Firmy

Anshar Studios

Anshar Studios to producent i wydawca gier.

Oficjalna strona firmy Anshar Studios, Facebook

Najpopularniejsze gry wyprodukowane przez Anshar Studios

Painkiller

Painkiller

21 października 2025

Akcji

Painkiller
Layers of Fear

Layers of Fear

15 czerwca 2023

Przygodowe

Layers of Fear
Gamedec

Gamedec

16 września 2021

RPG

Gamedec
Heavy Fire: Red Shadow

Heavy Fire: Red Shadow

16 października 2018

Akcji

Heavy Fire: Red Shadow
Detached

Detached

18 maja 2017

Akcji

Detached

Polskie studio deweloperskie z siedzibą w Katowicach, założone przez byłych członków zespołu City Interactive (obecnie CI Games). Aktualnie firma zatrudnia blisko czterdziestu pracowników, a jej szefem jest Łukasz Hacura. Oprócz tworzenia autorskich produkcji na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, ekipa zajmuje się również outsourcingiem. Przez lata współpracowała między innymi z Artifex Mundi, The Farm 51, PlayWay oraz Larian Studios.

Historia Anshar Studios

Historia Anshar Studios rozpoczyna się w 2012 roku, kiedy to firma została założona przez byłych pracowników City Interactive (obecnie CI Games), którzy wcześniej pracowali między innymi nad grami z cyklu Sniper: Ghost Warrior oraz nad Lords of the Fallen.

Skromny początek

Debiutanckim dziełem nowo powstałego zespołu było The Path of Kara – gra logiczna typu match-3, opracowana z myślą o urządzeniach mobilnych z systemem Windows Phone, która trafiła do sprzedaży jeszcze w tym samym roku. Po dwóch latach gracze otrzymali do dyspozycji jej odświeżoną i rozszerzoną wersję, zatytułowaną The Path of Kara: Reborn.

Coraz większe projekty

Anshar Studios nabrało rozpędu w 2017 roku. W styczniu w sprzedaży pojawiło się bowiem TinyGameDev – kolejna mobilna produkcja, tym razem oddająca w ręce graczy kontrolę nad początkującym studiem deweloperskim. 18 maja z kolei na komputerach osobistych ukazało się Detached – przygodowa gra akcji typu First Person Experience, opracowana z myślą o multiplayerowej rywalizacji. Warto nadmienić, że był to pierwszy tytuł w dorobku studia, który wymaga do działania gogli wirtualnej rzeczywistości i dedykowanych kontrolerów ruchowych, a także jedna z pierwszych polskich gier stworzonych z myślą o tych urządzeniach. Dzień później na urządzeniach mobilnych premierę miała gra M1 Manager, pozwalająca wcielić się w menadżera zawodników mieszanych sztuk walki, dystrybuowana w modelu free-to-play. W tym samym roku zadebiutowało Kate Malone: Hidden Object Detective – reprezentant gatunku HOPA opracowany we współpracy z firmą Artifex Mundi.

Rok 2018 przyniósł natomiast premierę gry Detached na PlayStation 4, a także debiut „celowniczka” zatytułowanego Heavy Fire: Red Shadow, który trafił na konsole Sony i Microsoftu. W sierpniu 2019 roku Anshar Studios zapowiedziało swój największy z dotychczasowych projektów, czyli cyberpunkowego RPG-a pod tytułem Gamedec, opartego na prozie Marcina Przybyłka. W marcu 2020 roku zespół rozpoczął jego kampanię crowdfundingową w serwisie Kickstarter, która okazała się wielkim sukcesem; dość powiedzieć, że minimalny próg finansowy (50 tysięcy dolarów) udało się osiągnąć w 36 godzin.

Pomoc gigantom i Gamedec

W międzyczasie ekipa współpracowała z firmą Larian Studios, pomagając jej w tworzeniu gry Baldur’s Gate III, a także współtworząc darmową zawartość do Divinity: Original Sin II. Ponadto ekipa pomogła zespołowi People Can Fly w tworzeniu gry Outriders, a także przygotowała konwersję gry Darksiders III na Nintendo Switch.

Gamedec, czyli największe z dotychczasowych dzieł Anshar Studios, zadebiutował 16 września 2021 roku. Produkcja została dość ciepło przyjęta przez branżowe media (ze średnią ocen na poziomie 72% według serwisu Metacritic) oraz przez graczy. Na platformie Steam tytuł cieszył się „bardzo pozytywnymi” recenzjami, z kolei w serwisie IndieDB znalazł się na ósmym miejscu listy najlepszych „indyków” 2021 roku, wybranych przez użytkowników.

Z czasem Gamedec ukazał się również na Nintendo Switch (2022) oraz PlayStation 5 (2023).

Współpraca z Bloober Team i 3D Realms

W 2023 roku zadebiutowała kolejna produkcja, w której Anshar Studios maczało palce. Mowa o Layers of Fear, czyli utrzymanej w konwencji horroru grze przygodowej FPP, będącej niejako nową interpretacją dwóch pierwszych odsłon cyklu oraz DLC do „jedynki”. Tytuł stworzony we współpracy z zespołem Bloober Team doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów, choć przeszedł bez większego echa.

Więcej zamieszania miało szansę wywołać następne duże dzieło Anshar Studios. Mowa o grze Painkiller będącej rebootem wywodzącego się znad Wisły cyklu, która doczekała się pełnej zapowiedzi w marcu 2025 roku. Wydanie tego tytułu wzięła na siebie wyspecjalizowana w gatunku strzelanek firma 3D Realms.

Wyprodukowane gry

Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Anshar Studios.

Polskie studio deweloperskie z siedzibą w Katowicach, założone przez byłych członków zespołu City Interactive (obecnie CI Games). Aktualnie firma zatrudnia blisko czterdziestu pracowników, a jej szefem jest Łukasz Hacura. Oprócz tworzenia autorskich produkcji na komputery osobiste, konsole i urządzenia mobilne, ekipa zajmuje się również outsourcingiem. Przez lata współpracowała między innymi z Artifex Mundi, The Farm 51, PlayWay oraz Larian Studios.

Historia Anshar Studios

Historia Anshar Studios rozpoczyna się w 2012 roku, kiedy to firma została założona przez byłych pracowników City Interactive (obecnie CI Games), którzy wcześniej pracowali między innymi nad grami z cyklu Sniper: Ghost Warrior oraz nad Lords of the Fallen.

Skromny początek

Debiutanckim dziełem nowo powstałego zespołu było The Path of Kara – gra logiczna typu match-3, opracowana z myślą o urządzeniach mobilnych z systemem Windows Phone, która trafiła do sprzedaży jeszcze w tym samym roku. Po dwóch latach gracze otrzymali do dyspozycji jej odświeżoną i rozszerzoną wersję, zatytułowaną The Path of Kara: Reborn.

Coraz większe projekty

Anshar Studios nabrało rozpędu w 2017 roku. W styczniu w sprzedaży pojawiło się bowiem TinyGameDev – kolejna mobilna produkcja, tym razem oddająca w ręce graczy kontrolę nad początkującym studiem deweloperskim. 18 maja z kolei na komputerach osobistych ukazało się Detached – przygodowa gra akcji typu First Person Experience, opracowana z myślą o multiplayerowej rywalizacji. Warto nadmienić, że był to pierwszy tytuł w dorobku studia, który wymaga do działania gogli wirtualnej rzeczywistości i dedykowanych kontrolerów ruchowych, a także jedna z pierwszych polskich gier stworzonych z myślą o tych urządzeniach. Dzień później na urządzeniach mobilnych premierę miała gra M1 Manager, pozwalająca wcielić się w menadżera zawodników mieszanych sztuk walki, dystrybuowana w modelu free-to-play. W tym samym roku zadebiutowało Kate Malone: Hidden Object Detective – reprezentant gatunku HOPA opracowany we współpracy z firmą Artifex Mundi.

Rok 2018 przyniósł natomiast premierę gry Detached na PlayStation 4, a także debiut „celowniczka” zatytułowanego Heavy Fire: Red Shadow, który trafił na konsole Sony i Microsoftu. W sierpniu 2019 roku Anshar Studios zapowiedziało swój największy z dotychczasowych projektów, czyli cyberpunkowego RPG-a pod tytułem Gamedec, opartego na prozie Marcina Przybyłka. W marcu 2020 roku zespół rozpoczął jego kampanię crowdfundingową w serwisie Kickstarter, która okazała się wielkim sukcesem; dość powiedzieć, że minimalny próg finansowy (50 tysięcy dolarów) udało się osiągnąć w 36 godzin.

Pomoc gigantom i Gamedec

W międzyczasie ekipa współpracowała z firmą Larian Studios, pomagając jej w tworzeniu gry Baldur’s Gate III, a także współtworząc darmową zawartość do Divinity: Original Sin II. Ponadto ekipa pomogła zespołowi People Can Fly w tworzeniu gry Outriders, a także przygotowała konwersję gry Darksiders III na Nintendo Switch.

Gamedec, czyli największe z dotychczasowych dzieł Anshar Studios, zadebiutował 16 września 2021 roku. Produkcja została dość ciepło przyjęta przez branżowe media (ze średnią ocen na poziomie 72% według serwisu Metacritic) oraz przez graczy. Na platformie Steam tytuł cieszył się „bardzo pozytywnymi” recenzjami, z kolei w serwisie IndieDB znalazł się na ósmym miejscu listy najlepszych „indyków” 2021 roku, wybranych przez użytkowników.

Z czasem Gamedec ukazał się również na Nintendo Switch (2022) oraz PlayStation 5 (2023).

Współpraca z Bloober Team i 3D Realms

W 2023 roku zadebiutowała kolejna produkcja, w której Anshar Studios maczało palce. Mowa o Layers of Fear, czyli utrzymanej w konwencji horroru grze przygodowej FPP, będącej niejako nową interpretacją dwóch pierwszych odsłon cyklu oraz DLC do „jedynki”. Tytuł stworzony we współpracy z zespołem Bloober Team doczekał się ciepłego przyjęcia ze strony graczy i recenzentów, choć przeszedł bez większego echa.

Więcej zamieszania miało szansę wywołać następne duże dzieło Anshar Studios. Mowa o grze Painkiller będącej rebootem wywodzącego się znad Wisły cyklu, która doczekała się pełnej zapowiedzi w marcu 2025 roku. Wydanie tego tytułu wzięła na siebie wyspecjalizowana w gatunku strzelanek firma 3D Realms.

Wydane gry

Lista wszystkich gier wydanych przez Anshar Studios.

Wiadomości o firmie Anshar Studios

„To jest poziom absurdu, który demaskuje całą tę grę”. Nowy Painkiller wyrzuca Cię z kampanii za bezczynność

„To jest poziom absurdu, który demaskuje całą tę grę”. Nowy Painkiller wyrzuca Cię z kampanii za bezczynność

Powrót Painkillera okazał się mocno rozczarowujący. Jednym z tego powodów jest absurdalnie słabo zrealizowany tryb singleplayer.

gry

Adrian Werner

27 października 2025 14:50

„To jest poziom absurdu, który demaskuje całą tę grę”. Nowy Painkiller wyrzuca Cię z kampanii za bezczynność
„Ta gra nie ma duszy”. Nowy Painkiller nie podbił Steama; gracze narzekają na brak zawartości, a długość rozgrywki nie powala

„Ta gra nie ma duszy”. Nowy Painkiller nie podbił Steama; gracze narzekają na brak zawartości, a długość rozgrywki nie powala

Wczorajszego debiut nowego Painkillera na Steamie nie można zaliczyć do udanych. Gracze narzekają m.in. na bardzo skromną zawartość gry.

gry

Adrian Werner

22 października 2025 12:50

„Ta gra nie ma duszy”. Nowy Painkiller nie podbił Steama; gracze narzekają na brak zawartości, a długość rozgrywki nie powala
Fani polskiej strzelanki zagrali w demo nowego Painkillera. Ich werdykt? „To nie jest Painkiller”

Fani polskiej strzelanki zagrali w demo nowego Painkillera. Ich werdykt? „To nie jest Painkiller”

Painkiller radzi sobie nieźle ze swoim demem na Steam Next Fest, ale nie zdołał przekonać do siebie weteranów serii.

gry

Jakub Błażewicz

16 października 2025 12:55

Fani polskiej strzelanki zagrali w demo nowego Painkillera. Ich werdykt? „To nie jest Painkiller”
Nowy Painkiller otrzyma alternatywny tryb rozgrywki. Rogue Angel rzuci graczom niemałe wyzwanie

Nowy Painkiller otrzyma alternatywny tryb rozgrywki. Rogue Angel rzuci graczom niemałe wyzwanie

Nadchodzący Painkiller urozmaici nam zabawę dodatkowym trybem rozgrywki. W Rogue Angel odwiedzimy nową część Czyśćca.

gry

Piotr Doroń

23 września 2025 14:00

Nowy Painkiller otrzyma alternatywny tryb rozgrywki. Rogue Angel rzuci graczom niemałe wyzwanie
Nowy polski FPS z legendarnej mrocznej serii zalicza drobne opóźnienie. Wymagania sprzętowe Painkillera potwierdzają, że 32 GB RAM to już w zasadzie standard

Nowy polski FPS z legendarnej mrocznej serii zalicza drobne opóźnienie. Wymagania sprzętowe Painkillera potwierdzają, że 32 GB RAM to już w zasadzie standard

Strzelanka Painkiller ma nową datę premiery. Fani będą musieli poczekać na tytuł od polskiego studia Anshar nieco dłużej.

gry

Maciej Gaffke

8 września 2025 18:27

Nowy polski FPS z legendarnej mrocznej serii zalicza drobne opóźnienie. Wymagania sprzętowe Painkillera potwierdzają, że 32 GB RAM to już w zasadzie standard
Nowa wersja legendarnej strzelanki z Polski zaskakuje. Brutalna, dynamiczna i stworzona z myślą o kooperacji - nawet w singlu daje radę

Nowa wersja legendarnej strzelanki z Polski zaskakuje. Brutalna, dynamiczna i stworzona z myślą o kooperacji - nawet w singlu daje radę

Nowy Painkiller to nie tylko reboot kiedyś znanej, polskiej marki w świecie gier, ale też okazja do przypomnienia modnego kiedyś określenia „gra doomopodobna”. Podobieństw do ostatnich odsłon przygód Doom Slayera jest tu bowiem sporo, ale jest też i coś, czego w Doomie nigdy nie było.

opinie

Dariusz Matusiak

24 lipca 2025 15:00

Nowa wersja legendarnej strzelanki z Polski zaskakuje. Brutalna, dynamiczna i stworzona z myślą o kooperacji - nawet w singlu daje radę
„Nie wyszło nam”. Dwóch deweloperów z Polski znalazło pretekst do wspomnień i wyjaśnienia kilku „nieścisłości”

„Nie wyszło nam”. Dwóch deweloperów z Polski znalazło pretekst do wspomnień i wyjaśnienia kilku „nieścisłości”

Marek Tymiński wspomniał czasy wspólnej pracy z Adrianem Chmielarzem, która z tajemniczych przyczyn dobiegła końca. Drugi twórca odniósł się do jego wypowiedzi, wskazując na parę nieścisłości.

gry

Marcin Bukowski

25 czerwca 2025 11:20

„Nie wyszło nam”. Dwóch deweloperów z Polski znalazło pretekst do wspomnień i wyjaśnienia kilku „nieścisłości”
Kultowa strzelanka FPP powróci na rynek po 13 długich latach. Painkiller w końcu ma dokładną datę premiery

Kultowa strzelanka FPP powróci na rynek po 13 długich latach. Painkiller w końcu ma dokładną datę premiery

Po długim czasie oczekiwania nastąpi powrót kultowej niegdyś serii strzelanek Painkiller. Gra polskiego studia Anshar trafi w ręce graczy w październiku. Zamówienia, do których zachęca świeży zwiastun, można składać już teraz.

gry

Piotr Doroń

24 czerwca 2025 15:30

Kultowa strzelanka FPP powróci na rynek po 13 długich latach. Painkiller w końcu ma dokładną datę premiery
Ruszyły zapisy do zamkniętych testów Painkillera. Twórcy przez pomyłkę zalecali 500 GB miejsca na dysku

Ruszyły zapisy do zamkniętych testów Painkillera. Twórcy przez pomyłkę zalecali 500 GB miejsca na dysku

Wkrótce nadarzy się okazja do zagrania w reboot znanej serii Painkiller. Polskie studio Anshar organizuje testy techniczne nadchodzącego FPS-a.

gry

Zuzanna Domeradzka

29 maja 2025 18:10

Ruszyły zapisy do zamkniętych testów Painkillera. Twórcy przez pomyłkę zalecali 500 GB miejsca na dysku
Reboot kultowego polskiego FPS-a będzie równie mroczny i brutalny jak pierwowzór. Zobacz w akcji bronie z nowego Painkillera, na czele z ikoniczną kołkownicą

Reboot kultowego polskiego FPS-a będzie równie mroczny i brutalny jak pierwowzór. Zobacz w akcji bronie z nowego Painkillera, na czele z ikoniczną kołkownicą

Katowickie studio Anshar pochwaliło się nowym trailerem reboot’u kultowego Painkillera. Tym razem możemy przyjrzeć się bliżej narzędziom piekielnego mordu.

gry

Michał Harat

18 kwietnia 2025 17:20

Reboot kultowego polskiego FPS-a będzie równie mroczny i brutalny jak pierwowzór. Zobacz w akcji bronie z nowego Painkillera, na czele z ikoniczną kołkownicą

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl