Data wydania: 16 lutego 2021 Wczesny dostęp
Hellish Quart to realistyczna bijatyka, której akcja toczy się w XVII-wiecznej Polsce (a konkretniej Rzeczypospolitej Obojga Narodów). W grze toczymy walki z wykorzystaniem wiernie odwzorowanej broni białej. Tytuł został opracowany i wydany przez polskie studio niezależne Kubold.
Gracze
Steam
Hellish Quart to trójwymiarowa bijatyka, w której toczymy pojedynki z wykorzystaniem siedemnastowiecznej broni białej – m.in. szabli czy rapierów. Produkcja kładzie nacisk na realistyczne odwzorowanie tego typu starć, a także realiów historycznych, na których jest oparta. Za stworzenie i wydanie tego tytułu odpowiada polskie studio niezależne Kubold.
Akcja Hellish Quart rozgrywa się w XVII wieku, na terenie Rzeczpospolitej Obojga Narodów (znanej też jako Unia polsko-litewska). W trakcie gry prześledzimy historię dwóch szlachciców, Jacka Dydyńskiego i Samuela Zborowskiego. Są to bohaterowie książek polskiego pisarza i historyka Jacka Komudy, specjalizującego się w literaturze z nurtu tzw. fikciji historycznej (historical fiction) oraz okresie Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Fabuła gry jest oparta na autentycznych wydarzeniach i opowiada o dwóch towarzyszach pojmanych przez Turków.
Hellish Quart to nietypowa, trójwymiarowa bijatyka, której pod względem rozgrywki bliżej do mało znanego cyklu Bushido Blade niż np. do serii Soulcalibur. Produkcja ta kładzie nacisk na realistyczne odwzorowanie pojedynków z wykorzystaniem broni białej. Cztery przyciski na gamepadzie (lub klawiaturze) odpowiadają za kierunki ataku, zaś kombinacje pozwalają wyprowadzać serie różnorakich cięć i wykonywać specjalne ruchy. Kiedy nie atakujemy, nasza postać automatycznie stara się bronić przed ciosami wyprowadzanymi przez rywala – przy czym broń faktycznie wchodzi ze sobą w kontakt i zmienia pozycję. Kluczową rolę odgrywa wyprowadzanie cięć we właściwym momencie.
Efekt realizmu jest osiągany m.in. dzięki odpowiednio przygotowanym animacjom oraz zaawansowanemu systemowi fizyki. Ten ostatni odpowiada za kalkulację obrażeń. Co ważne, skuteczność ciosów jest uzależniona nie tylko od tego, w jaką część ciała trafimy przeciwnika. Inaczej niż w typowych bijatykach, animacje postaci nie są tu tylko elementem kosmetycznym, lecz mają rzeczywiste przełożenie na rozgrywkę. Na przykład użycie gardy nie gwarantuje zablokowania ciosu – przeciwnik może ją ominąć bądź trafić nas przez nią przy korzystaniu z cięższego niż my uzbrojenia. Każdy atak można też przerwać (aczkolwiek nie natychmiast). To wymusza analizowanie sytuacji na bieżąco, by przewidzieć efekt danej akcji w kontekście konkretnej sytuacji (uzbrojenia i pozycji walczących, czy są w ruchu bądź przemieszczają się etc.).
Pośród dostępnych postaci można znaleźć m.in. Kozaków zaporoskich, polskich husarzy, Tatarów krymskich czy francuskich muszkieterów. Do naszej dyspozycji oddano też sporo uzbrojenia wykorzystywanego w XVII wieku, wliczając w to rapiery, szable i pałasze.
W Hellish Quart możemy grać samotnie albo z innymi. Tytuł oferuje kampanię fabularną przygotowaną we współpracy z Jackiem Komudą, tryb Arcade oraz lokalny moduł wieloosobowy.
Hellish Quart posiada bardzo ładną, trójwymiarową grafikę. Zarówno w modelach, jak i lokacjach widać duże przywiązanie do szczegółów, realizmu i historycznej dokładności. Taki efekt uzyskano dzięki technice skanowania 3D. Na wyjątkową uwagę zasługują animacje, które opracowano z wykorzystaniem technologii motion capture – dzięki temu postacie poruszają się płynnie i wiarygodnie.
Gra pozwala na sterowanie za pośrednictwem dedykowanego kontrolera, ale autorzy przewidzieli także możliwość zabawy na klawiaturze, nawet wspólnie ze znajomym.
Autor opisu gry: Bartosz Świątek
Platformy:
PC Windows
Gry podobne:
10 grudnia 2022
Do niedawna mogliśmy się chwalić przede wszystkim kolejnymi RPG „Redów” i kilkoma oryginalnymi mniej lub bardziej produkcjami niezależnymi. W 2023 roku dobrze zapowiadających się polskich gier powstanie więcej niż dodatków do The Sims 4.
25 grudnia 2021
Przed Wam zestawienie najbardziej oczekiwanych gier 2022 roku z rodzimego podwórka. Czym tym razem zaskoczą nas polscy twórcy? Okazuje się, że całkiem sporą liczbą obiecujących produkcji.
21 lutego 2021
Lubimy polskie gry - lubimy też gry, które osadzone są w znanych nam realiach. Dlatego dziś postanowiliśmy przyjrzeć się słowińskim produkcjom. A co przez nie rozumiemy - zobaczycie w tekście!
1 lutego 2021
Początek roku nie był taki zły, więc jak wypada na jego tle luty? W tym miesiącu nie ma jakichś spektakularnych premier, niemniej każdy powinien znaleźć tutaj coś dla siebie. Ewentualnie będzie okazja do pomarudzenia, że nie ma w co grać.
Niewielki krakowski zespół od czterech latach szlifuje wyjątkową bijatykę, która pozwoli nam stoczyć pojedynki fechtunkowe godne Kmicica i Wołodyjowskiego. Sprawdziłem, jak im idzie.
gry
Michał Grygorcewicz
31 marca 2025
Końca dobiegł pierwszy kwartał 2021 roku. W tym okresie na rynku pojawiło się, czy to w pełnej wersji, czy we wczesnym dostępie, kilka polskich produkcji. Jak radziły sobie wybrane z nich na Steamie? Przygotowaliśmy dla Was mały przegląd.
gry
Miłosz Szubert
12 kwietnia 2021
Poznaliśmy 20 największych premier lutego na Steamie. Na liście znalazły się m.in. dominujące w ostanich tygodniach Valheim, polskie Hellish Quart, Persona 5 Strikers oraz Little Nightmares II.
gry
Jakub Błażewicz
25 marca 2021
Realizm Hellish Quart został oceniony przez Matta Eastona - nauczyciela walki bronią białą. Według niego gra dobrze odwzorowuje prawdziwe pojedynki.
gry
Przemysław Dygas
23 lutego 2021
Historyczna bijatyka Hellish Quart opracowana przez rodzime studio Kubold została bardzo dobrze oceniona przez użytkowników platformy Steam. Produkcja przyciągnęła też do siebie całkiem sporo ludzi, szczególnie biorąc pod uwagę to, jak niszowym jest dziełem.
gry
Bartosz Świątek
18 lutego 2021
Za kilka godzin w Steam Early Access zadebiutuje gra Hellish Quart, czyli polska bijatyka traktująca o XVII-wiecznych pojedynkach szermierczych.
gry
Adrian Werner
16 lutego 2021
Polskie Hellish Quart w końcu doczekało się daty premiery. Na razie tylko w ramach wczesnego dostępu na Steamie i GOG.com, niemniej dzieło studia założonego przez jednego z animatorów Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu będziemy mogli sprawdzić już wkrótce.
gry
Jakub Błażewicz
7 stycznia 2021
Jeżeli jesteście fanami szermierki, uwielbiacie realistyczne animacje albo kochacie historyczną poprawność, to mamy dla Was dobrą wiadomość. Powstaje Hellish Quart – bijatyka na miarę XVII wieku.
gry
Aleksandra Dziwińska
20 lipca 2020
Wymagania sprzętowe gry Hellish Quart:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(60 fps / 720p) Intel Core i5, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 1050 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i5, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / 8 GB Radeon RX 590 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 7035 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (7 035)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Kerdevstesa Konsul
Twórca daje najwyższa cenę na świecie, a co tam niech Polacy płacą jedynie mniej niż Szwajcarzy. Bo jak twierdzi nie zna się na tym.
Manys Junior
Zapowiada się super - propozycja - niech TaleWorlds (Mount&Blade) pogada z tymi ze studia Kubold :) Zaimplementowanie tych rozwiązań świetnie powinno sprawdzić się w ich produkcji (zresztą nie tylko Mount&Blade ale i wiele innych tytułów skorzystałoby na takim udoskonaleniu) :]
zanonimizowany208826 Generał
Za mało jest takich gier, które mogły by wprowadzac jakieś innowacje do systemu walki w innych grach. Każdy kopiuje stare "sprawdzone" ale tez i tym samym nudne rozwiązania.
Takie gry mogły by podnosić poziom gier. Tak było z grami samochodowymi, ale tu jest duzo prościej. Dlatego każda gra o samochodach miała łatwiej, choć o dziwo niektóre nadal stosowały przestarzałe mechaniki, zapewne przez zbyt drogie "patenty".
Mam wielka nadzieję, że będzie coraz więcej takich gier gdzie walka szpadą lub mieczem będzie czymś więcej niż tylko "sztucznymi iskrami" i tanimi efektami dźwiekowymi.
Weles20 Legionista
Pograłem już kilka razy, nabiłem 11 w survivalu za pierwszym razem i... uważam, że gra ma wspaniały potencjał, gdyby był to system walki zaimplementowany w Wiedźmina albo Mount & Blade. Naprawdę optymalizacja kuleje, ale i tak gra się świetnie. Jako przerywnik między jednym meczem w Dotę, a drugim lub między odcinkami serialu super sprawa, ale granie kilka godzin w ciągu dnia jakoś byłoby ciężko osiągnąć.
Mimo to, za system walki daję dychę bo moim subiektywnym zdaniem (bazując na posiadanej wiedzy o grach) jest to pierwsza taka produkcja ever i walki są naprawdę dobre.
HETRIX22 Legend
Szanuje twórców za stworzenie gry o tak niszowej tematyce, która przy okazji wygląda całkiem przyzwoicie.