Gry Bijatyki PlayStation 1 po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze z gatunku bijatyki na platformę PS1.
Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Tekken 3
Bijatyki 29 kwietnia 1998
Trzecia odsłona kultowego cyklu trójwymiarowych bijatyk. Akcja Tekkena 3 dzieje się kilkanaście lat po poprzedniczce, co posłużyło twórcom za pretekst do wymiany dużej części grywalnych postaci. Produkcja wprowadziła sporo zmian do mechanizmów rozgrywki, kładąc większy aspekt na toczenie walk w pełnym trójwymiarze oraz ograniczając wysokość skoków.
Mortal Kombat Trilogy
Bijatyki 10 października 1996
Kolejna odsłona brutalnej serii dwuwymiarowych bijatyk, w których starcia na śmierć i życie toczą digitalizowane modele aktorów.
Tekken
Bijatyki 7 listopada 1995
Jedna z najpopularniejszych serii w swoim gatunku. W grze bierzemy udział w elitarnym turnieju o nazwie King of the Iron Fist. Jedną z kluczowych postaci jest niejaki Kazuya Mishima, który pragnie zemścić się na swoim ojcu.
X-Men: Children of the Atom
Bijatyki 1 lutego 1998
X-Men: Children of the Atom to zręcznościowa bijatyka 2D z udziałem bohaterów popularnego cyklu komiksów wydawnictwa Marvel. Pierwotnie tytuł ukazał się w 1994 roku wersji na automaty do gier firmy Capcom (CP System II). Pecetowy port przygotowany został przez studio Probe Entertainment.
Mortal Kombat 4
Bijatyki 24 czerwca 1998
Czwarta odsłona popularnej serii bijatyk i jednocześnie pierwsza, w której starcia toczą się na trójwymiarowych arenach. Tytuł zachował wszystkie elementy charakterystyczne dla cyklu, na czele z brutalnymi finisherami na pokonanych przeciwnikach.
Tekken 2
Bijatyki 29 marca 1996
Reedycja drugiej części kultowej bijatyki z konsoli PS One. Akcja gry toczy się 2 lata po wydarzeniach, znanych z poprzedniczki i koncentruje wokół kolejnego turnieju sztuk walki, w którym ponownie zmierzą się m.in. Kazuya Mishima i jego ojciec Heihachi. Gra oferuje łącznie 25 grywalnych postaci, w tym 8 zupełnie nowych. Znaczącemu rozbudowaniu uległa taktyka walki, a wojownicy zyskali spory wachlarz nowych zagrań.
Dead or Alive
Bijatyki 31 marca 1998
Pierwsza odsłona popularnej serii trójwymiarowych bijatyk tworzonych przez studio Team Ninja. Cechą szczególną tytułu jest uproszczone w stosunku do innych przedstawicieli gatunku sterowanie, stawiające przede wszystkim na szybkość i stosowanie kontrataków. Gra wsławiła się także nietypową możliwością włączenia trybu, w którym biusty grywalnych wojowniczek nienaturalnie podskakują w trakcie walki.
Bloody Roar 2: Bringer of the New Age
Bijatyki 30 kwietnia 1999
Druga odsłona serii bijatyk, w których uczestnicy starć potrafią transformować się w swoje zwierzęce alter ega. Po przemianie postacie stają się znacznie silniejsze, ale po otrzymaniu określonej ilości obrażeń następuje przymuszony powrót do ludzkiej formy, co nadaje starciom dodatkowej taktycznej głębi. Bloody Roar 2 wprowadza do cyklu kilkoro nowych zawodników, którzy potrafią się zmieniać m. in. w nietoperza, insekta i kameleona.
Soul Blade
Bijatyki 1 stycznia 1997
Trójwymiarowa bijatyka wydana przez producenta serii Tekken, Namco. Soul Blade koncentruje się na widowiskowych walkach na miecze oraz inną broń białą. Fabuła produkcji opowiada o dzielnych wojownikach, którzy przemierzają świat w poszukiwaniu legendarnego miecza, dającego dzierżącej go osobie wielką siłę.
The Crow: City of Angels
Bijatyki 28 lutego 1997
Wydana na PlayStation 1 adaptacja filmu z 1996 roku. Produkcja jest typową chodzoną bijatyką bazującą na motywie zemsty, w której posiadacze konsoli stawiają czoła przeważającym siłom wroga i biorą udział w dziesiątkach pojedynków.
War Gods
Bijatyki 30 marca 1997
Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.
