Ile zarabiają twórcy gier?

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak kształtują się zarobki twórców gier? Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie magazynu Game Developer wynika, że po chudym roku 2009, średnie płace pracowników w branży za oceanem poszły w górę. Zatrudnieni w profesjonalnych studiach deweloperskich mogą liczyć na roczne pensje rzędu około 80 tys. dolarów.

Aleksander Kaczmarek

Komentarze

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, jak kształtują się zarobki twórców gier? Z najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie magazynu Game Developer wynika, że po chudym roku 2009, średnie płace pracowników w branży za oceanem poszły w górę. Zatrudnieni w profesjonalnych studiach deweloperskich mogą liczyć na roczne pensje rzędu około 80 tys. dolarów.

Od dziesięciu lat redakcja magazynu Game Developer publikuje raporty o zarobkach w branży. W najnowszym, dotyczącym roku 2010, skupiono się na płacach w amerykańskich studiach deweloperskich. Wyniki analiz wskazały 7-procentowy wzrost wynagrodzeń w ujęciu ogólnym, ale nie wszyscy twórcy gier mogli liczyć na podwyżki.

Ile zarabiają twórcy gier? - ilustracja #1

Wyłączając zatrudnionych w obsłudze prawnej i biznesowej, których 12-miesięczne zarobki kształtują się na średnim poziomie 106,452 dolarów, do najlepiej opłacanych pracowników w branży na amerykańskim rynku należą producenci. Zanotowali oni podwyżki rzędu 13 tys. dolarów, co przełożyło się na średnie pensje w wysokości 88,544 dolarów rocznie.

Na kolejnym miejscu uplasowali się spece od programowania. Ich średnie zarobki w ubiegłym roku wyniosły 85,733 dolarów, czyli około 5 tys. dolarów więcej niż przed rokiem. Graficy i animatorzy (71,354 dolarów) oraz projektanci (70,233 dolarów) praktycznie nie odczuli wzrostu płac. Powody do narzekań mają za to dźwiękowcy (68,088 dolarów), z których co ósmy zarobił w ubiegłym roku mniej niż w 2009. Zadowoleni mogą być natomiast pracownicy nadzoru jakościowego. Co prawda ich uposażenia (49,009 dolarów) wciąż są grubo poniżej średniej w branży, ale w ostatnim roku wzrosły o ponad 20%.

Roczne zarobki zatrudnionych na pełnych etatach w amerykańskich, mainstreamowych studiach wyniosły średnio 80,817 dolarów. Dla porównania pracownicy niezależnych firm deweloperskich mogli liczyć jedynie na płace rzędu 55,493 dolarów w skali roku. Co ciekawe, to jednak ci ostatni są większymi optymistami, jeśli chodzi o perspektywy wzrostu płac w najbliższych latach.

1

Kradzież danych z PlayStation Network zainteresowała państwowe instytucje

Następny
Kradzież danych z PlayStation Network zainteresowała państwowe instytucje

Sony o restarcie PlayStation Network i rekompensacie dla graczy

Poprzedni
Sony o restarcie PlayStation Network i rekompensacie dla graczy

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl