Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS5PS4XONEXSX
Okładka Outriders (PC)

Outriders

Osadzona w klimacie mrocznego science fiction strzelanka z elementami RPG od polskiego studia People Can Fly (twórców m.in. gry Bulletstorm). W Outriders wcielamy się w członków załogi statku kosmicznego wysłanego na odległą planetę z misją, od której zależą losy ludzkości.

Akcji | TPP | science fiction | elementy RPG | multiplayer | polskie | TPS | kooperacja | strzelanki | Role-playing shooter | Find Your Next Game

Okładka Outriders (PC)

data premiery gry:

gru2020

PC PS4 XONE XSX PS5
Find Your Next Game 2020

Outriders to trzecioosobowa strzelanka w klimatach mrocznego science fiction, wzbogacona o wyraźnie zarysowane elementy RPG. Produkcja została opracowana przez polskie studio People Can Fly, w którego portfolio można znaleźć między innymi takie gry, jak Painkiller, Bulletstorm oraz Gears of War: Judgment. Za jej wydanie odpowiada natomiast firma Square Enix.

Fabuła

Akcja gry Outriders toczy się w odległej przyszłości, kiedy to Ziemia uległa zniszczeniu, a jedyną nadzieją na przetrwanie ludzkości jest odległa planeta Enoch. Na miejsce wysłano ogromny statek kosmiczny zwany Flores, na którego pokładzie znaleźli się tytułowi Outriders, czyli doskonale wyszkoleni żołnierze mający uporać się z potencjalnymi zagrożeniami czyhającymi na powierzchni nowego świata. Choć początkowo planeta Enoch wydawała się wyjątkowo przyjaznym miejscem, po jakimś czasie kolonizatorzy odebrali dziwny sygnał; kiedy próbowali dotrzeć do jego źródła, doszło do uwolnienia potężnej Anomalii. Kataklizm zabił wielu osadników, a innych dotkliwie zranił, niszcząc przy tym niemal całą technologię zabraną z Ziemi. Wśród ocalałych znalazł się bohater, w którego wcielamy się w trakcie rozgrywki. Chcąc utrzymać go przy życiu, pozostali byli jednak zmuszeni do poddania go długiej hibernacji.

Protagonista budzi się po ponad trzydziestu latach i szybko odkrywa, że Enoch zmienił się w jałowe pustkowie, gdzie koloniści każdego dnia muszą walczyć o przetrwanie. Jakby tego było mało, Anomalia dała wielu osobom nadnaturalne zdolności, co wykorzystują one na własną korzyść. Na szczęście nasz podopieczny również zyskał potężne moce, z których pomocą może zbadać źródło tajemniczego sygnału i stanąć do walki o lepsze jutro dla ludzi.

Mechanika

Przed rozpoczęciem przygody z Outriders wybieramy jedną z czterech klas postaci. Do dyspozycji otrzymujemy między innymi pyromancera lubującego się w podpalaniu wszystkiego, co nawinie mu się pod celownik, zwinnego trickstera potrafiącego manipulować czasem oraz ciężkozbrojnego devastatora, który najlepiej czuje się na pierwszej linii. Dalej nie pozostaje nam nic innego, jak zacząć właściwą zabawę. Autorzy przygotowali szereg lokacji, wśród których nadrzędną rolę pełnią rozbudowane huby. W tych ostatnich możemy prowadzić rozmowy z osadnikami i przyjmować od nich zadania (zarówno popychające fabułę do przodu, jak i poboczne), a także dowiedzieć się więcej na temat świata przedstawionego.

Filarem zabawy jest realizacja celów misji oraz walka z hordami przeciwników; na naszej drodze stają zarówno wszelkiej maści potwory, jak i wrogo nastawieni ludzie. Starcia są dynamiczne i choć w grze zaimplementowano system krycia się za osłonami, często bardziej opłacalne są agresywne zachowania. Zachęca do nich między innymi system regeneracji punktów życia – o ile bowiem niewielką ich część można przywrócić, trzymając się z dala od wrogiego ostrzału, resztę odzyskujemy na inne sposoby, determinowane przez profesję naszej postaci; na przykład pyromancer leczy się, gdy podpali wroga, z kolei devastator – kiedy uda mu się zabić nieprzyjaciela z bliskiej odległości. W trakcie potyczek robimy użytek z rozbudowanego arsenału broni palnej oraz szerokiego wachlarza zdolności bojowych. Przykładowo, trickster potrafi teleportować się po polu bitwy i tworzyć „bąble” spowalniające oponentów, natomiast pyromancer tworzy niszczycielską ścianę ognia.

W grze nie brakuje systemu rozwoju postaci. W trakcie rozgrywki otrzymujemy punkty doświadczenia i zdobywamy następne poziomy. Co kilka awansów odblokowujemy nowe zdolności, jednak pomimo że na potrzeby każdej klasy przygotowano ich osiem, jednocześnie aktywne mogą być tylko trzy. Niemniej, na kolejnych „levelach” otrzymujemy tak zwane punkty klasowe, które możemy przeznaczyć na specjalne modyfikacje zapewniające nam dodatkowe buffy w postaci bonusów do statystyk bohatera lub określonych umiejętności. Swój potencjał bojowy zwiększamy również poprzez kolekcjonowanie coraz lepszego wyposażenia i modyfikację posiadanych broni oraz elementów pancerza.

Tryby gry

W Outriders można grać zarówno w pojedynkę, jak i w towarzystwie maksymalnie dwóch osób, w ramach trybu współpracy. W trakcie multiplayerowej zabawy poziom trudności gry jest skalowany do poziomu doświadczenia i jakości wyposażenia całej drużyny.

Kwestie techniczne

Outriders działa w oparciu o technologię Unreal Engine 4. Deweloperzy należycie wykorzystali jej możliwości, a podobać mogą się zwłaszcza efekty towarzyszące korzystaniu z umiejętności bohaterów, szczegółowe modele przeciwników oraz pełne detali otoczenie.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-3  

Oczekiwania czytelników: 4,9 / 10 na podstawie 279 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,00 PLN

Centrum PlayStation 5 - Wszystko o konsoli i jej grach

Gry podobne do Outriders

Wymagania wiekowe Outriders

18+

Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem
Grałem w Outriders – im było trudniej, tym lepiej się bawiłem

Przed premierą 13 lutego 2020, 21:30

Całą grę będzie można przejść w maksymalnie trzyosobowej grupie, co zostało wsparte różnymi systemami ułatwiającymi przemieszczanie się czy uruchamianie misji. Każdy z członków drużyny może zaproponować przeniesienie się do innej lokacji albo wykonanie danego zadania, po czym u innych graczy pojawi opcja przegłosowania tego pomysłu. Grając w pojedynkę, nie otrzymamy kompanów kierowanych przez sztuczną inteligencję, ale całość ma zostać tak wyważona, żebyśmy dali sobie radę, a jednocześnie mieli frajdę z zabawy. Z tego też wynika samowystarczalność każdej z profesji – nie potrzebujemy ani tanka, ani healera, bo każdy ma odpowiednie umiejętności w zestawie. Taki podział trochę zaburza unikatowość klas, ale na razie trudno to jeszcze tak naprawdę ocenić.

PC
PS4
XONE
XSX
PS5