Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 września 2011, 11:55

autor: Sarge

Firma Electronic Arts „nie planuje” wprowadzenia opłat do usługi Battlelog

W sieci pojawiły się spekulacje, jakoby firma Electronic Arts miała zamiar podążyć drogą Activision i wprowadzić abonament do usługi społecznościowej Battlelog. Na szczęście przedstawiciele amerykańskiego giganta dementują te pogłoski, choć nie jest wykluczone, ze w przyszłości zmienią swoje stanowisko.

Firma Electronic Arts po raz kolejny potwierdziła, że nie planuje pobierać opłat za użytkowanie usługi Battlelog, zaprojektowanej z myślą o grze Battlefield 3. W sieci pojawiły się bowiem spekulacje, jakoby amerykański gigant miał podążyć za firmą Activision, która ujawniła dzisiaj płatną zawartość dla konkurencyjnego Call of Duty Elite.

W odpowiedzi na pytanie zadane przez redaktorów IndustryGamers, możemy przeczytać: „Nie mamy żadnych planów pobierania opłat za ten serwis przy okazji Battlefield 3. Seria Battlefield zawsze skupiała się na wspólnej zabawie ze znajomymi, a Battlelog przenosi to doświadczenie na nowy poziom, oferując unikalną sieć społecznościową”.

Firma Electronic Arts „nie planuje” wprowadzenia opłat do usługi Battlelog - ilustracja #1

Choć wypowiedź brzmi uspokajająco, to przyglądając się jej bliżej, można nabrać pewnych wątpliwości. Firma Electronic Arts zasugerowała bowiem, że Battlelog pozostanie na pewno darmowy tylko w przypadku Battlefield 3. Nie można wykluczyć, że po premierze następcy tego tytułu wydawca zdecyduje się na wprowadzenie abonamentu.

Spekulacje na temat zmiany stanowiska Electronic Arts w tej sprawie pojawiły się po opublikowaniu opinii jednego z analityków firmy Wedbush Security. W udostępnionej notatce spekuluje, że spora część graczy może zdecydować się na płatną wersję Call of Duty Elite, choć nikt nie zmusza ich do płacenia za ten serwis. Przedstawiciel Wedbush Security przewiduje, że Call of Duty Elite w 2012 roku może przynieść dochód na poziomie 50 milionów dolarów. Jego zdaniem, ewentualny sukces usługi Activision miałby przekonać szefostwo Electronic Arts do skorzystania z podobnego modelu biznesowego.

Battlelog będzie oficjalnie dostępny w momencie premiery gry Battlefield 3, która ukaże się na europejskim rynku 28 października na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. W naszym kraju tytuł zostanie wydany przez firmę Electronic Arts Polska w pełnej polskiej wersji językowej.