70. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 70. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Total Annihilation: The Core Contingency
Strategiczne 8 lipca 1998
The Core Contingency to rozbudowany dodatek do popularnej swego czasu strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Total Annihilation.

Dyplomacja
Strategiczne 4 października 2005
Diplomacy to kolejna, komputerowa adaptacja słynnej, klasycznej gry planszowej pod tym samym tytułem. Akcja tego tytułu osadzona została w początkach XX wieku, a gracze otrzymują możliwość zapoznania się ze zmaganiami militarnymi oraz politycznymi relacjami i zależnościami pomiędzy nacjami.

Burntime
Strategiczne 20 marca 1993
Akcja gry Burntime rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przeszłości, tuż po zakończeniu III wojny światowej. Wskutek nuklearnego holokaustu, który spustoszył cały świat, niegdyś wielka i wysoce rozwinięta cywilizacja ludzi, musi toczyć boje o najprostsze rzeczy zapewniające przeżycie: wodę i jedzenie.

Empire Earth: Sztuka Podboju
Strategiczne 18 września 2002
Dodatek do znanej strategii czasu rzeczywistego zespołu Stainless Steel Studios - Empire Earth. Zawiera trzy nowe kampanie dla trybu single player, szereg nowych jednostek i budynków oraz nową epokę „Space Age Epoch”.

Battlefront
Strategiczne 8 lutego 2007
Battlefront to strategia turowa od specjalizującej się w tym gatunku firmy Strategic Studies Group. Produkt został wydany dla uczczenia 20 rocznicy wprowadzenia na rynek gry planszowej o tym samym tytule i stanowi jej wierną, komputerową adaptację.

The Guild 2: Venice
Strategiczne 10 października 2008
Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli.

Oil Tycoon 2
Strategiczne 13 lutego 2005
Oil Tycoon 2 to druga odsłona gry strategiczno-ekonomicznej, która pozwalała graczom na zbudowanie olbrzymiego koncernu wyspecjalizowanego w handlu ropą naftową, bardzo często nazywaną przecież „czarnym złotem”.

State of War
Strategiczne 3 stycznia 2001
Zostań głównodowodzącym największych w historii sił wojskowych i pokonaj groźną sektę fanatyków Beho-Sunns zagrażającą wszystkim ludziom na Ziemi.

Wildlife Park 2
Strategiczne 12 maja 2006
Symulator prosperowania enklawy dzikiej fauny i flory. Program zaszczepia potencjalnemu graczowi szczerą miłość do zwierząt i roślin, a następnie wręcza mu pewną kwotę gotówki, celem wzniesienia i utrzymania własnego ogrodu zoologicznego.

Magic & Mayhem: The Art of Magic
Strategiczne 27 października 2001
Czy zdołasz przeżyć choć sekundę w pełnym magii fantastycznym świecie? Jeżeli chcesz odpowiedzieć sobie na to pytanie lub po prostu lubisz gry, w których wcielasz się w bohaterów przeżywających niesamowite przygody to zagraj w tą grę.

Industry Giant
Strategiczne 20 marca 1997
Symulator ekonomiczny dzięki któremu można sprawdzić swoje umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem. Nasze obowiązki obejmują m.in. zdobywanie surowców, poprzez organizowanie sieci transportowej na lądzie, morzu i w powietrzu, budowanie fabryk oraz wprowadzanie wyrobów na rynek. Musimy też radzić sobie z bezlitosną konkurencją.

The Troma Project
Strategiczne 19 października 2001
Strategia turowa przepełniona seksem, krwią i brutalnością stworzona przez bardzo kontrowersyjny polski zespół NekroSoft. Gracze obejmują kontrolę nad grupą bohaterów walczących z przeróżnymi fanatykami i krwiożerczymi bestiami.

Perimeter
Strategiczne 21 maja 2004
Perimeter to trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa rosyjskiego studia K-D LAB. Fabuła gry osadzona została w dalekiej przyszłości.

Atrox
Strategiczne 24 maja 2002
Typowa strategia czasu rzeczywistego wzorowana na takim znanym RTS-ie jak Starcraft. Akcja przenosi nas do odległej przyszłości, kiedy to trwa wojna (Atrox War) pomiędzy trzema odmiennymi nacjami: Intelion, Createse oraz Hominian.

Blitzkrieg: Ostfront Barbarossa
Strategiczne 12 kwietnia 2004
Ostfront Barbarossa to nieoficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego Blitzkrieg, jakie przygotowała brytyjska firma Active Gaming.

Dziedzictwo Elfów
Strategiczne 21 grudnia 2007
Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna studia Ino-Co, uznawana fakultatywnie za kontynuację bądź samodzielne rozszerzenie wydanej w tym samym roku gry Fantasy Wars. W Elven Legacy (znanym również w naszym kraju pod nazwą Dziedzictwo Elfów) trafiamy ponownie do znanej z pierwowzoru krainy, w której elfy próbują przywrócić swoją rasę do dawnej świetności. Problem w tym, że ktoś usiłuje uzyskać dostęp do starożytnej magii, ich Wielkiego Drzewa, dającego możliwość reinkarnacji.

Cywilizacja 2: Próba Czasu
Strategiczne 5 sierpnia 1999
Rozszerzona odsłona kultowej strategii turowej od Sida Mieiera. Cywilizacja 2: Próba Czasu oferuje nowe światy oraz szereg usprawnień. Rozgrywka nie zmieniła się w zasadniczy sposób w porównaniu ze swym pierwowzorem. Naszym zadaniem nadal jest stworzenie najpotężniejszej cywilizacji, co możemy osiągnąć między innymi przez podbój innych państw, rozwój ekonomii i gospodarki naszego kraju, dyplomację oraz rozwój handlu i nauki.

Settlers 4: Nowe misje
Strategiczne 23 lipca 2001
The Settlers IV: Mission Pack to dodatek do czwartej odsłony popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego. Deweloperzy ze studia Blue Byte Software przygotowali trzy nowe kampanie, na które składa się łącznie ponad 50 misji. Gracz może zostać przywódcą Majów, Rzymian lub Wikingów i zmierzyć się z nowymi wyzwaniami.

1869
Strategiczne 12 kwietnia 1992
1869 to gra ekonomiczna, podejmująca temat handlu morskiego. Zakładając małą firmę transportową i kupując pierwszy statek, gracz musi osiągnąć finansową potęgę, a to z kolei sprowadza się do korzystnego obrotu towarami pomiędzy poszczególnymi portami, zlokalizowanymi na całym świecie.

Warhammer Epic 40,000: Final Liberation
Strategiczne 15 grudnia 1997
Warhammer Epic 40,000: Final Liberation to osadzona w realiach popularnego uniwersum science-fiction strategia turowa, wyprodukowana przez studio deweloperskie Holistic Design. Fabuła gry przedstawia konflikt pomiędzy ludźmi i orkami, walczącymi o panowanie nad planetą Volistad. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.

The Horde
Strategiczne 22 marca 1994
The Horde w dzisiejszych standardach można określić mianem strategii czasu rzeczywistego, chociaż w porównaniu do żelaznych pozycji tamtych czasów, Command & Conquer, czy WarCraft II, jest raczej produktem z zupełnie innej bajki.

Battle Mages: Sign of Darkness
Strategiczne 4 grudnia 2004
Dodatek do Battle Mages, oferujący cztery nowe kampanie, w których będziemy świadkiem dramatycznych wydarzeń, mających korzenie na długo przed tym, jak Shadow of Warlock pojawił się w Daenmorze. Gracz odkryje tajemnice obrońców Kryształu, spróbuje powstrzymać niebezpieczne plany elfów, poprowadzi mściwych Orków do bitwy, stanie naprzeciwko armiom Chaosu, a także obejmie dowództwo nad hordą nieumarłych, które zasieją śmierć i zniszczenie.

Sid Meier's Civilization Revolution
Strategiczne 13 czerwca 2008
Konsolowa odsłona jednej z najpopularniejszych pecetowych serii gier strategicznych, zapoczątkowanej we wczesnych latach 90-tych przez firmę MicroProse, a kontynuowanej przez nowe studio Sida Meiera – Firaxis Games. Podobnie jak w dotychczasowe odsłony cyklu, Sid Meier's Civilization Revolution jest turową strategią, w której kierujemy rozwojem wybranej cywilizacji na przestrzeni całych tysiącleci. Do każdej z szesnastu grywalnych nacji przyporządkowano słynnego przywódcę (np.

History: Great Battles Medieval
Strategiczne 9 października 2009
Kolejna odsłona realistycznych gier strategicznych. Tym razem przenosimy się do XIV i XV wieku i bierzemy udział w bitwach pomiędzy Francją i Anglią, wcielając się w historycznych przywódców.