Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 października 2016, 11:18

autor: Krzysztof Sobiepan

The Division – dziś debiut aktualizacji 1.4

Studio Massive Entertainment udostępni dziś graczom długo oczekiwany patch 1.4 do gry The Division. Zmian jest naprawdę dużo i dotyczą one wielu aspektów tytułu, wprowadzając poziomy świata gry i globalnie rebalansując bronie oraz umiejętności.

Kolosalna aktualizacja ma dziś swą premierę. - The Division – dziś debiut aktualizacji 1.4 - wiadomość - 2016-10-25
Kolosalna aktualizacja ma dziś swą premierę.

Firma Ubisoft odpowiedzialna za wydanie gry Tom Clancy’s The Division, od dłuższego czasu zapowiadała ogromną aktualizację produkcji, oznaczoną numerem 1.4. Patch otrzymał najwyższy możliwy priorytet, opóźniając nawet wydanie nadchodzących DLC i wymuszając wprowadzenie publicznego serwera testowego na potrzeby sprawdzania jakości implementowanych zmian. Parę dni temu ujawniona została także data jego wydania, ustalona na 25 października, czyli dziś. Słowo się rzekło i od 8:30 do ok. 11:30 czasu polskiego potrwa przerwa w działaniu serwerów w celu implementacji łatki. Jeśli chodzi o listę wprowadzonych zmian, to przekracza ona o parę rzędów wielkości wszystkie dotychczasowe aktualizacje. Pełne zestawienie modyfikacji znajduje się na oficjalnym forum gry, a oto kilka najważniejszych różnic i poprawek:

  • Po osiągnieciu 30. poziomu doświadczenia gracze będą mogli wybrać poziom świata gry (World Tier), wpływający na levele przeciwników i jakość wypadającego z nich ekwipunku. Na najniższym z nich zmierzymy się z 30-levelowymi przeciwnikami i ekwipunkiem o mocy 163, a na najwyższym wrogowie będą na 33. poziomie, „upuszczając” łupy na poziomie 229.;
  • Wprowadzono szereg usprawnień w menu i interfejsach takich jak: system raportowania graczy, przycisk „oznacz jako śmieć” dla modów, przycisk „ulubione” dla broni i modów, opcja powtórnego odkupienia przedmiotu od sprzedawców, możliwość rozmontowywania bezpośrednio w skrytce gracza, czy opcja zmiany serwera, gdy obecny nie jest najlepszą opcją;
  • Zmiany w rozgrywce, czyli: drastycznie skrócony czas likwidowania przeciwników, poprawki SI, podwojone zapasy amunicji po osiągnięciu 30. poziomu doświadczenia, całkowite usunięcie statystyki zbieractwa i regeneracja punktów życia poza walką;
  • System nagród i łupów: wszyscy przeciwnicy mają szanse na upuszczenie Topowych (High-End) przedmiotów, skrzynki z ekwipunkiem dopasowują się do poziomu przedmiotów gracza, dodana możliwość zdobywania doświadczenia po osiągnięciu 30 poziomu w formie systemu biegłości, każdy nowy poziom biegłości zapewni nam skrzynkę z ekwipunkiem, sprzedawcy w lepszym stopniu dopasują swoje towary do poziomu gracza, zmieniono także ceny produktów w walucie DZ i Phoenix;
  • Pancerze: redukcja obrażeń będzie zmieniała się dynamicznie, wraz z wyborem innego poziomu świata gry, maksymalna wartość redukcji to teraz 70% a osiągnięcie tego pułapu wymaga wąskiej specjalizacji w tym kierunku;
  • Umiejętności: moc umiejętności nie będzie się skalować liniowo, stopniowo zyski mocy będą więc coraz mniejsze, usunięto twarde ograniczenia (hardcaps) z większości umiejętności, ograniczono maksymalny poziom skrócenia czasu odnowienia do 60% i wprowadzono minimalny czas odnowienia na poziomie 5 sekund;
  • Bronie: bronie z unikalną nazwą będą miały więcej możliwych poziomów przedmiotu, przy rekalibracji będzie można wybierać z 6 różnych talentów (wcześniej 3+1), obliczanie obrażeń na sekundę poprawnie będzie wliczać wartości strzałów w głowę dla różnych kategorii broni, zmieniono balans talentów broni oraz poprawiono równowagę ogólnej siły poszczególnych typów arsenału;
  • Bugi: naprawiono błąd związany z niewidzialnymi i niezniszczalnymi wieżyczkami wrogów, bug związany z brakiem możliwości zejścia z drabiny po wskoczeniu na nią ze sprintu, wrogowie nie mogą już strzelać do graczy przez zamknięte drzwi. Dodatkowo zlikwidowano 32 problemy z umiejętnościami i talentami.

Czy patch 1.4 może zmienić losy The Division? Produkcja w dalszym ciągu traci graczy w zastraszającym tempie. Wcześniej informowaliśmy o 90-procentowym spadku zainteresowania grą – z ok. 2 milionów użytkowników w okolicach premiery tytułu w marcu do zaledwie 100 tysięcy w czerwcu. Trend ten śledzić można pod tym adresem i wydaje się, że tylko cud może zatrzymać ludzi przy tym tytule (maksymalna liczba bawiących się jednocześnie osób wyniosła w przeciągu ostatniego dnia jedynie 2 475). Przedstawiciele firmy Ubisoft w swoich wypowiedziach wspominają, że najnowsza aktualizacja ma przywrócić grze jej strzelankowego ducha. Czy wprowadzone zmiany wystarczą jednak, by część z nabywców zdecydowała się na powrót do apokaliptycznego Nowego Jorku? Tymczasem w przygotowaniu nadal są dwa płatne dodatki: Przetrwanie i Ostatni Bastion.