Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 lipca 2010, 09:39

autor: Piotr Doroń

Data premiery Faith in Destiny - samodzielnego dodatku do Spellforce 2

Minęły już ponad cztery lata od premiery Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen – popularnej gry fantasy łączącej w umiejętny sposób elementy cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego. Przez ten czas doczekaliśmy się debiutu jednego rozszerzenia, a także zapowiedzi kolejnego. Wczoraj, po długim czasie oczekiwania, poznaliśmy wreszcie oficjalną datę publikacji drugiego z dodatków.

Minęły już ponad cztery lata od premiery Spellforce 2: Czas Mrocznych Wojen – popularnej gry fantasy łączącej w umiejętny sposób elementy cRPG oraz strategii czasu rzeczywistego. Przez ten czas doczekaliśmy się debiutu jednego rozszerzenia (ciepło przyjęty Władca Smoków), a także zapowiedzi kolejnego (Faith in Destiny). Wczoraj, po długim czasie oczekiwania, poznaliśmy wreszcie oficjalną datę publikacji drugiego z dodatków, będącego pierwszym w pełni samodzielnym, czyli niewymagającym od gracza posiadania podstawowej wersji Spellforce 2.

Data premiery Faith in Destiny - samodzielnego dodatku do Spellforce 2 - ilustracja #1

Z informacji podanych przez wydawcę, austriacką firmę JoWooD Entertainment wynika, że data premiery Spellforce 2: Faith in Destiny została ustalona na 27 sierpnia. W Polsce dystrybucją dodatku zajmie się firma FonoGAME. Liczymy na to, że w najbliższych dniach jej przedstawiciele przekażą nam szczegółowe informacje na temat rodzimego debiutu Faith in Destiny.

Fabuła samodzielnego dodatku do Czasu Mrocznych Wojen opowiadać będzie historię, w której tajemnicza moc zagrozi w wielkim stopniu istnieniu Eo – świata Spellforce 2. Gracz, po raz kolejny wcielający się w bohatera, w którego żyłach płynie starożytna krew Shaikana, zmierzy się z niebezpieczeństwem i postara się uratować uniwersum przed ostateczną zagładą. Przeszkodzą mu w tym m.in. przedstawiciele zupełnie nowej rasy.

Data premiery Faith in Destiny - samodzielnego dodatku do Spellforce 2 - ilustracja #2

W grze nie zabraknie nowych jednostek, postaci niezależnych, budynków, misji, czarów, umiejętności, a także obszarów do zbadania. Jedną z nieznanych wcześniej funkcji będzie możliwość dosiadania smoka, dzielnie przemierzającego świat u boku bohatera. Rozbudowie ulegnie też tryb multiplayer. Uzupełnienie go o nowe funkcje pozwoliło twórcom zbliżyć jego założenia do gier należących do gatunku MMO. Ponadto twórcy sporo czasu spędzili na dopracowaniu oprawy graficznej, którą wzbogacono o szereg nowych rozwiązań technicznych.

Przypominamy, że Spellforce 2 debiutował na rynku w kwietniu 2006 roku (w Polsce cztery miesiące później dzięki staraniom firmy CD Projekt). Mimo że został określony mianem gry słabszej od kultowej części pierwszej, to jednak gracze zagrywali się w niego namiętnie i chętnie. Niemal dokładnie po roku na rynek trafiło rozszerzenie zatytułowane Władca Smoków, które na owe czasy było największą tego typu publikacją w historii studia Phenomic (obecnie należącego do Electronic Arts). Miłośnicy „dwójki” przyjęli je z otwartymi rękoma.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej