Dota 2 najpopularniejszą grą PC w Europie i USA. Tytuł pokonał League of Legends i WoW-a
Według firmy DFC Intelligence, monitorującej popularność gier komputerowych w Europie i Ameryce Północnej, Dota 2 w pierwszym kwartale 2013 roku pobiła dotychczasowego króla rynku MOBA - League of Legends.
Kamil Zwijacz
Według firmy DFC Intelligence gra Dota 2 w pierwszym kwartale bieżącego roku przebiła popularnością produkcję studia Riot Games - League of Legends. Tytuł firmy Valve od momentu rozpoczęcia beta testów rozwija się w niesamowitym tempie, z miesiąca na miesiąc pozyskując nowych graczy. Do czasu premiery prawdopodobnie będzie już niekwestionowanym liderem rynku gier MOBA.
Raport firmy DFC Intelligence opiera się na systemie DFC Intelligence PC Game Meter, który zbiera dane na temat popularności PC-towych gier w Europie i Ameryce Północnej. Informacje pochodzą z wielu różnych źródeł - opierają się chociażby na statystykach serwisu Xfire. Niestety pozyskanie raportu jest płatne, więc musimy opierać się na informacjach udostępnionych przez serwis GamesIndustry.
Wynika z nich, że gry Dota 2 i League of Legends cieszą się tak wielką popularnością, że odstawiają w przedbiegach produkcję zajmującą trzecie miejsce - World of Warcraft od studia Blizzard Entertainment. Dodatkowo ujawniono, że granie na PC staje się coraz bardziej popularne. Tytuły z pierwszej dwudziestki zestawienia zanotowały 22% wzrost zainteresowania w porównaniu do pierwszego kwartału zeszłego roku i 8% wzrost względem ostatnich trzech miesięcy 2012 roku.
Dota 2 to samodzielna gra, która stanowi kontynuacje moda do Warcraft III - Defense of the Ancients. Przez kilka miesięcy firmy Valve i Blizzard toczyły w sądzie zażarty bój o prawa do nazwy. Koniec końców sprawę rozstrzygnięto w maju zeszłego roku. Obecnie tytuł znajduje się w fazie beta testów i nie ma jeszcze ustalonej daty premiery pełnej wersji.
League of Legends to gra MOBA inspirowana modem Defense of the Ancients. Za produkcję odpowiedzialne jest studio Riot Games. Tytuł zadebiutował na rynku w październiku 2009 roku i od tamtego czasu sukcesywnie zdobywa kolejne rzesze fanów. W październiku zeszłego roku ujawniono, że LoL ma 32 mln aktywnych zawodników.
Więcej:Steam ułatwia kupowanie gier w zestawach. Można w ten sposób trochę oszczędzić

GRYOnline
Gracze
OpenCritic
- Valve
- MOBA
- LoL / League of Legends (marka)
- Riot Games
- PC
- WWW
Komentarze czytelników
zanonimizowany12249 Legend
Tuminure -> Zwykly kowalski nigdy nie uzbiera ip na to zeby full runeset na 20 lvl kupic :P zawsze wydadza na championa. Wbiajlem ostatnio smerfa teraz 15 lvl + 4 ip boosty mialem od riotu i mam 11k ip, akurat na rune set junglera/brusiera :P
Ilość championów (a co za tym idzie, ilość kompletów run) w ogóle nie wpływa na to, czy łatwiej się gra
Aha czyli pr0si tak sobie kupuja wszystkie runy i po 15 runepage bo nie maja co z ip zrobic, do tego ukladaja je sobie i opisuja ? Normalny gracz ktory chce grac rankedy powinien dobrze grac na jednej pozycji i przynajmniej ogarniac reszte i miec przynajmniej 2 zestawy run. W lolowskiej rzeczywistosci widzialem juz adc z runami do ap typ sie tlumaczyl ze on tylko mida gra 150 rankedow rozegranych :P, typy bez jakichkolwiek run lub mistycznym mixem to standard na silver 3/4/5
Tuminure Senator
Aha czyli pr0si tak sobie kupuja wszystkie runy i po 15 runepage bo nie maja co z ip zrobic, do tego ukladaja je sobie i opisuja
Czy przez to, że mają 15 stron run i wszystkich championów gra im się łatwiej, czy może po prostu wygodniej?
Liczba posiadanych stron run, czy też liczba championów nie wpływa na trudność rozgrywki. I tak podczas jednej gry wykorzystujesz tylko jednego championa i jeden zestaw run. Cała reszta to po prostu wygodnictwo i chęć urozmaicenia sobie gry... nijak to jednak nie upraszcza samej rozgrywki, nadal tak samo trudno się zabija wrogów, czy miniony.
zanonimizowany12249 Legend
Tuminure ->Liczba posiadanych stron run, czy też liczba championów nie wpływa na trudność rozgrywki. I tak podczas jednej gry wykorzystujesz tylko jednego championa i jeden zestaw run.
I to jest wlasnie to dzieki czemu ilosc runpage i zestawow ulatwia rozgrywke, bo tego w lobby nie zmienisz runpage kosztuje 6300ip, a o wiele latwiej sie gra jak masz mozliwosc lepszego dobrania run do tego co bedziesz robil :P Wiem to z wlasnego doswiadczenia, bo na main koncie kupilem sobie page pack i tam o wiele latwiej niz na drugim koncie gdzie mam tylko 4 strony :P
nijak to jednak nie upraszcza samej rozgrywki, nadal tak samo trudno się zabija wrogów, czy miniony
litosci bez run last hitowac jest bardo trudno co najlepiej widac na low lvl srednio typy maja po 50-70 cs w 20 minut :P Jak myslisz dlaczego ludzie maja tak ciezko zaczynajac grac w dote :P wlasnie z powodu tego tam jest jeszcze ciezej last hitowac kazda postac ma swoj czas animacji na autoataku + dmg jest naprawde niski, dodatkowo za zgon gold sie traci = typ nie ma za duzo golda zginie pare razy nic kupic nie moze omfg slaba gra rage quit :P
Relax13 Centurion
W jednej kwestii dota 2 ma bardzo ciężkie zadanie do wykonania jeśli chce przewyższyć lola, ciężko mi nawet sobie wyobrazić jak mogliby temu zadaniu podołać. Chodzi mi o bohaterów i przede wszystkim ich portrety, ten element lolu jest po prostu zajebisty.
FischPatryk12345 Chorąży
Popieram relax13, w docie 2 te postacie tak głupio wyglądają, że normalnie odechciewa mi się grać, a lolu... lepiej nie będę mówił