S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, to obecnie jeden z trzech (obok Half-Life 2 oraz Doom III) najbardziej „elektryzujących” i oczekiwanych tytułów z gatunku action/FPS. Premiera każdego z nich była już przekładana na dalszy termin, w przypadku S.T.A.L.K.E.R mowa obecnie jest o trzecim kwartale tego roku. Do tej pory mieliśmy okazję oglądać szereg wzbudzających zachwyt zwiastunów filmowych oraz screenów (niektórzy widzieli nawet alfę gry) tego tytułu, a zawsze po zapoznaniu się z kolejnym przychodzi pytanie. Jaki muszę mieć komputer, że to w ogóle odpalić? Pierwszą oficjalną i w pełni jasną, odpowiedź na to pytanie udzielił webmaster niemieckiego oddziału koncernu THQ (wydawcy gry).
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, to obecnie jeden z trzech (obok Half-Life 2 oraz Doom III) najbardziej „elektryzujących” i oczekiwanych tytułów z gatunku action/FPS. Premiera każdego z nich była już przekładana na dalszy termin, w przypadku S.T.A.L.K.E.R mowa obecnie jest o trzecim kwartale tego roku. Do tej pory mieliśmy okazję oglądać szereg wzbudzających zachwyt zwiastunów filmowych oraz screenów (niektórzy widzieli nawet alfę gry) tego tytułu, a zawsze po zapoznaniu się z kolejnym przychodzi pytanie. Jaki muszę mieć komputer, że to w ogóle odpalić? Pierwszą oficjalną i w pełni jasną, odpowiedź na to pytanie udzielił webmaster niemieckiego oddziału koncernu THQ (wydawcy gry).
Na oficjalnym forum S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl podał on minimalne wymagania sprzętowe gry. Oto one:
Dodał również, iż podczas startu, gra będzie wykrywać czy karta graficzna wspiera DirectX 9 czy tylko DirectX 8, i w zależności od tego automatycznie przełączy się na odpowiedni sposób renedringu.
Naturalnie trzeba podkreślić, iż to tylko minimalne wymagania sprzętowe, a co za tym idzie, aby odpalić ten tytuł ze wszystkimi detalami na maksimum, posiadać trzeba będzie DUŻOOOO lepszy (czyt. droższy) sprzęt.
Wszelkie niezbędne informacje na temat S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl znajdziecie na naszym serwisie:
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Przemysław Bartula
W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.