Firma Capcom pochwaliła się zaktualizowanymi wynikami sprzedaży takich przebojów jak Resident Evil Village czy Monster Hunter: Rise.
Firma Capcom zaktualizowała tzw. Platynową Listę, czyli zestawienie swoich największych bestsellerów, dzięki czemu poznaliśmy najświeższe wyniki sprzedaży tych gier. Udostępnione przez wydawcę dane obejmują okres do 31 grudnia ubiegłego roku.
Nas najbardziej interesuje sprzedaż nowych produkcji. Zeszłoroczne Resident Evil Village rozeszło się już w 5,7 mln egzemplarzy, z czego 900 tys. przypadło na ostatni kwartał 2021 roku.
Gra sprzedaje się więc wyśmienicie, ale przed nią jeszcze długa droga, zanim dogoni Resident Evil VII: Biohazard (10,6 mln), Resident Evil 2 (9,3 mln), Resident Evil 6 (8,1 mln) oraz Resident Evil 5 (także 8,1 mln).
Największym bestsellerem w historii firmy Capcom pozostaje Monster Hunter: World, które rozeszło się już w 17,8 mln egzemplarzy (z czego 300 tys. przypadło na ostatni kwartał 2021 roku). Wyśmienicie radzi sobie również zeszłoroczne Monster Hunter: Rise, mogące pochwalić się wynikiem 7 mln sprzedanych kopii. Ten rezultat jest tym bardziej imponujący, że obejmuje jedynie wersję na Nintendo Switch. Wydanie pecetowe zadebiutowało bowiem dopiero w ubiegłym miesiącu.
# | Gra: | Rok premiery: | Platformy: | Wynik: |
1. | styczeń 2018 r. | PS4, Xbox One, PC | 17,8 mln | |
2. | styczeń 2017 r. | PS4, Xbox One, PC | 10,6 mln | |
3. | styczeń 2019 r. | PS4, Xbox One, PC | 9,3 mln | |
4. | wrzesień 2019 r. | PS4, Xbox One, PC | 8,8 mln | |
5. | marzec 2009 r. | PS3, Xbox 360 | 8,1 mln | |
6. | październik 2012 r. | PS3, Xbox 360 | 8,1 mln | |
7. | marzec 2021 r. | Switch | 7,7 mln | |
8. | lipiec 1992 r. | SNES | 6,3 mln | |
9. | luty 2016 r. | PS4?PC | 6,1 mln | |
10. | maj 2021 r. | PS4, PS5, Xbox One, XSX, PC | 5,7 mln | |
11. | styczeń 1998 r. | PS | 4,96 mln | |
12. | kwiecień 2020 r. | PS4, Xbox One, PC | 4,9 mln | |
13. | grudzień 2010 r. | PSP | 4,9 mln | |
14. | marzec 2019 r. | PS4, Xbox One, PC | 4,8 mln | |
15. | marzec 2017 r. | 3DS, Switch | 4,4 mln | |
16. | listopad 2015 r. | 3DS | 4,3 mln | |
17. | październik 2014 r. | 3DS | 4,2 mln | |
18. | wrzesień 2013 r. | 3DS | 4,1 mln | |
19. | lipiec 1993 r. | SNES | 4,1 mln | |
20. | marzec 2008 r. | PSP | 3,8 mln |
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
14

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.