Gracze wracają do Tom Clancy's The Division
Jeszcze dwa miesiące temu wydawało się, że dni Tom Clancy's The Division są już policzone. Okazuje się jednak, że po wprowadzeniu aktualizacji 1.4 liczba graczy w tej sieciowej strzelance powróciła do poziomu z okresu premiery.
Patryk Batko

Tom Clancy's The Division po premierze w marcu tego roku został ogłoszony najszybciej sprzedającą się nową marką w historii i wydawało się, że gra firmy Ubisoft ma przed sobą świetlaną przyszłość. Niestety szybko okazało się, że tytuł posiada sporą liczbę fundamentalnych błędów i zapał graczy szybko opadł. Jak możemy zobaczyć w raporcie od serwisu Githyp, z czerwca tego roku, już trzy miesiące po premierze liczba aktywnych graczy spadła o 90% i tym samym gra poszybowała z trzeciego na czterdzieste trzecie miejsce w rankingu aktywnych graczy na Steamie. Dane te nie uwzględniały co prawda edycji konsolowych oraz sumarycznej ilości graczy na platformie Uplay (należącej do Ubisoftu), ale bezsprzecznie wskazywały, że The Division przeżywa kryzys.
Wygląda jednak na to, że ostatnie starania Ubisoftu poprawiające rozgrywkę i wprowadzające nową zawartość przyciągnęły użytkowników. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez wydawcę, wraz z wprowadzeniem aktualizacji 1.4, do gry powróciła duża część graczy. Łatka naprawiła wiele irytujących błędów, a przy okazji uruchomiono publiczny serwer testowy. Kilka dni temu pojawiło się też płatne rozszerzenie zatytułowane Przetrwanie, a wraz z nim aktualizacja 1.5 zwiększająca maksymalny poziom napotykanych przeciwników i posiadanego przez nich wyposażenia. Te również społeczność przyjęła pozytywnie.
W rozmowie z PCGamesN Anne Blondel, pracująca w oddziale wydawniczym Ubisoftu, zdradziła, że liczba graczy powróciła do poziomu z okresu premiery. Zaznacza, że zespół rozważał, co jest lepsze dla gry i postanowił zająć się w pierwszej kolejności naprawianiem istniejących problemów, a następnie dodawaniem nowej zawartości. Zauważa, że była to trudna decyzja i wielu fanów nie kryło niezadowolenia z powodu przesunięcia premiery kolejnych DLC. Dzisiaj jednak firma współpracuje ze społecznością, która znów jest pozytywne nastawiona do deweloperów, a wydawca przewiduje powrót kolejnych graczy.
Niestety, słów przedstawicielki firmy Ubisoft nie sposób zweryfikować. Możemy jedynie sprawdzić popularność gry na Steamie i choć ostatnie patche faktycznie zwiększyły ilość aktywnych graczy, to nijak ma się to do poziomów z marca 2016 roku.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Ubisoft
- statystyki (gry)
- looter shooter / strzelanki MMO
- Massive Entertainment / Ubisoft Massive
- The Division (marka)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Łosiu Senator

pieterkov - ciężko komuś zarzucać kłamstwo widząc tylko fragment danych. Na dodatek nie wiemy jak duży.
gamerX Konsul
20k średnio online na steam. Też może kiedyś wrócę, ale end game nadal ten sam: grind nowego eq, na w kółko tych samych misjach/rajdach/DZ/podziemiach/survival.
mbigos Centurion
Ja mam cały czas zainstalowane Division i raz na jakiś czas powracam i sobie pykam. Wg mnie to naprawdę przyjemna i bardzo dobra gra. Sporo zyskałem na tym, że nie miałem do niej żadnych wymagań przed premierą, nie nastawiałem się na nic i o znałem jedynie strzępki informacji.
AIDIDPl Legend

Wrócili żeby popatrzyć co nowego i tyle...zaraz sobie pójdą...
Darklly Junior
Ludzie nie znając tytułów i pióra Toma Clancy`ego oczekują historii wyssanych z palca o wirusach przemieniających ludzi w zombie itd. itp. z bieganiem po ścianach w tarczy ochronnej i broni o sile rażenia większej niż gwiazda śmierci z gwiezdnych wojen. Tytuł po takim czasie w dobie gdzie wychodzi sporo gier wartych uwagi trzyma się może nie doskonale ale na pewno dobrze i nie ma co jechać po Ubi bo pomimo iż są znani z różnych grzeszków to akurat Division jest tym tytułem który akurat im wyszedł.