Nowe szczegóły o Final Fantasy XIII-2

Yoshinori Kitase i Motomu Toriyama – producent oraz reżyser jRPG Final Fantasy XIII – ujawnili na łamach japońskiego magazynu Dengeki kilka nowych szczegółów o Final Fantasy XIII-2, czyli bezpośredniej kontynuacji wydanej w ubiegłym roku „trzynastki”. Dotyczą one zarówno fabuły, jak i mechaniki rozgrywki.

Piotr Doroń

Yoshinori Kitase i Motomu Toriyama – producent oraz reżyser jRPG Final Fantasy XIII – ujawnili na łamach japońskiego magazynu Dengeki kilka nowych szczegółów o Final Fantasy XIII-2, czyli bezpośredniej kontynuacji wydanej w ubiegłym roku „trzynastki”. Dotyczą one zarówno fabuły, jak i mechaniki rozgrywki.

Twórcy gry potwierdzili zatem, że historia, z którą zapoznamy się grając w XIII-2, rozpocznie się dokładnie w tym momencie, w którym zakończyliśmy zabawę w części pierwszej. Nie dziwi więc fakt, że spora grupa bohaterów znanych z oryginału wystąpi również w jej kontynuacji (w tym m.in. Lightning). Niektórzy z nich przejdą jednak sporą metamorfozę, która zdaniem producentów zaskoczy fanów „trzynastki”.

Główny wątek fabularny toczyć się będzie wokół poszukiwań legendarnej krainy Bunibelle, niewidocznej dla oczu zwykłych śmiertelników. Rola centralnej postaci przypadnie tym razem bogini Etro. To właśnie o jej dziedzictwo będzie się starała zadbać Lightning. Niewykluczone, że szklany pałac widoczny na pierwszym zwiastunie XIII-2, to właśnie posiadłość Etro.

Nowe szczegóły o Final Fantasy XIII-2 - ilustracja #1

Zmiany dotkną również mechanikę rozgrywki. Przede wszystkim twórcy podjęli decyzję o konieczności wdrożenia pewnych, bliżej nieokreślonych modyfikacji do systemu walki, który jednak w dalszym ciągu będzie działać w oparciu o rozwiązania znane z FFXIII (system ATB).

Zmianom poddany zostanie także interfejs, choć jeszcze nie wiadomo w jakim zakresie. Ponadto Kitase i Toriyama rozważają implementacje dwóch różnych poziomów trudności. Oprócz normalnego, do dyspozycji graczy oddana zostałaby opcja Easy (wprowadzona po raz pierwszy w Final Fantasy XIII International Edition w wersji na Xboksa 360).

Przypominamy, że Final Fantasy XIII-2, którego oficjalna zapowiedź miała miejsce przed tygodniem, zostanie wydane na europejskim rynku na przełomie 2011 i 2012 roku. Produkcja trafi do sprzedaży w wersjach na Xboksa 360 i PlayStation 3.

Final Fantasy XIII

Final Fantasy XIII

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 17 grudnia 2009

Informacje o Grze
7.5

GRYOnline

7.8

Gracze

7.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2011-01-25
16:04

dudxxx Pretorianin

😜

[15]CHESTER80---> "a kiedy bedzie na PC" ;P ,
a już tak całkowicie serio chyba wszyscy doskonale wiedzą że nigdy nie będzie na PC,
dlatego warto kupić konsolke.

Komentarz: dudxxx
2011-01-25
16:40

kwiść Generał

kwiść

Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak poprawią fabułę, rozwój postaci i dadzą więcej swobody, to może być ciekawie, ale patrząc na sprzedaż "trzynastki", niestety nie spodziewam się rewolucyjnych zmian...

Komentarz: kwiść
2011-01-25
23:29

zanonimizowany686307 Pretorianin

ATB akurat jest w finalach od dawna....W XIII dodali tylko do tego system klas (który także był już we wcześniejszych finalach), autoatak (który zabiera przyjemność z taktycznej walki), dało się w niej kontrolować tylko jednego członka drużyny i skopali summony do tego stopnia, że były bezużyteczne - jednym słowem nic nowego, a wręcz mniej niż zazwyczaj, więc nie kumam radości i okrzyków zachwytu pod względem fantastycznego i nowatorskiego systemu walki w ff 13...

Komentarz: zanonimizowany686307
2011-01-26
04:37

zanonimizowany695869 Legionista

dlaczego 13-2 a nie 14? i kiedy będzie na pc? I czy będzie można sterować myszką i klawiaturą bo pad się nie nadaje do fpsów.

Komentarz: zanonimizowany695869
2011-01-26
07:56

CHESTER80 Legend

CHESTER80
😊

No, teraz wątek jest kompletny i ma sens ;)

Komentarz: CHESTER80

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl