Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Akcji Xbox 360 po premierze

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry po premierze z gatunku akcji na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

Gry Akcji. Szeroko rozumiany gatunek gier wymagających refleksu, celności oraz zręczności, w skład którego wchodzą m.in. strzelaniny (np. seria Call of Duty czy Battlefield) oraz przygodowe gry akcji (Tomb Raider), a wydarzenia obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej (FPP), jak i trzeciej osoby (TPP). Najczęściej w produkcjach tego typu gracz kontroluje bohatera, którego zadaniem jest pokonanie wrogów i dotarcie do z góry określonego celu. Grający dysponuje bogatym arsenałem broni, w tym pistoletów, wyrzutni rakiet, mieczy, noży itp. Szczególnym przypadkiem w tej kategorii gier są przygodowe gry akcji. Cechują się one mniejszym naciskiem położonym na akcję i walkę, a za to większym znaczeniem fabuły, eksploracji otoczenia i rozwiązywania zagadek logicznych.

X360
Akcji
Tematyki
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V

Akcji 17 września 2013

GTA 5 to piąta pełnoprawna odsłona niezwykle popularnej serii gier akcji, nad której rozwojem pieczę sprawuje studio Rockstar North we współpracy z koncernem Take Two Interactive. Miejscem akcji Grand Theft Auto V jest fikcyjne miasto Los Santos wzorowane na Los Angeles. Fabuła koncentruje się na perypetiach trójki bohaterów: Michaela De Santy, Trevora Philipsa i Franklina Clintona, którym nieobce są zatargi z prawem. Twórcy gry pozostali wierni sandboksowemu modelowi rozgrywki, pozwalając graczom na dużą swobodę w wykonywaniu zadań i poruszaniu się po wirtualnym mieście. Koszty produkcji i promocji tytułu oszacowane zostały na ponad 360 milionów dolarów, co pobiło wszystkie wcześniejsze rekordy w branży gier wideo.

Mafia II
Mafia II

Akcji 24 sierpnia 2010

Pełnoprawna kontynuacja popularnej gry gangsterskiej Mafia z 2002 roku. Za powstanie Mafia 2 odpowiadają znani także z Hidden & Dangerous czy Vietcong twórcy oryginału, działający obecnie pod skrzydłami koncernu 2K Games. Druga część gry opowiada zupełnie nową historię, choć w warstwie fabularnej znajdziemy mnóstwo nawiązań do poprzedniczki. Jej bohaterem jest niejaki Vito Scarletti, który po zakończeniu wojny powraca do rodzinnego Empire Bay, będącego w istocie wirtualną rekonstrukcją Nowego Jorku. Próbując odnaleźć się w nowej rzeczywistości, Vito podejmuje się realizacji kolejnych zadań dla lokalnych grup przestępczych, z wolna awansując w mafijnej hierarchii. Prócz typowych potyczek z konkurencyjnymi gangami, porwań i ucieczek, czeka nas też spora liczba dodatkowych atrakcji, takich jak sklepy z ubraniami, czy możliwość modyfikacji samochodów. Dzięki nowemu silnikowi gry otrzymaliśmy znacznie lepszą oprawę graficzną, cykl dobowy, oraz nowe umiejętności bohatera.

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto IV

Akcji 29 kwietnia 2008

Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.in. samochodów, motocykli oraz helikopterów). O biegu wydarzeń decyduje natomiast kolejność wykonywania poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Grand Theft Auto IV oferuje również możliwość zabawy multiplayer dla maksymalnie 32 graczy za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Red Dead Redemption
Red Dead Redemption

Akcji 18 maja 2010

Kontynuacja osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu przebojowej gry akcji studia Rockstar Games, która ukazała się w 2004 roku na konsolach szóstej generacji. Druga część serii opowiada zupełnie nową historię, której akcja rozgrywa się u progu XX wieku. W grze wcielamy się w postać drobnego rzezimieszka Johna Marstona, który próbując odnaleźć swoje miejsce na prerii, wplątuje się w skomplikowaną intrygę z udziałem kowbojów, Indian oraz poważnych przemysłowców. Podczas gry eksplorujemy skonstruowany na podstawie rozwiązań zastosowanych w serii Grand Theft Auto ogromny, otwarty świat i realizujemy kolejne zadania fabularne związane z wątkiem głównym, a także szereg dodatkowych misji pobocznych. Całość zrealizowano z iście westernowym rozmachem, wypełniając rozgrywkę konnymi gonitwami i widowiskowymi pojedynkami. Dzięki znanemu z GTA IV silnikowi RAGE, możliwe stało się odtworzenie całego bogactwa Dzikiego Zachodu z różnorodnością lokacji i postaci, dzikiej przyrody oraz z dynamicznie zmieniającymi się porami dnia i efektami pogodowymi.

Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 26 października 2014

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

Counter-Strike: Global Offensive
Counter-Strike: Global Offensive

Akcji 21 sierpnia 2012

Nowa odsłona legendarnej sieciowej strzelaniny, która zadebiutowała blisko dekadę wcześniej jako modyfikacja pierwszej części FPS-a Half-Life. Za jej powstanie odpowiada sama firma Valve Corporation, która, korzystając z popularności moda, wykupiła prawa do jego rozwijania. Rozgrywka skupia się na rywalizacji dwóch drużyn graczy, złożonych z terrorystów oraz próbujących ich powstrzymać jednostek specjalnych. Dzięki eliminacji przeciwników gracze zyskują gotówkę, którą mogą spożytkować na zakup nowego uzbrojenia. Do naszej dyspozycji oddano cztery główne tryby zabawy: Wyścig Zbrojeń, Demolka oraz dwa warianty trybu turniejowego. Autorzy postanowi nie eksperymentować z klasyczną filozofią rozgrywki, skupiając się przede wszystkim na odświeżeniu oprawy graficznej i dostosowaniu jej do najnowszych standardów. Większość dostępnych w grze map została stworzona na bazie tych oryginalnych, zaś skromna lista zmian dotyczy głównie dostępnego uzbrojenia.

Dying Light
Dying Light

Akcji prace wstrzymane

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

Metro 2033
Metro 2033

Akcji 16 marca 2010

Osadzona w postapokaliptycznej rzeczywistości strzelanka FPS z elementami RPG i survival horroru, oparta na motywach bestsellerowej powieści Dmitrija Głuchowskiego. Za powstanie Metro 2033 odpowiada debiutujące studio 4A Games. Akcja toczy się po katastrofie nuklearnej, w wyniku której zginęło niemal całe życie na ziemi. Jedyną ocalałą grupą ludzi jest kilkutysięczna społeczność, która znalazła schronienie w tunelach moskiewskiego metra. Gracz wciela się w jednego z młodych mieszkańców tuneli – Artema, którego zadaniem jest przedostać się do centralnej części metra, aby powiadomić mieszkańców o zagrożeniu ze strony zmutowanych potworów i poprosić ich o pomoc w walce. Podczas swej podróży stawi on czoła licznym niebezpieczeństwom, wykorzystując dostępny arsenał broni i preferowany przez siebie styl walki - otwarty bądź cichy.

Assassin's Creed II
Assassin's Creed II

Akcji 17 listopada 2009

Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji Assassin's Creed. Opracowaniem sequela ponownie zajęło się należące do koncernu Ubisoft studio deweloperskie w Montrealu. Fabuła Assassin's Creed II przedstawia dalsze perypetie Desmonda Milesa. Tym razem dzięki Animusowi bohater przeżywa wspomnienia Ezio Auditore da Firenze, florenckiego szlachcica z epoki renesansu, który przyłącza się do Bractwa Asasynów, by zemścić się na Zakonie Templariuszy. Podobnie jak w poprzedniczce, rozgrywka stanowi połączenie elementów trzecioosobowej gry akcji, przygodówki oraz skradanki. Otwarta struktura świata gry pozwala na dużą swobodę przemieszczania się i wykonywania misji. Deweloperzy zdołali umiejętnie wpleść w fabułę fakty i postaci historyczne (np. Leonardo da Vinci i Niccolo Machiavelli).

Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider

Akcji 10 listopada 2015

Kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, przygotowana ponownie przez odpowiedzialne za udany restart serii studio Crystal Dynamics. Pod względem fabularnym Rise of the Tomb Raider kontynuuje wątki zapoczątkowane w swej poprzedniczce, a my towarzyszymy ponownie młodej, choć twardszej i bardziej bezwzględnej Larze Croft. W odróżnieniu od poprzedniej części gry, tym razem zwiedzamy różne zakątki świata, eksplorując większe i bardziej otwarte przestrzenie. Pod względem mechaniki Rise of the Tomb Raider łączy survivalowe aspekty poprzedniczki, ze stanowiącą znak rozpoznawczy cyklu eksploracją licznych grobowców i katakumb. Podczas rozgrywki nie zabraknie więc zarówno licznych elementów skradankowych, jak i sekwencji czysto zręcznościowych oraz otwartej wymiany ognia. Lara skorzysta także z szeregu zupełnie nowych broni i gadżetów. Tworzona z myślą o konsolach ósmej generacji produkcja, cechuje się także wysokiej jakości oprawą, stanowiącą istotny skok jakościowy, w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Borderlands
Borderlands

Akcji 20 października 2009

Utrzymana w konwencji science-fiction pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami cRPG. Gra wyprodukowana została przez studio Gearbox Software, znane z takich tytułów jak James Bond 007: NightFire, Duke Nukem Forever czy seria Brothers in Arms. Akcja Borderlands toczy się na skolonizowanej przez ludzi planecie Pandora. Według legend, gdzieś pod jej powierzchnią znajduje się schron, skrywający olbrzymie bogactwa. Grupki łowców skarbów wyruszają na poszukiwania. Gracz wciela się w rolę członka jednej drużyn i próbuje odnaleźć wejście do schronu, a przy okazji pomóc mieszkańcom kolonii. Rozgrywka w Borderlands to unikalne połączenie sekwencji strzeleckich z mechaniką rozwoju postaci rodem z cRPG. Do atutów gry zaliczają się atrakcyjna oprawa wizualna w komiksowej stylistyce oraz tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

LEGO Harry Potter: Years 1-4
LEGO Harry Potter: Years 1-4

Akcji 25 czerwca 2010

Bazująca na licencji słynnych klocków LEGO przygodowa gra akcji, osadzona w fantastycznym świecie Harry'ego Pottera, wykreowanym przez brytyjską pisarkę J.K. Rowling. Fabuła gry oparta została na motywach pierwszych czterech książek o przygodach młodego czarodzieja oraz nakręconych na ich podstawie filmów wytwórni Warner Bros. Podczas zabawy poznajemy historię Harry’ego Pottera oraz innych bohaterów sagi, zwiedzamy kolejne zakamarki Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i toczymy pojedynki z różnymi przeciwnikami, w tym największym antagonistą cyklu, złym Lordem Voldemortem. Pod względem mechaniki, LEGO Harry Potter: Years 1-4 łączy cechy wcześniejszych produkcji studia Traveller’s Tales, z charakterystyczną dla nich dawką humoru, oraz elementy poważniejszych produkcji o Potterze, tworzonych np. przez koncern EA. Rozgrywka toczy się w częściowo otwartym świecie, a podczas zabawy czeka nas cała masa zróżnicowanych aktywności, takich jak nauka magii, przygotowywanie mikstur czy latanie na miotle.

Gears of War 3
Gears of War 3

Akcji 20 września 2011

Trzecia odsłona serii futurystycznych strzelanin studia Epic Games, stanowiących prawdziwą chlubę konsoli Xbox 360. Po zniszczeniu ostatniego bastionu ludzi – miasta Jacinto, koalicja COG w dalszym ciągu prowadzi nierówną walkę z przeważającymi siłami Szarańczy. Marcus Fenix wraz z towarzyszami broni wyrusza zaś na poszukiwanie ojca bohatera. Posiadana przez niego wiedza jest najprawdopodobniej ostatnią szansą ludzkości, aby znaleźć sposób na ostateczne pozbycie się wroga. Rozgrywka w trzeciej części gry korzysta ze sprawdzonych rozwiązań swoich poprzedniczek, oferując graczom oczywiście całkiem nową zawartość w postaci niedostępnych wcześniej narzędzi zagłady, ale także i wrogów. W trakcie kampanii jednoosobowej na graczy czeka również blisko 60 różnego rodzaju „znajdziek”. W grze pojawił się nowy wariant rozgrywki wieloosobowej o nazwie Beast Mode, a istotnej modyfikacji uległ także tryb kooperacyjny, pozwalający obecnie na zabawę nawet 4 osób przy jednej konsoli.

Batman: Arkham City
Batman: Arkham City

Akcji 18 października 2011

Sequel wydanej w 2009 roku gry akcji Batman: Arkham Asylum. Podobnie jak pierwowzór, kontynuację wyprodukowało brytyjskie studio Rocksteady we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła kampanii głównej w Batman: Arkham City osadzona została kilka miesięcy po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej. Dawne slumsy Gotham City otoczone zostały murem, za którym umieszczono najgroźniejszych zbiorów. Człowiek-Nietoperz obawia się jednak, że lada chwila sytuacja może wymknąć się spod kontroli i stara się powstrzymać złoczyńców zanim będzie za późno. Mechanika rozgrywki łączy elementy gry akcji oraz widowiskowej bijatyki w stylu beat'em up. W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu w Batman: Arkham City gracze zyskali znacznie większą swobodę eksplorowania otwartego świata gry i wykonywania zlecanych zadań.

Gears of War 2
Gears of War 2

Akcji 7 listopada 2008

Kontynuacja trzecioosobowej strzelaniny studia Epic Games z 2006 roku, w której jako skazany za dezercję Marcus Fenix stawialiśmy czoła wrogiej rasie Szarańczy. Akcja gry rozpoczyna się 6 miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. Mimo że większość obcych została unicestwiona, niedobitki kosmitów ukrywają się w podziemnych tunelach, a ludzkość zapada na tajemniczą zarazę, zwaną „rdzewieniem płuc”. Wkrótce Szarańcza wprowadza w życie całkiem nową technologię, dzięki której jest w stanie doprowadzać do zapadania się całych miast. Do akcji wkracza ponownie ekipa Fenixa z zamiarem ostatecznego rozprawienia się z wrogiem. Pod względem mechaniki druga odsłona Gears of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru, kładąc nacisk na dynamiczną rozgrywkę z wykorzystaniem systemu osłon. W grze pojawił się jednak nowy (najłatwiejszy) poziom trudności, niedostępna wcześniej broń, znacznie więcej rodzajów przeciwników oraz postaci niezależne, wokół których osnuta jest fabuła.

Halo: Reach
Halo: Reach

Akcji 14 września 2010

Kolejna odsłona legendarnej serii Halo, zapoczątkowanej w 2001 roku na konsoli Xbox i rozwijanej przez studio Bungie Software. Pod względem fabularnym tytuł stanowi prequel całego cyklu i opowiada o losach tytułowej planety Reach, stojącej w obliczu zagłady wskutek najazdu rasy Covenantów. W grze wcielamy się w członka elitarnego oddziału Spartan o nawie Noble Team, który, przemierzając kolejne lokacje, stawia czoła licznym oddziałom obcych. W porównaniu do serii macierzystej, potyczki w Halo: Reach toczone są na znacznie większą skalę, a w walce bierze udział jednocześnie nawet kilkadziesiąt jednostek. Dodatkowo system umiejętności przypisanych do zbroi, pozwala na używanie w danej chwili tylko jednej z nich. Na szczęście prócz arsenału znanego fanom serii, do naszej dyspozycji oddano całkiem nowy zestaw narzędzi eksterminacji. Tytuł wyróżnia ulepszony tryb multiplayer oraz podrasowana warstwa wizualna, cechująca się poprawionym oświetleniem, mimiką twarzy czy systemem motion capture.

LEGO Harry Potter: Lata 5-7
LEGO Harry Potter: Lata 5-7

Akcji 15 listopada 2011

Kontynuacja wydanej w 2010 roku przygodowej gry akcji studia Traveller’s Tales, łączącej w sobie charakterystyczny świat klocków LEGO z uniwersum popularnego cyklu książek i filmów dla młodzieży, opowiadających o przygodach tytułowego czarodzieja. Fabuła LEGO Harry Potter: Years 5-7 bazuje na trzech ostatnich częściach książkowej serii, a cała historia skupia się wokół walki z potężnym Lordem Voldemortem, który, zdobywając kolejnych zwolenników, staje się coraz większym zagrożeniem dla świata magii. Podczas zabawy możemy ponownie wcielić się w wiele różnych postaci wykreowanych przez J.K. Rowling i odwiedzić szereg lokacji – doskonale znanych, a jednocześnie całkiem nowych, bo stworzonych w całości z klocków LEGO. Rozgrywka wypełniona jest elementami przygodowymi i zręcznościowymi, lecz nie zabrakło także tradycyjnej porcji prostych zagadek logicznych. W porównaniu z poprzedniczką, gra oferuje jednak nieco mroczniejszy i poważniejszy klimat.

Halo 3: ODST
Halo 3: ODST

Akcji 22 września 2009

Halo 3: ODST ukazuje znane graczom wydarzenia z nieco innej perspektywy. Tym razem wcielamy się w szeregowego żołnierza oddziału Orbital Drop Shock Trooper (ODST). Opowiedziana w grze historia toczy się równolegle do wydarzeń przedstawionych w Halo 2.

Halo 4
Halo 4

Akcji 6 listopada 2012

Czwarta pełnoprawna odsłona kultowej serii strzelanin FPS, otwierająca zupełnie nową trylogię i nowy rozdział w historii cyklu. Po 10 latach od premiery pierwszej części pałeczkę dewelopera przejęło studio 343 Industries, które wcześniej udanie zadebiutowało jubileuszową odsłoną Halo: Combat Evolved. W grze wcielamy się ponownie w postać Master Chiefa, który tym razem musi zmierzyć się z własnym przeznaczeniem i stawić czoła starożytnemu złu. Na jego drodze staje zupełnie nowy wróg – tajemnicza rasa Prekursorów. Mechanika rozgrywki nie odbiega w znacznym stopniu od standardów cyklu i w wielu aspektach nawiązuje do wcześniejszych produkcji Bungie Software. Tym razem nieco większą rolę w całej historii odgrywa sztuczna inteligencja Cortana, a główny bohater, prócz zestawu starych i nowych broni, dysponuje także wieloma przydatnymi ulepszeniami. Tradycyjnie ważną rolę w grze dzierży tryb wieloosobowy, wzbogacony systemem rozwoju postaci wzorowanym na typowych grach sieciowych.

Battlefield 3
Battlefield 3

Akcji 25 października 2011

Trzecia pełnoprawna odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Produkcją Battlefield 3 kolejny raz zajęło się należące do koncernu Electronic Arts szwedzkie studio DICE. Akcja gry osadzona została we współczesności, a wydarzenia prezentowane są w formie retrospekcji Henry'ego Blackburna, amerykańskiego żołnierza, który usiłuje powstrzymać islamskich terrorystów przed zdetonowaniem ładunków atomowych. Do dyspozycji graczy oddano trzech grywalnych bohaterów, a także zróżnicowany asortyment uzbrojenia i pojazdów. Kampania trybu jednoosobowego składa się z kilku misji i zgodnie tradycją serii Battlefield stanowi jedynie uzupełnienie dla rozbudowanego, sieciowego multiplayera. Od strony technicznej Battlefield 3 bazuje na możliwościach silnika Frostibite 2, oferującego wysokiej jakości oprawę audiowizualną i realistyczny system fizyki.