Bushido Blade
Bijatyki 30 września 1997
Bushido Blade jest realistyczną bijatyką, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. W produkcji tej nawet jeden cios może się skończyć śmiercią przeciwnika – lub naszą. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.
Street Fighter EX2 Plus
Bijatyki 30 grudnia 1999
Kolejna odsłona serii Street Fighter EX, przenoszącej kultowy cykl bijatyk do trójwymiarowych realiów. Produkcja rozwija mechaniki poprzedniczki, oferując rozbudowany system walki, ponad dwudziestkę grywalnych postaci oraz atrakcyjną oprawę wizualną.
Star Wars: Masters of Teräs Käsi
Bijatyki 31 października 1997
Bijatyka osadzona w wykreowanym przez George'a Lucasa świecie Gwiezdnych wojen. Produkcja jest w pełni trójwymiarową przedstawicielką swojego gatunku, dzięki czemu postacie mogą poruszać się wzdłuż wszystkich trzech płaszczyzn. Gra umożliwia wcielenie się w takie ikoniczne postacie jak Luke Skywalker, Han Solo i księżniczka Leia.
Galaxy Fight: Universal Warriors
Bijatyki 3 maja 1996
Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.
Street Fighter Alpha
Bijatyki 7 lutego 1996
Pierwsza od czasu Street Fightera II zupełnie nowa odsłona popularnego cyklu bijatyk firmy Capcom. Produkcja rozwija formułę poprzedniczki, wprowadzając szereg zmian do pojedynków jeden na jeden między mistrzami sztuk walki. Najistotniejszą jest dodanie możliwości blokowania ataków w powietrzu oraz trójstopniowego, specjalnego paska, który umożliwia wykonywanie najpotężniejszych ataków i unikalnych kontr.
Bushido Blade 2
Bijatyki 28 października 1998
Bushido Blade 2 jest kontynuacja realistycznej bijatyki, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. Produkcja cechuje się wysokim jak na ten gatunek poziomem realizmu. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.
Street Fighter Alpha 3
Bijatyki 4 września 1998
Trzecia część podcyklu jednej z najsłynniejszych serii bijatyk. Przejmujemy kontrolę nad jednym z kilkudziesięciu wojowników i bierzemy udział w serii dynamicznych pojedynków.
Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes
Bijatyki 11 listopada 1999
Trzecia odsłona cyklu bijatyk, w których postacie wykreowane przez firmę Capcom stają do walki z superbohaterami z komiksowego uniwersum Marvela. Oprócz trybu Arcade i treningowego, w Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes pojawia się między innymi wariant Crossover, w którym w trakcie pojedynku możemy przełączać się pomiędzy dwoma zawodnikami.
Iron & Blood: Warriors of Ravenloft
Bijatyki 31 października 1996
Bijatyka opracowana przez firmę Take-Two Interactive, która przenosi nas do tytułowego świata Ravenloft. W Iron & Blood: Warriors of Ravenloft trafiamy w sam środek konfliktu pomiędzy siłami porządku i chaosu, których celem jest zdobycie pradawnych artefaktów. Tytuł posiada fabularną kampanię, którą można ukończyć w pojedynkę lub współpracując z drugim graczem.
X-Men vs. Street Fighter
Bijatyki 26 lutego 1998
Bijatyka opracowana przez firmę Capcom, która zadebiutowała na automatach arcade, a po pewnym czasie trafiła również na konsolę PlayStation 1. W X-Men vs. Street Fighter toczymy pojedynki na dwuwymiarowych arenach, wcielając się w jednego z siedemnastu zróżnicowanych zawodników.
Marvel Super Heroes
Bijatyki 25 września 1997
Dwuwymiarowa bijatyka opracowana przez firmę Capcom. W Marvel Super Heroes gracze stają do walki o tak zwane Kamienie Nieskończoności, które zapewniają swojemu posiadaczowi niewyobrażalną potęgę. Tytuł zadebiutował na automatach arcade, a po niespełna dwóch latach doczekał się premiery między innymi na konsoli PlayStation 1.
Mortal Kombat 3
Bijatyki 6 października 1995
Mortal Kombat 3 to trzecia część jednej z najpopularniejszych serii zręcznościowych bijatyk, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski firmy Midway Games. Twórcy pozostali wierni zasadom rozgrywki znanym z wcześniejszych odsłon cyklu, zwiększając liczbę dostępnych wojowników, aren, specjalnych ataków i ciosów kończących walkę.
Samurai Shodown: Warriors Rage
Bijatyki 22 grudnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.