Final Fantasy Versus XIII najwcześniej w 2012 roku. Nowe szczegóły o Final Fantasy Type-0
Wczoraj mogliście znaleźć na naszych łamach wiadomość dotyczącą Final Fantasy XIII-2. Dziś kontynuujemy temat marki należącej do firmy Square Enix, publikując informacje poświęcone Final Fantasy Versus XIII oraz Final Fantasy Type-0.
Wczoraj mogliście znaleźć na naszych łamach wiadomość dotyczącą Final Fantasy XIII-2. Dziś kontynuujemy temat marki należącej do firmy Square Enix, publikując informacje poświęcone Final Fantasy Versus XIII oraz Final Fantasy Type-0.
Final Fantasy Versus XIII
Okazuje się zatem, że premiera Final Fantasy Versus XIII została przesunięta w czasie. Informację tę potwierdził Tetsuya Nomura, biorąc udział w obszernym wywiadzie dla magazynu Dengeki. I choć nie podał przy tym żadnego oficjalnego powodu opóźnienia, to z jego słów można wywnioskować, że przyczyna leży przede wszystkim w konieczności dopracowania gry, a konkretnie nowoczesnego systemu walki (stawiającej akcję i płynność rozgrywki ponad klasyczne rozwiązania znane z FF).
Nie bez znaczenia są także wzmożone prace prowadzone nad FF XIII-2 oraz przenośnym Final Fantasy Type-0 na PSP. Nie dziwi więc fakt, że na kolejne konkrety na temat Final Fantasy Versus XIII przyjdzie nam poczekać najprawdopodobniej do targów E3. Zachodnie serwisy twierdzą, że oznacza to, iż premiera przygód tajemniczego Noctisa planowana jest na termin nie wcześniejszy, niż 2012 rok.

Final Fantasy Type-0
Sprawa Final Fantasy Type-0 – gry znanej wcześniej jako Final Fantasy Agito XIII – została poruszona w wywiadzie Hajime Tabaty i Yoshinoregoi Kitase, udzielonego dla magazynu Dengeki PlayStation. Oznajmili oni, że niedawną zmianę tytułu gry pociągnęła za sobą znaczna różnica w sposobie rozgrywki w stosunku do oryginalnego Final Fantasy XIII, aczkolwiek w dalszym ciągu produkcja pozostanie częścią projektu Fabula Nova Crystalis (zapewniającego mitologię oraz podwaliny fabularne pod każdą grę wchodzącą w jego skład).
Final Fantasy Type-0 będzie się wyróżniać na tle innych odsłon serii FF (nie licząc produkcji MMO) naciskiem na zmagania w dosyć unikalnym trybie multiplayer. W grze zarządzać będziemy bowiem drużyną złożoną z czternastu wojowników (choć jednocześnie w walce weźmie udział trzech z nich) i niemal w każdej chwili gracz będzie mógł otrzymać wsparcie od osób akurat przebywających w jego pobliżu. Ich zadanie będzie się sprowadzać do asystowania w walce (na zasadzie kooperacji), która swoją drogą ma być bardzo dynamiczna. W trakcie bitew najwięcej korzyści odniesiemy korzystając z magii, choć bliższych starć tu także nie zabraknie (więcej szczegółów znajdziecie w tym miejscu).
Istnieje duża szansa, że Final Fantasy Type-0 zadebiutuje na anglojęzycznych rynkach jeszcze w tym roku (w Japonii być może stanie się to w połowie 2011 roku).
Więcej:Until Dawn - pierwszy gameplay na PS4 przypomina Heavy Rain

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany737870 Legend
Ciekawe czy dożyje setnej odsłony Final Fantasy
zanonimizowany655049 Generał
Nie ma to jak podzielić jedną częsć z bardzo wielu jeszcze na dwie.Już ile można odgrzewać FAJNAL FANTAZI.
zanonimizowany495054 Konsul
@ [5]Quake Wars 256 :D
każdy final to nowy świat, nowa fabuła, nowy system walki, A serie łączy kilka cech wspólnych jak chokobosy i summony naszwy czarów od 8mej cześci jak fire firaga No i kolejne wcielenia Cida ;) I niektórych umiejętności jak Highwind u Fang w FFXIII występujące u Frey'i w FFIX.
Może ich być 100 ale przy każdej się przykładają. Więc nie jest to fifa ;) Sequele to są FFX-2 (marny niestety choć dobry system walki) i FFXIII-2 (jeszcze nie wiadomo).
Co do Versusa to gra jest w produkcji dłużej niż GT5 :D I jak narazie z ostatniego trailera wygląda że nie będzie to zwykły final tylko coś niesamowitego klimatem oscylujące między FFVIII i FFVII.
No i za produkcje odpowiada całkowicie Nomura.
Fristron Pretorianin
[5]: No, bo przecież ci złodzieje z SE zaprojektowali grę, która trwa tylko 60h. Skandal!
FF XIII było kompletną grą z satysfakcjonującym zakończeniem, więc o co chodzi? Fajnie by było, jakby w drugiej częsci poprawili tę liniowość i wprowadzili do gameplaya coś poza ciągłą walką i walką przeplataną walką. :f
Ambitny Łoś Legend

W takim tempie to o Kingdom Hearts 3 na PS3 mogę sobie pomarzyć :(