62. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 62. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Sins of a Solar Empire: Grzechy Imperium Słońca
Strategiczne 4 lutego 2008
Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego autorstwa studia Ironclad Games, założonego przez byłych pracowników Rockstar Vancouver. Fabuła gry opowiada o wojnie, jaka toczy się pomiędzy Koalicją Kupiecką a dwoma agresywnymi nacjami, znanymi jako Wygnani oraz Imperium Vasari. Gracze mogą opowiedzieć się po dowolnej ze stron, charakteryzujących się odmiennymi technologiami, rodzajami broni oraz strategiami działania.

Kohan: Ahriman's Gift
Strategiczne 7 listopada 2001
Dodatek do bardzo dobrej gry z gatunku RTS - Kohan: Immortal Sovereigns dodający dwie nowe kampanie kontynuujące stary wątek, jedną rasę do wyboru oraz wiele nowych funkcji i możliwości.

LEGO Rock Raiders
Strategiczne 13 listopada 1999
LEGO Rock Raiders to pierwsza strategia czasu rzeczywistego korzystające z licencji słynnych klocków. Całość została opracowana z myślą o najmłodszych graczach. Musimy pomóc komicznym rozbitkom w budowaniu bazy, w konstruowaniu sprzętu zmechanizowanego do poruszania się w obcym terenie i poszukiwaniu cennych złóż.

Battle Isle: The Andosia War
Strategiczne 24 listopada 2000
Czwarta Battle Isle jest połączeniem strategi turowej ze strategią czasu rzeczywistego. Do dyspozycji są dwie kampanie po dwadzieścia misji każda, a także tryb multiplayer z darmowym serwerem Blue Byte.

Stormrise
Strategiczne 24 marca 2009
Stormrise to niekonwencjonalna strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez twórców słynnej serii Total War. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu jedną z dwóch frakcji.

Full Spectrum Warrior: Ten Hammers
Strategiczne 27 lutego 2006
Full Spectrum Warrior: Ten Hammers jest kontynuacją głośnej taktycznej gry akcji, stworzonej przez zespół, odpowiedzialny m.in. za serię Star Wars: Battlefront i Battlezone. Ponownie kontrolujemy świetnie wyszkolony oddział dzielnych amerykańskich żołnierzy, uzbrojonych w autentyczne typy broni i zachowujących się wyjątkowo realistycznie.

RollerCoaster Tycoon
Strategiczne 22 marca 1999
RollerCoaster Tycoon jest strategią ekonomiczną stworzoną przez firmę Microprose. Gracze mają za zadanie zarządzać wirtualnym wesołym miasteczkiem, dbając o jego rozwój, generowane zyski oraz zadowolenie odwiedzających. Gra umożliwia także projektowanie własnych atrakcji, w tym chociażby tytułowych kolejek górskich.

Ground Control
Strategiczne 1 czerwca 2000
Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.

Hostile Waters: Antaeus Rising
Strategiczne 13 czerwca 2001
RTS wzbogacony o elementy gry akcji. Dzieło studia Rage Software przenosi nas do odległego roku 2032, kiedy to na świecie panuje pokój, a wszystkie narody dążą do stworzenia globalnej cywilizacji. Taka sytuacja nie jest na rękę byłym prominentom i wojskowym, którzy organizują tajną armię na wyspach Pacyfiku – wszystko po to, by zdestabilizować sytuację polityczną i powrócić do dawnego stylu życia. Tytułowy Antaeus, czyli ostatni z superkrążowników, jest jedyną nadzieją ludzkości.

The Horde
Strategiczne 22 marca 1994
The Horde w dzisiejszych standardach można określić mianem strategii czasu rzeczywistego, chociaż w porównaniu do żelaznych pozycji tamtych czasów, Command & Conquer, czy WarCraft II, jest raczej produktem z zupełnie innej bajki.

Imperialism II: The Age of Exploration
Strategiczne 23 marca 1999
Kontynuacja rozbudowanej gry strategicznej. Jako przywódca jednego z europejskich mocarstw z XVI wieku chcemy uzyskać dominującą pozycję w Europie. Cel ten próbujemy osiągnąć dzięki prowadzeniu polityki militarnej, ekonomicznej i politycznej. Areną działań jest również Nowy Świat, którego właściwa eksploatacja może przesądzić o naszym sukcesie.

Close Combat III: The Russian Front
Strategiczne 12 stycznia 1999
Kolejna część bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach II Wojny Światowej. Tym razem gracz ma okazję opowiedzieć się po jednej ze stron biorących udział w działaniach na froncie wschodnim.

Scorched Earth
Strategiczne 20 marca 1991
Scorched Earth to prosta gra strategiczna, w której gracz obejmie dowództwo nad jednostką artylerii i spróbuje wyeliminować wszystkich znajdujących się na planszy konkurentów z pomocą kilkudziesięciu rodzajów pocisków.

Cezar
Strategiczne 15 czerwca 1993
Pierwsza gra strategiczno ekonomiczna z bardzo popularnej serii budowania i zarządzania starożytnymi miastami. W grze Caesar zaczynając od małej prowincji Imperium Rzymskiego, pniemy się w hierarchii aż po tytuł Cezara.

Outlive
Strategiczne 21 marca 2001
Futurystyczny RTS rozgrywający się w XXI wieku, gdy wyeksploatowana z surowców naturalnych Ziemia wysyła dwie różne wyprawy na bogatego w złoża Tytana. Odmienne frakcje ziemskie, zmodyfikowani genetycznie ludzie i mechaniczne cyborgi, zaczynają walczyć o prawo do ksieżyca Saturna.

America: No Peace Beyond the Line
Strategiczne 15 stycznia 2001
Odkrywaj, podbijaj, broń się, buduj i stwórz w ten sposób na nowo historię Ameryki. Gra ta to typowy RTS, który pozwoli graczowi przejąć kontrolę nad jedną z czterech nacji i doprowadzić do jej dominacji nad pozostałymi.

I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

UFO: Trylogia
Strategiczne 24 sierpnia 2007
Kompletny zestaw trzech części serii turowych gier strategicznych czeskiego studia Altar Interactive, wzorowanych na kultowej produkcji firmy Microprose z 1994 roku UFO: Enemy Unknown. Akcja opisywanej trylogii przenosi nas w niezbyt odległą przyszłość, w której ludzkość, zdziesiątkowana po ataku obcej rasy, zmuszona jest do walki o odbicie planety z rąk najeźdźców.

Narodziny Ameryki
Strategiczne 24 lutego 2006
Birth of America to strategia turowa, której fabuła przenosi nas w lata 1755-83, czyli w czasy brytyjskiej wojny z Francuzami i Indianami o dominację w Ameryce Północnej oraz amerykańskiej wojny o niepodległość.

Lords of EverQuest
Strategiczne 1 grudnia 2003
Lords of EverQuest to strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG, której akcja osadzona została w popularnym uniwersum fantasy. W trybie kampanii gracze mogą poznać historię zmagań trzech frakcji walczących o panowanie nad kontynentem Antonica. Deweloperzy ze studia Rapid Eye Entertainment zadbali także o funkcjonalny multiplayer, pozwalający na wspólną grę 12 osobom poprzez sieć LAN lub Internet.

Truck Tycoon
Strategiczne 8 grudnia 2006
Strategia czasu rzeczywistego, w której zadaniem gracza jest założenie i rozwój własnej firmy transportowej. Tytuł ten pod wieloma względami przypomina takie pozycje jak Industry Giant II czy Chris Sawyer's Locomotion.

Kryzys Kubański: Lodowa Krucjata
Strategiczne 29 lipca 2005
Ice Crusade bezpośrednio nawiązuje do wydarzeń, których byliśmy świadkami w grze Cuban Missile Crisis (znanej również pod nazwą The Day After). Akcja programu przenosi nas w tereny przygraniczne Stanów Zjednoczonych i Meksyku, gdzie dochodzi do starcia sił sowieckich oraz amerykańskich.

Sudden Strike: Wojna o Zasoby
Strategiczne 4 października 2004
Kolejny tytuł, który dołącza do rodziny słynnych strategii czasu rzeczywistego „Sudden Strike”. „Resource War” to zarazem ostatni produkt z serii zrealizowany przy użyciu leciwego już silnika (wykorzystanego w Sudden Strike I i II) i ukazany w dwuwymiarowym otoczeniu.

Conquest: Wojny Pogranicza
Strategiczne 16 sierpnia 2001
Gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, której akcja osadzona została w przestrzeni kosmicznej. Trzy wielkie, obce nacje toczą zacięte boje z udziałem wielu różnorodnych jednostek.