Dishonored
Dishonored

Akcji 9 października 2012

Osadzona w steampunkowych klimatach pierwszoosobowa gra akcji z elementami skradanki. Dishonored jest dziełem studia Arcane, znanego przede wszystkim za sprawą hack'n'slasha Dark Messiah of Might & Magic. Główny bohater gry – Corvo Attano, legendarny Lord Protektor cesarzowej, zostaje niesłusznie oskarżony o zamordowanie władczyni i uprowadzenie jej córki. Protagonista, wyszkolony zarówno w walce, jak i skrytym eliminowaniu celów, musi wykorzystać swe nietuzinkowe umiejętności, by oczyścić dobre imię i wymierzyć sprawiedliwość winnym tych zbrodni. Sednem zabawy w Dishonored jest dokonywanie starannie zaplanowanych zabójstw, w czym znacząco pomagają nadludzkie moce Corvo, który potrafi teleportować się, a nawet zatrzymywać czas. Warto zaznaczyć, że gra ocenia agresywność naszego stylu gry i odpowiednio modyfikuje dalszy bieg fabuły oraz kolejne wyzwania. Znakomitej jakości oprawa audiowizualna Dishonored generowana jest przez zmodyfikowany silnik Unreal Engine 3.

Borderlands: The Pre-Sequel!
Borderlands: The Pre-Sequel!

Akcji 14 października 2014

Trzecia odsłona serii Borderlands, stanowiąca pod względem fabularnym pomost pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi w Borderlands i Borderlands 2. Produkcją Borderlands: The Pre-Sequel! zajęło się studio 2K Australia przy współpracy z Gearbox Software. Akcja gry toczy się na księżycu planety Pandora, a gracze kierują poczynaniami bohaterów pracujących na rzecz kierowanej przez Handsome Jacka korporacji Hyperion. Podobnie jak we wcześniejszych grach z cyklu, twórcy przygotowali cztery grywalne postaci (Athena the Gladiator, Wilhelm the Enforcer, Nisha the Lawbringer i Fragtrap), z których każda przynależy do innej klasy i posiada unikalne umiejętności. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu trybowi kooperacji dla maksymalnie czterech graczy oraz komiksowej stylistyce oprawy wizualnej. Zmiany objęły natomiast silnik fizyki, który uwzględnia zmniejszoną siłę grawitacji.

Metro: Last Light
Metro: Last Light

Akcji 14 maja 2013

Utrzymana w konwencji postapokaliptycznego survival-horroru pierwszoosobowa strzelanka ukraińskiego studia 4A Games. Fabuła stanowi kontynuację gry Metro 2033 i luźno nawiązuje do motywów z twórczości literackiej Dimitrija Głuchowskiego. Akcja toczy się w świecie przyszłości zniszczonym przez nuklearną zagładę. Wybuch udało się przeżyć nielicznym mieszkańcom Moskwy, którzy znajdowali się w tamtejszym metrze. Podzieleni na kilka skonfliktowanych frakcji ludzie próbują odpierać ataki zmutowanych zwierząt. Gracz wciela się w rolę Artyoma, który usiłuje powstrzymać zbliżającą się wojnę pomiędzy ocalałymi. Rozgrywka łączy elementy dynamicznej, pierwszoosobowej strzelanki oraz skradanki. W stosunku do pierwszej części twórcy zadbali o znacznie większe lokacje i poprawili sztuczną inteligencję przeciwników. Zmiany objęły również autorski silnik 4A Engine, co przełożyło się na lepszej jakości oprawę wizualną.