Data wydania: 18 maja 2017
Gra typu First Person Experience przeznaczona na gogle rzeczywistości wirtualnej. Za jej stworzenie odpowiada polskie studio niezależne Anshar, którego członkowie wcześniej pracowali przy takich markach jak Lords of the Fallen czy Sniper: Ghost Warrior. Akcja Detached toczy się w przyszłości, kiedy to możliwa stała się swobodna eksploracja odległych rejonów kosmosu.
Gracze
Steam
Detached to osadzona w stylistyce high science fiction pierwszoosobowa gra akcji z gatunku FPX (First Person Experience), ukierunkowana przede wszystkim na rywalizację w trybie PvP. Wydany na PS4 i PC tytuł jest jedną z pierwszych polskich produkcji stworzonych z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej pokroju Oculus Rift oraz HTC Vive. Za jego powstanie odpowiada zaś niezależne studio Anshar, w skład którego weszli deweloperzy mający na swoim koncie współpracę przy takich tytułach jak Lords of the Fallen czy seria Sniper: Ghost Warrior.
Fabuła gry zabiera nas w podróż do świata przyszłości, w którym ludzkość opracowała sposób podróżowania w przestrzeni kosmicznej na dalekie dystanse. Możliwość działania poza ziemską jurysdykcją (kończącą się w granicach naszej galaktyki) stworzyła potężnym, prywatnym korporacjom okazję do niczym nie skrępowanej eksploracji kosmosu i pozyskiwania znalezionych tam cennych surowców – a wszystko to oczywiście na swoich własnych zasadach. Sytuacja komplikuje się w chwili, kiedy jedna z czołowych korporacji o nazwie Genesis odnajduje w przestrzeni kosmicznej działający artefakt obcych i zamienia jedną ze swych kopalni w tajny ośrodek badawczy. Niestety o fakcie tym dowiaduje się konkurencyjna korporacja R17 i wysyła oddział żołnierzy, by przechwycić cenne znalezisko, co staje się początkiem końca obu konkurencyjnych frakcji.
W trakcie zabawy gracze opowiadają się po jednej ze stron konfliktu i wcielają w jednego z ostatnich ocalałych przedstawicieli korporacji Genesis lub R17. Ich głównym zadaniem będzie zaś przeżycie i odnalezienie sposobu na powrót do domu. To jednak nie wszystko, gdyż podczas rozgrywki będą musieli równocześnie przechytrzyć przedstawiciela wrogiej frakcji, który na tym samym terenie będzie próbował osiągnąć podobne cele.
W Detached zabawa toczy się w rozległym, otwartym świecie i koncentruje na trzech głównych aspektach: eksploracji, survivalu oraz rywalizacji. Podczas rozgrywki zajmujemy się rozwiązywaniem rozmaitych zagadek i pozyskiwaniem niezbędnych do przeżycia surowców, takich jak paliwo czy tlen. Nie brakuje też okazji do wymiany ognia i bezpośredniej konfrontacji z naszym przeciwnikiem. Całość można by określić jako nieco mniej brutalną odmianę znanego z większości wieloosobowych strzelanin trybu capture-the-flag, wzbogaconego elementami eksploracji i survivalu. Co ważne, w zależności od wybranej frakcji zabawa przebiegać może w całkowicie odmienny sposób, oferując nieco inne łamigłówki i zadania do wykonania, a przede wszystkim zupełnie inny styl walki.
Detached stworzony został głównie z myślą o rozgrywce w trybie PvP i potyczkach jeden-na-jednego z innym, żywym graczem. Twórcy przewidzieli jednak również możliwość zabawy w pojedynkę.
Wydana na platformie PS4 i PC gra Detached stworzona została na uznanym silniku graficznym Unreal Engine 4 i odznacza się atrakcyjną, trójwymiarową oprawą, wyróżniającą się na tle większości produkcji tworzonych z myślą o zestawach VR. Jednocześnie wykorzystanie możliwości zestawów rzeczywistości wirtualnej zapewnia unikalne wrażenia z rozgrywki i poziom immersji, niespotykany w tradycyjnych grach tego typu.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC Windows 18 maja 2017
PlayStation 4 24 lipca 2018
Gry podobne:
Dziś piszemy o przejęciu studia Harebrained Schemes przez Paradox Interactive, planach na przyszłość współtwórców serii Diablo i Torchlight ze studia Echtra Games oraz o usunięciu konieczności posiadania gogli VR w polskiej grze Detached. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
6 czerwca 2018
Ubiegły tydzień przyniósł wysyp premier gier od rodzimych deweloperów. Na rynek trafiło bowiem aż pięć takich produkcji - Inner Chains, Regalia: Of Men and Monarchs, Detached, Timber Tennis oraz konsolowa wersja Shadow Warrior 2. Ponadto zapowiedziano telewizyjną adaptację "sagi" o wiedźminie.
gry
Adrian Werner
22 maja 2017
Miniony tydzień należał do owocnych dla polskiego rynku gier. Obejrzeliśmy świeże zwiastuny SEVEN: The Days Long Gone i Detached, studio Wastelands Interactive ujawniło Cooking Simulator, a Crazy Rocks Studios zapowiedziało zakręconą strzelankę Ski Sniper, w której będziemy mordowali skoczków narciarskich. Oprócz tego opóźniono premierę Inner Chains, a Cenega została polskim wydawcą Get Even.
gry
Adrian Werner
24 kwietnia 2017
Miniony tydzień okazał się bardzo owocny dla polskiego rynku gier. Cenega wydała Polską Farmę 2017, twórcy This War of Mine zapowiedzieli projekt Frostpunk i poznaliśmy datę premiery Shadow Warrior 2. Ponadto obejrzeliśmy świeże zapisy rozgrywki z UBOOT i Detached oraz nowy zwiastun Serial Cleaner.
gry
Adrian Werner
5 września 2016
Wymagania sprzętowe gry Detached:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4590 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce 970/Radeon 290 lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 7(SP1) 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-3770K 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 980/8 GB Radeon R9 390X lub lepsza, 10 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 8 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 231 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Shielf Junior
Wszystko fajnie, futurystycznie, RPG, Polskiej produkcji, ino dlaczego nie będzie choćby polskich napisów? Pathfinder: Kingmaker też nie miało spolszczenia i gra się nie przyjęła, choć jest całkiem dobra.
mikagosz13 Legionista
zdecydowałem się na zakup gry Detached i gra dla mnie ma dwie największe wady których nie widzę aby można było skorygować w ustawieniach, pierwsza z nich napisy przed oczami na hełmie są praktycznie nie czytelne wyświetlane tak blisko że moje oczy nie są w stanie skupić się na nich. Druga sprawa to nie czuje się jak by się sterowało komunałom lecz zwykłą kulą która jest tragiczna do opanowania przez zwężanie obrazu do koła przy wychyleniach lub uniesieniu/spadku. Tragedia, już nawet zapominając o napisach skoro to symulacja to od kiedy w kosmosie obraz człowiekowi się zwęża przy poruszaniu się.