Jak posiadacze konsol poradzą sobie z Dragon Age: Początek?

Wielu potencjalnych fanów Dragon Age: Początek zastanawiało się, jak ta rozbudowana produkcja RPG zostanie zrealizowana na konsolach. Przecież pojawi się w niej mnóstwo przedmiotów, czarów oraz możliwości. Wiemy już, że autorzy zdecydowali się na zastosowanie ciekawego interfejsu (przypominającego odrobinę rozwiązania chociażby z Mass Effecta), który zapewni duży komfort zabawy.

Szymon Liebert

Wielu potencjalnych fanów Dragon Age: Początek zastanawiało się, jak ta rozbudowana produkcja RPG zostanie zrealizowana na konsolach. Przecież pojawi się w niej mnóstwo przedmiotów, czarów oraz możliwości. Wiemy już, że autorzy zdecydowali się na zastosowanie ciekawego interfejsu (przypominającego odrobinę rozwiązania chociażby z Mass Effecta), który zapewni duży komfort zabawy.

W demie wersji gry na Xboksa 360, składającej się właściwie z walki z jednym przeciwnikiem, pokazano rozwiązania w kwestii sterowania na konsolach. Pomiędzy czterema dostępnymi bohaterami przełączamy się dynamicznie i sprawnie za pomocą lewego oraz prawego bumpera. Każdej postaci możemy wydać szereg rozkazów, wykorzystując całkiem wygodne koliste menu, aktywowane prawym triggerem pada.

Po okrągłym menu poruszamy się przy użyciu lewego analoga i przycisków A (zatwierdzenie) i B (anulowanie wyboru). Spieszyć się nie trzeba, bo gra zostaje spauzowana. Główny poziom panelu to kategorie dostępnych czynności, czyli umiejętności, magia, ataki, itd. Gdy wybierzemy jedną z nich, pojawią się konkretne dostępne możliwości - lista specjalnych ciosów, czarów, pułapek i miksturek.

Do walki można podejść jednak bardziej dynamicznie, bo twórcy zastosowali system skrótów. Do poszczególnych przycisków pada (X, Y, B) przypisane są wybrane czary, przedmioty i uderzenia. Sprawia to, że wszystko jest pod ręką i łatwo wykorzystać możliwości bohaterów. Trzeba będzie poświęcić odrobinę czasu na opanowanie sterowania, ale powinno się ono sprawdzić bardzo dobrze.

Jak posiadacze konsol poradzą sobie z Dragon Age: Początek? - ilustracja #1

Redaktor serwisu Eurogamer chwali także oprawę wizualną i widowiskowość wersji gry na Xboksa 360. Jego zdaniem twórcy nie musieli iść na żadne większe ustępstwa w tych aspektach. Czary i umiejętności są efektowne, ale i funkcjonalne, a bohaterowie wyglądają oraz poruszają się świetnie. Można powiedzieć, że tytuł zapowiada się bardzo interesująco nie tylko dla posiadaczy pecetów.

Na łamach GRY-OnLine znajdziecie sporo informacji o grze. Wczoraj opublikowaliśmy wrażenia z niedawnego pokazu Dragon Age oraz wywiad z twórcami. W tytuł mieliśmy okazję zagrać niepierwszy raz, co zaowocowało kilkoma wcześniejszymi zapowiedziami i relacjami. Dysponujemy również sporą ilością materiałów filmowych i zdjęć. Regularnie przekazujemy także wiadomości dotyczące produkcji.

Dragon Age: Origins

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Origins

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 3 listopada 2009

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2009-07-09
12:34

kajtek603 Generał

kajtek603

i tak na pc będzie lepsza :P

Komentarz: kajtek603
2009-07-09
13:08

Bajta Pretorianin

👍

Wszyscy myśleli, że hardcorowe, oldscholowe czasy minęły, a tu proszę RPG jakich mało :P

Komentarz: Bajta
2009-07-09
13:35

dresX94 Senator

BioWare na pewno sobie poradziło z interfejsem. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodło:P

Komentarz: dresX94
2009-07-09
13:53

andrzej1 Senator

A to już wasz problem moi drodzy. :>>>>

Komentarz: andrzej1
2009-07-09
18:03

Victuz Pretorianin

Ie tam. I tak na PC kupię.

Komentarz: Victuz

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl