
Data wydania: 29 czerwca 1998
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej, pozwalającej na rozgrywkę w czasie rzeczywistym, w systemie turowym lub w wariancie hybrydowym. Tym razem stajemy na czele ludzi bądź jednej z 7 ras, należących do międzygalaktycznego porozumienia Concord i stawiamy czoła wrogo nastawionej rasie Sheevatów.
Gracze
Steam
M.A.X. 2 jest kontynuacją oryginalnej gry strategicznej z 1996 roku, której autorzy połączyli fascynację zyskującym coraz większą popularność gatunkiem strategii RTS z uwielbieniem dla klasycznych turówek, tworząc wyjątkową hybrydę gatunkową. Druga część gry przygotowana została przez tą samą ekipę deweloperską, należącego do koncernu Interplay studia Flat Cat, i kontynuuje wątki fabularne, zapoczątkowane w „jedynce”.
Po latach kolonizacji nowych planet i uzyskanemu dzięki niej dostępowi do niezbędnych surowców, ludzkiej rasie udało się w końcu odbudować dawną siłę. Efektem tego było przyjęcie ludzi do zrzeszającego najpotężniejsze rasy, międzygalaktycznego porozumienia Concord, którego zadaniem było dbanie o pokój w kosmosie. Na horyzoncie pojawiła się jednak nowa, wrogo nastawiona rasa Sheevatów, pragnąca zburzyć panujący we wszechświecie porządek. I to właśnie ona będzie naszym głównym przeciwnikiem w drugiej części gry. Tym razem nie stajemy jednak na czele jednej z ludzkich frakcji, lecz przejmujemy dowodzenie nad całą rasą ludzi (w kampanii) lub dowolnie wybranych obcych (w misjach pojedynczych). Podobnie jak w pierwowzorze, każda z grywalnych ras cechuje się swoimi mocnymi i słabymi stronami.
Celem rozgrywki jest rozbudowa bazy, poprzez wznoszenie kolejnych struktur gospodarczych i militarnych, wydobycie dostępnych na danym terenie surowców oraz obronę naszego terytorium przed atakami wrogiej rasy Sheevatów. Zgodnie z modelem, zapoczątkowanym przez pierwszą część gry, M.A.X. 2 pozwala prowadzić rozgrywkę w trzech różnych wariantach: RTS, turowym oraz oryginalnym trybie hybrydowym, łączącym elementy obu tych gatunków. Aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców, w nowej odsłonie gry zrezygnowano jednak z wielu utrudnień, co spowodowało przesunięcie środka ciężkości w stronę strategii czasu rzeczywistego.
Wśród wartych odnotowania nowości wymienić należy przede wszystkim wpływ ukształtowania terenu na przebieg walki. Pozwala to m.in. na wprowadzanie nowych strategii walki, takich jak korzystanie z zagłębień terenu czy chowanie swoich jednostek w lesie i atak z ukrycia. Wprowadzono także element morale jednostek oraz możliwość umieszczenia do ośmiu kamer szpiegowskich, kontrolujących pozycje wroga. Podwojeniu uległa liczba dostępnych jednostek opisanych kilkoma parametrami, które w trakcie gry możemy ulepszać.
Rozgrywka dla jednego gracza przewiduje udział w czterech kampaniach po dziewięć misji każda lub w 24 scenariuszach samodzielnych. Nie zapomniano także o rozbudowanym edytorze, pozwalającym na wykreowanie setek kolejnych misji, w których sami określamy warunki zwycięstwa oraz szereg innych parametrów. W trybie wieloosobowym wziąć może udział jednocześnie do 6 graczy, rywalizujących przez internet, sieć lokalną lub w trybie „hot seat”. Oprawa graficzna została względem pierwowzoru znacznie ulepszona. Oprócz płynnego zoomu dodano również możliwość pochylenia mapy pod kątem 60 stopni, dzięki czemu łatwiej jest ocenić rzeźbę terenu.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys


2GRY
Wymagania sprzętowe gry M.A.X. 2: Mechanized Assault & Exploration:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 133 MHz, 16 MB RAM, Karta grafiki 1 MB, 80 MB HDD, Windows 95/98.
Średnie Oceny:
Średnia z 35 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 27 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.