
Data wydania: 11 października 2014
Ulepszona wersja czwartej odsłony flagowej serii action-RPG firmy Capcom. W grze wcielamy się w podróżującego z karawaną najemnika, który podejmuje się obrony kilku osad przed nękającymi ich mieszkańców potworami. W wersji Ultimate wprowadzono nowy, bardziej rozbudowany system poruszania się postaci, oraz możliwość gry wieloosobowej za pośrednictwem internetu.
Gracze
OpenCritic
Ponad rok po premierze gry Monster Hunter 4 jej producenci postanowili uraczyć graczy podrasowaną wersją Ultimate (w Japonii znaną jako Monster Hunter 4G). Gra należy do jednej z flagowych serii action-RPG firmy Capcom, zapoczątkowanych jeszcze w 2004 roku na konsoli PlayStation 2, a jej tematyką jest szeroko pojęta walka z potworami.
W czwartej odsłonie cyklu przenosimy się ponownie do znanego już fantastycznego uniwersum, w którym ludzkie osady nękane są nieustannie przez różnej maści bestie. W przeciwieństwie do poprzednich gier serii, których sednem była czysta akcja – tym razem autorzy postarali się o bardziej rozbudowany wątek fabularny. W Monster Hunter 4 wcielamy się w najemnika, podróżującego po świecie z karawaną. Jak łatwo się domyśleć, to właśnie on podejmuje się w grze serii niebezpiecznych zadań, polegających na obronie ludzi przed krwiożerczymi potworami. Tym razem jednak nasz protagonista będzie musiał zadbać o bezpieczeństwo nie jednej a kilku wiosek, gdzie podczas podróży spotka dziesiątki postaci niezależnych.
Cykl Monster Hunter zaliczany jest do szeroko pojętego gatunku RPG akcji, choć elementy gier RPG – takie jak rozbudowana fabuła czy system rozwoju postaci – zostały tu zepchnięte na plan dalszy. Sednem rozgrywki jest walka – nasz bohater podejmuje dziesiątki zadań, polegających m.in. na zabiciu grupy potworów (bądź jednego większego gada), obronie osady czy też zebraniu określonej liczby przedmiotów. Za wykonanie zadań otrzymujemy złoto i punkty doświadczenia, dzięki którym nasza postać awansuje na coraz to wyższy poziom. Do naszej dyspozycji oddano tradycyjnie ogromną liczbę pancerzy i broni, podzielonych na kilka głównych kategorii. Nowością w czwartej części cyklu jest system chwytania się przeciwników, zapożyczony z innej gry Capcomu Dragon’s Dogma.
W porównaniu ze standardową edycją gry, autorzy skupili się na rozbudowaniu modelu poruszania się postaci. Dzięki wprowadzeniu większej ilości manewrów, wykonywanych w pionie i na boki, jest on znacznie bardziej płynny i efektowny. Pozwala też na opracowywanie zupełnie nowych strategii walki. Drugim z wprowadzonych usprawnień jest wprowadzenie możliwości gry w trybie multiplayer również za pośrednictwem internetu. Jak dotąd gra umożliwiała bowiem jedynie kooperację w sieci lokalnej.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
Nintendo 3DSAngielskie napisy i dialogi



25GIER
Ciesząca się dużą popularnością seria gier RPG akcji. Cykl wywodzi się z Japonii, a za jego wykreowaniem stoi firma Capcom, która od początku sprawuje nad nim pieczę.
Firma Capcom pochwaliła się najnowszymi wynikami związanymi ze sprzedażą Monster Huntera Ultimate – przygotowanej z myślą o przenośnej konsoli 3DS gry akcji, której zachodnia wersja miała premierę w ubiegłym tygodniu. Dotychczas do sklepów na całym świecie wysłano 3 miliony egzemplarzy produkcji.
gry
Piotr Bicki
16 lutego 2015 17:30
Wczoraj odbyła się kolejna konferencja Nintendo Direct, na której zaprezentowano nowe modele handhelda 3DS, zdradzono daty premier wyczekiwanych produkcji oraz zapowiedziano kilka nowych.
gry
Kamil Zwijacz
15 stycznia 2015 10:58
Średnie Oceny:
Średnia z 60 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Ocena OpenCritic
96% rekomendacji (62)
Game Informer
Tim Turi
Shacknews
Daniel Perez
GameSpot
Sean Bell
Destructoid
Patrick Hancock
Eurogamer
Dan Pearson