Battlefield 4 – trwają testy serwerów z wyższym tickrate
EA DICE i Visceral Games pracują nad serwerami Battlefield 4, które obsłużą tickrate rzędu 60 i 120 Hz. Obecnie trwają testy w usłudze Community Test Environment.
Michał Jodłowski

Studio EA DICE we współpracy z Visceral Games (autorzy Battlefield: Hardline) pracuje nad nowymi serwerami Battlefield 4, które obsłużą tickrate o wartości 60 i 120 Hz (innymi słowy: 60 bądź 120 odświeżeń na sekundę), co jest dużym skokiem dla całej serii, która dotychczas oferowała tickrate rzędu 30 Hz. Najprościej rzecz ujmując: tickrate można zasadniczo określić jako częstotliwość odświeżania serwera. Wpływa on na synchronizację serwera z klientem gry, a więc ogólną precyzję rozgrywki – eliminuje np. opóźnienie między wywołaniem animacji strzału, a faktycznym odebraniem punktów życia. Oczywiście tego typu rozwiązanie znacznie bardziej obciąża łącze i sprzęt, dlatego też serwery o wyższych tickrate’ach będą niewątpliwie droższe i mniej powszechne. W tej chwili trwają testy w Community Test Environment – platformie testowej dostępnej dla posiadaczy usługi Premium.
Należy pamiętać, że rzeczona aktualizacja tzw. netcode’u jest jeszcze daleka od powszechnego zastosowania. Przed deweloperami wciąż długa droga zanim osiągną oni zamierzone efekty, a bardziej „precyzyjne” serwery będą w pełni funkcjonalne. O ile w ogóle do takiej sytuacji dojdzie.
- Recenzja gry Battlefield 4
- Poradnik do gry Battlefield 4
- Oficjalna strona internetowa gry Battlefield 4

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
kaszanka9 Legend

Zares [4]
Ale co to ma do tego, mi chodzi o to, że EA kłamie, to nie tickrate trzeba poprawić tylko oni mają zjebany netcode, a podnoszenie tickrate ma jasno sugerować, że "my już zrobiliśmy wszystko co się dało" i zostało tylko podnoszenie tickrate, to jest ściema totalna, netcode tej gry jest zwalony po prostu.
dj_sasek Legend

Każdy kto gra lub grał w CS:GO wie, że jest słabo zrobiony netcode. Nieraz z AWP do kogoś oddaję strzał a kula nie wchodzi bo ktoś zdążył mnie zabić lub oddać strzał wcześniej, mimo iż na naszym ekranie strzału nie oddał. To samo z wychylaniem się zza ścian i ginięciem już za osłoną. W BFie jest moim zdaniem ze 4x gorzej, tylko ciężko też porównywać CSa gdzie praktycznie poza małą mapą nie ma tylu dynamicznych obiektów a BF4 gdzie pełno pojazdów, destrukcji itp. Jest wiele do poprawy w BFie szczególnie jak przychodzi walczyć piechotą w ciasnych zaułkach przy szybkiej grze.
Zares Legionista
@kaszanka9, obejrzyj sobie jakiś film na temat tickrate z CSa, to zobaczysz jak diametralna jest to różnica. Na 64 (CS) są śmieszne akcje nieraz, a co dopiero 30 (BF4).
CyberTron Senator

Dokładnie. W innych strzelankach, nawet na konsolach, jest to zrobione jak należy. Ktoś do mnie strzela to obrywam. W Bf3 i 4 ktoś do mnie strzela, ja biegne za winkiel i GINĘ JUŻ SCHOWANY ZA OSŁONĄ.
kaszanka9 Legend

Pff, ściema na maksa, ciekawe, że w innych grach mp nie ma problemu, jakoś nie widzę narzekania, tylko oczywiście EA udaje, że bf4 to super dzieło i netcode, no właściwie to oni są do przodu przed innymi, bo z łaski swojej będą testować tickrate 60/120, a gdzie indziej, po prostu się gra i nikt takich cyrków nie odwala.