Deweloping Gran Turismo 6 nie potrwa aż tyle czasu co Gran Turismo 5

W wywiadzie przeprowadzonym przez dziennikarzy serwisu Joystiq z szefem studia Polyphony Digital odpowiedzialnego za powstanie serii Gran Turismo poruszony został pewien ciekawy aspekt.

Katarzyna Pochowska

W wywiadzie przeprowadzonym przez dziennikarzy serwisu Joystiq z szefem studia Polyphony Digital odpowiedzialnego za powstanie serii Gran Turismo poruszony został pewien ciekawy aspekt. Otóż przepytywany Kazunori Yamauchi zapowiedział, że na szóstą część gry nie przyjdzie nam czekać tak długo, jak na wciąż znajdującą się w produkcji „piątkę”.

Deweloping Gran Turismo 6 nie potrwa aż tyle czasu co Gran Turismo 5 - ilustracja #1

„Gran Turismo 5 jest zrobione właściwie od zera, ale następna wersja zostanie wydana dużo szybciej – okres, w którym to się stanie zostanie niedługo ujawniony. Nawet gdy wyjdzie GT5, będziemy mieli wciąż niezrealizowane pomysły. Gdzie je wykorzystamy, czy w GT6, czy też w następnej części dla PlayStation Portable, tego nie wiadomo. Przez ostatnie 15 lat pracowałem bardzo ciężko, myślę że tę pracę należy po prostu kontynuować.” – powiedział Yamauchi.

Trzeba przyznać, że obiecujące są te zapewnienia. „Piątka” powstawała niemal 5 lat. W międzyczasie dostaliśmy jednak Gran Turismo HD, który to tytuł chociaż bazował na poprzedniczce, zawierał już również elementy z nowej części (była to jednocześnie pierwsza część serii dedykowana konsoli nowej generacji) oraz Gran Turismo 5: Prologue, będący swoistym przedsmakiem tego, co dopiero zobaczymy w GT5. Kazunori Yamauchi co prawda już w czerwcu zdradził, że gra jest już praktycznie gotowa do wydania, jednak tak naprawdę o dacie premiery decyduje Sony. Gran Turismo 5 ma cechować zmienna pogoda i głośno zapowiadany system zniszczeń, a do dyspozycji wielbiciele czterech kółek dostaną aż 1000 samochodów i co najmniej 60 tras.

Pytanie jak bardzo można ufać słowom Yamauchiego. W przypadku tej produkcji „niedługo” było chyba najczęściej powtarzanym słowem. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom szefa Polyphony Digital gra niestety nie pojawi się na półkach sklepowych aż tak szybko, ani na co wskazuje ujawniona data tylko dla Japonii, nie stanie się to jednocześnie na całym świecie. Japończycy będą mogli kupić GT5 10 marca 2010 roku.

Gran Turismo 5

Gran Turismo 5

PlayStation
po premierze

Data wydania: 24 listopada 2010

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2009-10-01
22:56

zanonimizowany575374 Generał

Niestety dziecko. Mam 21 lat, gimnazjum dawno za mną, ale retlibution widzę,że Ty jeszcze go nie skończyłeś (w ogóle zacząłeś??). Powiedzieć Ci coś o wielki "programisto"?? Jakbyś studiował programistyke to byś wiedział, że jak się robi grę na gotowym silniku to zawsze jest szybciej. Architektura konsoli już tu nie ma nic do rzeczy (no prawie). Ale tak, gotowy silnik grafiki to już mogą być 2 lata mniej robienia gry, a wątpię by GT6 na PS3 (raczej będzie jeszcze na tej konsoli) miał inny silnik. Bardziej podrasowany ten jaki już jest. Nie muszą robić gry od zera. To samo samochody. Maja już 1000 gotowych. Ulepszą je, udoskonalą ustawienia każdego z nich i zmienią ilość poly na każdym i lepsze tekstury. Dodadzą do każdego uszkodzenia. Dodadzą do tych starszych z może 200 - 300 aut w idealnym wyglądzie i z świetnymi ustawieniami (toż to symulator więc muszą być idealne). 100 nowych tras w doskonałej grafice (nie to co jest teraz, bo wiele tras cierpi na słabe tekstury). Poprawia ludzików którzy jak na razie wyglądają obleśnie i mamy GT6 który może byłby w produkcji z 2 lata zamiast 5.
Architekture już poznali dawno temu, nie wiem czy wiesz, ale było coś takiego jak Prologue i GT HD zanim wyszedł Prologue. To było zapoznaniem się z architekturą. Prologue to była prezentacja silnika jaki stworzyli, a kolejne lata to jego dopieszczanie. Nic z architekturą już to nie miało wspólnego więc jak nie wiesz nic na ten temat to nie pisz pierdół bo mało wiesz.
Każda gra robiona od podstaw robi się długo, a GT6 nie będzie od podstaw.
Jak myślisz dlaczego U2 robił się szybciej?? Silnik już był, wystarczyło go dopieścić, dodać nową historię, postacie i znowu gra zrobiona dużo krócej. Wszystko gotowe nie rozumiesz?? Co ma do tego architektura?? Narzędzia mają które architekturę już wykorzystują. Napisane zostały robiąć silnik grafiki do jedynki tak jak i w GT5 napisano narzędzia przy robieniu silnika.
Ale jako "programista" to wiesz, ale się jednak kompromitujesz.

Komentarz: zanonimizowany575374
2009-10-01
20:02

Lutz Legend

programowanie gier to w ogromnej czesci tworzenie narzedzi (taki cryengine to wierzcholek gory lodowej) i faktycznie to co dla programisty jest oczywiste, dla gimnazjalisty juz nie ;)

Komentarz: Lutz
2009-10-01
19:51

zanonimizowany640963 Pretorianin

Endex tyle ze to ja studiuje programowanie a nie ty 13 latku.... spojrz na uncharted...nd jeden z najzdolniejszych developerow na swiecie....pierwsze uncharted nie wiadomo ile robili zalozmy 2 lata wyglada jak wyglada...poznali architekture konsoli uncharted 2 gniecie wszystko co widziales na wlasne oczy na konsolach i do tego dochodzi poltora roku ich pracy wiec chyba logicznie myslac gt6 wyjdzie w krotszym czasie niz 5 poniewaz to pierwsza gra polyphony na te platforme ktorej nie znali.

Komentarz: zanonimizowany640963
2009-09-30
23:46

StoogeR Generał

leon691 => To chyba oczywiste ze mialem na mysli samochody ktore juz wtedy istnialy w fm1/2. Watpie by T10 potrafilo podrozowac w czasie :] Zle? Nie, jezeli model byl wczesniej poprawnie wykonany to co za roznica czy robia go od nowa czy nie. Polygony mozna podbic na istniejacym modelu z nieporownywalnie mniejszym wysilkiem niz modelowac auto od nowa a cala reszta wygladu zajmuje sie juz engine graficzny gry.
Oczywiscie niektorym takie rzeczy jak brak animacji zmiany biegow nie przeszkadzaja, mi np tez to zwisa i powiewa bo w ogole nie korzystam z widoku z kokpitu (i nigdy nie bede poki bedziemy ograniczeni do plaskiego wyswietlacza a 3 monitorow, 3 xboxow i 3 kopii fm3 nie kupie by jezdzic w kokpicie) ALE czy sie to komus podoba czy nie i czy ktos ma to gdzies czy nie, to nie zmienia faktu, ze jest to jeden z brakow tej gry. Chwali sie, ze rozszerzyli mozliwosci online i dorzucili legendarne fujimi kaido z fm1 ale nie powinno odbyc sie to kosztem elementow w gameplayu. Mimo wszystko nie mam pretensji do T10, to ms goni premiere gry. Gdyby jeszcze z pol roku poczekali to nie dosc ze hype na gre by urosl mocniej to i sama gra bylaby bardziej dopracowana bez tak podstawowych brakow jak animacje czy active aero. Jezeli MS bedzie dalej tak samo robil w przyszlosci to zniszczy ta serie tak jak zniszczyl swietnego PGR'a. Juz teraz licze ze jeszcze za kadencji 360 pojawi sie fm4 (no nazwijmy ja 3,5) czyli gra pokazujaca jak fm3 powinno wygladac (czyt- gra zapieta na ostatni guzik).

Endex => +1

Komentarz: StoogeR
2009-09-30
22:36

N.a.z.n.a.c.z.o.n.y Legionista

Ja mam to szczęscie że zagram i gt5+fm3
Ale 3/4 fanbojów ps3 spuszcza się patrząc na 1000 samochodów.

Komentarz: N.a.z.n.a.c.z.o.n.y

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl