Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 stycznia 2021, 17:35

autor: Entelarmer

Hellish Quart - polskie starcia na szable trafią do wczesnego dostępu

Polskie Hellish Quart w końcu doczekało się daty premiery. Na razie tylko w ramach wczesnego dostępu na Steamie i GOG.com, niemniej dzieło studia założonego przez jednego z animatorów Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu będziemy mogli sprawdzić już wkrótce.

Od zapowiedzi polskiego Hellish Quart minęło już sporo czasu. Jednak studio Kubold założone Jakuba Kisiela (mającego na swoim koncie animacje Geralta w Wiedźminie 3: Dzikim Gonie) nie próżnowało przez ostatnie pół roku. Przeciwnie, stale publikuje nowe materiały z gry w serwisie YouTube. Ostatni filmik zamieszczony przez dewelopera zdradził ważną informację. Hellish Quart trafi do wczesnego dostępu Steama oraz GOG.com 16 lutego.

Na pierwszy rzut oka Hellish Quart może wydawać się typowym „skromnym” dziełem debiutującego studia. Jednak produkcji daleko do projektu amatorów. Już w listopadzie mogliśmy się przekonać o pieczołowitości twórców, korzystających z motion capture oraz trójwymiarowych skanów rzeczywistych strojów i uzbrojenia z Polski (czy też Rzeczpospolitej Obojga Narodów) XVII wieku. Kolejne materiały tylko potwierdziły ambicje Polaków. Jeśli jednak same filmiki to dla Was za mało, od pewnego czasu na Steamie oraz GOG.com dostępne jest bezpłatne demo gry (ważące 1,2 GB). W teorii pozwala ono nawet na toczenie potyczek z losowymi graczami przez Internet, aczkolwiek tylko za pośrednictwem Parseca (po zainstalowaniu programu wyszukujemy pozycję Hellish Quart, klikamy na niej prawym przyciskiem myszy i wybieramy opcję „Make the Game Public”).

Oczywiście – jak to zwykle bywa – wczesny dostęp nie pozwoli nam cieszyć się wszystkimi atrakcjami planowanymi przez twórców. Jak czytamy, na razie gra uwzględnia po 5 z 12 przygotowanych aren i unikalnych wojowników (a tych ostatnich docelowo może być nawet więcej) oraz zaledwie próbkę kinowej kampanii fabularnej. Wciąż też trwa proces balansowania rozgrywki, tworzenie pełnej ścieżki dźwiękowej itd. Zapewne dlatego studio Kubold nawet nie sili się na podanie przewidywanej daty premiery pełnej wersji Hellish Quart.