tj. misje czy kampania naszym zadaniem jest wykonanie określonego zadania (np. stań się burmistrzem, zarób 15 tysięcy dukatów, itp.) albo przeżycie, dorobienie się fortuny i stworzenie potężnej i szanowanej rodziny (dynastii). Możliwa jest także rozgrywka wieloosobowa maksymalnie ośmiu osób równocześnie.
Akcja Europa 1400: The Guild toczy się w całkowicie trójwymiarowym otoczeniu generowanym przez bardzo zaawansowany silnik graficzny. Nie dość powiedzieć, że w grze występują cztery duże europejskie miasta odwzorowane w pełnym 3D, mamy tu szereg budynków, kościoły, domy mieszkalne, tawerny, itp. Każde miasto zamieszkałe jest przez maksymalnie 500 komputerowo kontrolowanych ludzi, przy czym każdy z nich wykonuje swoje indywidualne czynności, pracuje, załatwia interesy, ma określoną reputację, itp. – jest niezależną osobą. Dobitnie świadczy to komputerowym A.I. tego tytułu. Gracz może budować swoją potęgę finansową i poszerzać swoje wpływy w ponad 30 różnych biurach i urzędach oraz pełnić jedną z 72 funkcji społecznych, urzędowych, czy zawodowych. Zarówno nasze działania jak i naszych oponentów mogą być legalne i ograniczać się jednie do współzawodnictwa, lub też przybierać bardziej brutalne formy, typu: sabotaż, różne intrygi, spiski, itp.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
4GRY
Seria produkcji z pogranicza strategii i gier RPG, w której trafiamy do średniowiecznych miast i budujemy swoją pozycję na drabinie społecznej. Cykl został wykreowany przez zespół 4Head Studios, który opracował jego dwie pierwsze odsłony. Stworzeniem trzeciej części serii najpierw zajmowała się ekipa GolemLabs, jednak później dokończenie projektu przekazano w ręce zespołu Purple Lamp Studios. Czwarta pozycja spod tego szyldu, będąca rebootem marki, została natomiast stworzona przez czeskie Ashborne Games.
Recenzja GRYOnline
Europa 1400: The Guild to strategia historyczna z bardzo dużą ilością elementów zapożyczonych z gier cRPG. Akcja toczy się u schyłku średniowiecza, po 1400 roku, kiedy to ludzkość zaczyna korzystać z uroków tego świata...
Obniżki na Steamie, przeceniony Red Alert 3 w EA Store oraz Spellforce i The Guild w serwisie Good Old Games – to najważniejsze promocje, jakimi wydawcy chcą skusić graczy w ten weekend, sprzedając tytuły poprzez sieci cyfrowej dystrybucji. Z myślą o Was przygotowaliśmy zestawienie produktów, które do końca niedzieli (a w niektórych przypadkach nawet w poniedziałek) dostępne będą po niższej cenie.
gry
Marek Grochowski
27 czerwca 2009
Nie ma nic bardziej pociągającego dla maniaka gier komputerowych jak różnego rodzaju oferty premierowe takich produkcji, których wypatruje się z utęsknieniem. W końcu to dla kolekcjonera nie lada gratka dysponować czymś, o czym zwykły nabywca, zwykłej szarej wersji niezwykłej gry może tylko pomarzyć.
gry
Daniel Kazek
12 listopada 2007
Dla wszystkich graczy, którzy pamiętają wydaną przez JoWooD w 2002 roku, grę Europa 1400: The Guild mam doskonałą wiadomość. Wspomniany wydawca zamierza bowiem wprowadzić na rynek sukcesora wyżej wymienionego projektu o nazwie The Guild 2.
gry
Maciej Myrcha
30 marca 2005
Europa 1400: The Guild to strategia historyczna z bardzo dużą ilością elementów zapożyczonych z gier cRPG. Akcja toczy się u schyłku średniowiecza, po 1400 roku, kiedy to ludzkość zaczyna korzystać z uroków tego świata, kwitnie handel i odkrywane są nowe lądy.
gry
Fajek
18 kwietnia 2003
Dzisiejszy dzień przywitał nas kolejnymi informacjami o złotych grach, i zaznaczam, nie byle jakich. Otóż oficjalnie zakończono prace developerskie nad grą akcji zatytułowaną Iron Storm, nad PC-tową wersją gry Need for Speed: Hot Pursuit 2, a także nad interesująco zapowiadającą się strategią historyczną z elementami cRPG - Europa 1400: The Guild. Należy także powiedzieć, że wczoraj zespół Rockstar Games oświadczył, iż gotowa jest płyta matka (Gold Master) gry Grand Theft Auto: Vice City w wersji na konsolę PlayStation 2.
gry
Przemysław Bartula
16 października 2002
Popularne pliki do pobrania do gry Europa 1400: The Guild.
Wymagania sprzętowe gry Europa 1400: The Guild:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 400MHz, 128MB RAM, 16MB akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 138 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2003.04.18
Europa 1400: The Guild to strategia historyczna z bardzo dużą ilością elementów zapożyczonych z gier cRPG. Akcja toczy się u schyłku średniowiecza, po 1400 roku, kiedy to ludzkość zaczyna korzystać z uroków tego świata...
zanonimizowany652896 Centurion
ale redakcja przesadziłą z oceną
Imak Senator
Grałem, gra wypas, ale po dojściu do szczytu nudzi się, chya, że obiera się cel, bo ja grałem tylko w rozgrywkę bez zasad, ani wytycznych.
zanonimizowany802795 Junior
Szkoda, że nie ma wersji PL. Grałoby się przyjemniej.