Garść nowych informacji o rozgrywce World-vs-World w Guild Wars 2
Przedstawiciele firmy ArenaNet, odpowiedzialnej m.in. za serię Guild Wars, udzielili wywiadu węgierskiemu blogowi Variance, zajmującemu się nadchodzącą grą tego studia, czyli Guild Wars 2. Dzięki rozmowie uzyskaliśmy garść bardzo ciekawych informacji o walkach World-vs-World (WvW).
Mateusz Kądziołka
Przedstawiciele firmy ArenaNet, odpowiedzialnej m.in. za serię Guild Wars, udzielili wywiadu węgierskiemu blogowi Variance, zajmującemu się nadchodzącą grą tego studia, czyli Guild Wars 2. Dzięki rozmowie uzyskaliśmy garść bardzo ciekawych informacji o walkach World-vs-World (WvW).
Niewątpliwie najważniejszą wiadomością jest to, że wraz z premierą Guild Wars 2 do naszej dyspozycji zostaną oddane cztery mapy przeznaczone do rozgrywek WvW. Dodatkowo, rywalizować na nich będą nie tyle trzy zwaśnione frakcje gry, ale gracze z trzech różnych serwerów. Co więcej, każdy ze Światów (World) będzie zaczynał swoją przygodę na jednej z trzech plansz, które będą połączone ze sobą dzięki tej czwartej (centralnej). Tym samym, będzie ona głównym miejscem większości walk. Jedynym sposobem na podbicie obszaru przeciwników będzie więc przejście przez środkową mapę.

Na początku każdej rozgrywki gracze będą mieli możliwość przejęcia kluczowych punktów na ich pierwotnej mapie. Ma to im pomóc w przyswojeniu systemu przejmowania. Następnym krokiem będzie udanie się do centralnej planszy, w której każda z drużyn otrzyma swój „portal keep”. To z niego gracze będą wyruszać na dalsze pojedynki mające na celu ostateczną dominację. Producenci mają nadzieję, że dzięki takiemu rozwiązaniu potyczki będą bardzo dynamiczne, a miejsce ich toczenia będzie się ciągle zmieniać.
Twórcy zapewnili też, że dzięki specyficznej konstrukcji potyczek, w walkach WvW nie ma jedynego słusznego stylu rozgrywki. Gracze preferujący zabawę w drużynie będą mogli jednoczyć się, by wspólnie próbować zniszczyć całe wrogie posterunki. Natomiast osoby, które wolą pracować samotnie przyczynią się do odcięcia drogi dla spieszących z pomocą posiłków. Dzięki takiemu rozwiązaniu wszyscy będą mogli czerpać przyjemność ze starć WvW.

Oczywiście w czasie wywiadu poruszono też kwestie niezwiązane bezpośrednio z rozgrywką PvP. Dowiedzieliśmy się, że zespół ArenaNet nie zdecydował jeszcze czy w finalnej wersji Guild Wars 2 umieści serwery role playing. Wspomniano również o Marketplace (rynku), który będzie ustalać ceny w oparciu o dane ze wszystkich serwerów. Dodatkowo, pomimo tego, że trzy frakcje świata gry (The Vigil, Durmand Priory oraz Order of Whispers) będą ze sobą konkurować i oferować graczom różne bonusy, obiorą jeden główny cel – bronić Tyrię przed Elder Dragons.
Na końcu wywiadu omówiono także kosmetyczne sprawy związane z Guild Wars 2. Wspomniano o tym, że transfer między serwerami będzie w jakiś sposób ograniczony (szczegóły nie są jeszcze znane). Producenci przyznali się, że dopiero pracują nad systemem mini-petów oraz ujawnili, że w drugiej części Guild Wars, tytuły, które będzie można zdobyć, pełnić będą raczej ozdobną rolę (w porównaniu do ich odpowiedników z pierwszej odsłony Guild Wars).
Przypominamy, że jeszcze w tym roku ruszą zamknięte beta testy Guild Wars 2, które pozwolą określić kiedy finalny produkt pojawi się na sklepowych półkach. Niemniej jednak, premiera pełnej wersji gry ciągle jest określana terminem „gdy będzie gotowa”.

GRYOnline
Gracze
Steam
- NCsoft
- ArenaNet
- PC
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
tybet2 Generał
Ja mogę poczekać nawet i rok, zanim wyjdzie ta gra. Bo gier MMO, które nudzą po miesięcu, bo nie ma tam nic interesującego do roboty/zabugowanych, niedopracowanych w które granie to 'masochizm' - jest pełno. A jeśli wyjdzie crap to specjalnie płakać też za GW2 nie będę
zanonimizowany52907 Senator
Masowe PvP
sweeeeeeeet :]
Zdenio Generał

Czyli taki Conquest. MojaStrefa-Moja Strefa-StrefaNeutralna-StrefaWroga-Strefa Wroga i przeciąganie liny ;P W sumie może być zabawnie, wszystko zależy od realizacji, no i balansu klas.
Animare Chorąży
gra wyjdzie najwcześniej pod koniec tego roku, jeżeli ktoś czyta newslettery z GW2 to można znaleźć informacje jako w sierpniu mają zaprezentować demo na targach gamescom...
mikecortez Senator
Ciekawie to brzmi, zobaczymy co z tego wyjdzie. Na pewno sa duze oczekiwania co do tego tytulu i mam nadzieje, ze okaze sie swietna gra. Czekam z niecierpliwoscia...