Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
press release Ubisoft Polska Press Release 6 lipca 2009, 20:55

Anno 1404 w sklepach

Średniowieczny klimat, cywilizacja Orientu i strategiczne zarządzanie budową metropolii… Ubisoft – za pomocą czasowego wehikułu, czyli nowej gry z serii Anno – zabiera nas do roku 1404. Gra w wersji PC właśnie trafiła do sklepów.

(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)

Średniowieczny klimat, cywilizacja Orientu i strategiczne zarządzanie budową metropolii… Ubisoft – za pomocą czasowego wehikułu, czyli nowej gry z serii Anno – zabiera nas do roku 1404. Gra w wersji PC właśnie trafiła do sklepów.

Bazując na znanej z poprzednich części atmosferze historycznej przygody, przygotowaliśmy nowy tytuł - mówi Rafał Adasiak, Marketing Manager Ubisoft Polska. Anno 1404 to przejrzysta i prosta w obsłudze produkcja, która zadowoli zarówno fanów serii, jak i nowych graczy – dodaje.

Dzięki nowemu tytułowi nie tylko przenosimy się do Orientu epoki Średniowiecza, ale też wskakujemy – wraz z całą serią – na zupełnie nowy poziom. Niespotykane w grach strategicznych bogactwo wizualne pomaga głębiej wejść w świat przedstawiony w Anno 1404. Tworząc własne miasto poruszamy się w pełnych detali i nasyconych kolorów krajobrazach 3D.

Głównym zadaniem gracza jest tworzenie – krok po kroku – miast, a w efekcie całego imperium. Aby tego dokonać, warto dbać o dobre samopoczucie osadników – niezadowoleni mogą się bowiem zbuntować i zniweczyć nasze wysiłki. Poza tym, jak to bywa w średniowieczu, aby móc rozwijać osadę, trzeba jej czasami bronić...

Zarządzając ludźmi, zasobami, czy prowadząc handel orientalnymi towarami musimy być ostrożni – tylko umiejętne połączenie dyplomacji, wiedzy ekonomicznej i siły pozwoli nam zbudować wspaniałą społeczność i miasta.

Wybrane nowe cechy:

Apetyt rośnie w miarę jedzenia: wraz z rozwojem cywilizacji, aby zaspokoić potrzeby żywieniowe osadników, potrzebujemy coraz więcej, coraz bardziej wyszukanych produktów. O ile farmerzy będą zadowoleni, jeśli podasz im ryby, o tyle arystokraci domagają się chleba i mięsa, a niezadowolony arystokrata może oznaczać kłopoty.

Koloniści mają także wyższe potrzeby, np.: religijne, które możesz zaspokoić wznosząc kaplicę lub kościół.

Czynnik prosperity: im większe miasto, tym bardziej wymagające – trudniej usatysfakcjonować jego mieszkańców. Wraz z rozwojem miasta tolerancja ludności na jakiekolwiek braki w dostawach maleje – powstrzymuje to miasta przed nadmiernym rozrastaniem się i wyzwala nowe umiejętności zarządcze. Niełatwo dogodzić wszystkim poddanym…

W Średniowieczu ludzie żyli w społeczeństwach feudalnych. Awans społeczny nie był oczywisty, co w grze symbolizuje system „upgrade rights” – możesz samodzielnie nadawać prawa, przywileje handlowe i tytuły, decydując o statusie kolonistów.

Żebracy – charakterystyczni dla dużych miast. Pojawiają się na głównych traktach miejskich, za co systematycznie tracisz pieniądze (w myśl zasady: żebracy na co dzień utrzymują się z datków ludności). Możesz także zbudować specjalne przytułki, hospicja, zyskując tym samym reputację darczyńcy, ale też wykorzystując cenne zasoby. Okażesz serce, czy zadbasz o dobrobyt miasta kosztem ludzkich istnień zyskując opinię bezdusznego władcy?

W Anno 1404 masz możliwość produkowania do 60 różnych artykułów, czyli więcej niż kiedykolwiek wcześniej. W czym się sprawdzisz?

Flota: masz możliwość budowania statków, dzięki którym zagrozisz handlowym i wojennym okrętom przeciwników. Aby zapewnić ochronę swoim transportom, możesz też wysłać z nimi eskortę w postaci militarnych okrętów.

Trakty handlowe: niektóre dobra powstają wyłącznie lokalnie np.: na jednej wyspie. Możesz je przewozić i magazynować w nawet najbardziej odległych zakątkach. Aby zapewnić stały dopływ określonego produktu możesz też stworzyć szlak transportowy.