Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 czerwca 2025, 18:32

Polskie studio People Can Fly zawiesza dwa projekty i zwalnia pracowników

Szef studia People Can Fly poinformował za pośrednictwem portalu X o wstrzymaniu prac nad dwoma projektami i poważnych zmianach strukturalnych.

Źródło fot. People Can Fly
i

Studio People Can Fly istnieje na rynku od 23 lat. Przez ten czas zaliczyło mnóstwo wzlotów i upadków. Ostatnie miesiące idealnie odwzorowują ich historię, jednak prawdopodobnie nikt nie spodziewał się aż takich problemów.

Pod koniec 2024 roku, twórcy Painkillera, Outriders i głośnego Bulletstorm ogłosili, że w związku z problemami finansowymi musieli zwolnić 120 osób. Początek tego roku przyniósł jednak informację o pracach nad Gears of War: E-Day i współpracę z Sony Interactive Entertainment. Jednakże wszystko wskazuje, że szczęście nie trwało za długo.

People Can Fly z poważnymi problemami

Szef studia PCF, Sebastian Wojciechowski, za pośrednictwem wpisu na portalu X przedstawił oficjalne oświadczenie na temat ostatnich decyzji w firmie. W wiadomości czytamy o zawieszeniu prac nad dwoma projektami: Gemini oraz Bifrost.

Pierwsza z produkcji powstawała już od pewnego czasu, a jej wydawcą miała być firma Square Enix. Według informacji przekazanych przez Sebastiana Wojciechowskiego, to właśnie problemy z wydawcą były powodem zatrzymania prac.

Podobny los spotkał projekt Bifrost, który z kolei dodatkowo został zawieszony z powodu problemów finansowych zagrażających realizacji produkcji. Te obydwie decyzje jednoznacznie przekładają się na dalsze funkcjonowanie studia, a także konieczność znacznego ograniczenia zespołów.

Dziś podjęliśmy bardzo trudną decyzję o zawieszeniu rozwoju projektów Gemini i Bifrost – odpowiednie raporty bieżące zostały opublikowane.

Zawieszenie projektu Gemini jest konsekwencją nieprzedstawienia nam przez wydawcę projektu kolejnego aneksu do Umowy Wydawniczej, obejmującego warunki realizacji kolejnych kamieni milowych w projekcie Gemini oraz braku komunikacji ze strony wydawcy co do chęci kontynuacji lub zakończenia projektu Gemini.

Projekt Bifrost został zawieszony z powyższych powodów oraz z uwagi na analizę przepływów pieniężnych Grupy, która wykazała brak perspektyw na zabezpieczenie zasobów organizacyjnych i środków finansowych niezbędnych do kontynuacji produkcji i wydania tego projektu.

W związku z tym, musimy znacznie przegrupować się jako studio i zmniejszyć skalę naszych zespołów, co boli najbardziej.

Pragniemy wyrazić nasz najgłębszy żal i smutek z powodu przebiegu wydarzeń oraz szczerą wdzięczność za dotychczasowy wkład wszystkich osób.

Co dalej?

Ciężko jednoznacznie stwierdzić, jak poważna reorganizacja czeka studio PCF i jego pracowników. Wciąż w grze pozostaje nadchodzące Gears of War: E-Day i najnowsza produkcja studia z pogranicza gier survivalowych i ekstrakcyjnych, tj. Lost Rift. Nie wiadomo również, jakie losy czekają współpracę studia z Sony. Być może w najbliższym czasie poznamy dalsze kroki deweloperów i ich wpływ na sytuację.

Michał Serwicki

Michał Serwicki

Niedoszły fizyk, który został dziennikarzem. Współpracę z GRYOnline.pl nawiązał jesienią 2021 roku. W pracy dziennikarskiej lubi rolę człowieka orkiestry i sam podejmuje się różnych tematów i zagadnień. Gry towarzyszą mu od dzieciństwa. Wychował się na Heroes III, a w przerwach od budowania kapitolu przechodził kolejne generacje Pokémonów, zarywając noce z handheldami. W grach ceni przede wszystkim dobrą historię oraz emocje. Obok wirtualnej rozrywki, grywa w fabularne gry RPG, gdzie jako mistrz gry prowadzi przygody w licznych systemach, na czele z Dungeons & Dragons. Czas wolny od gier spędza przy komiksach Marvela i DC Comics. Jest wielkim fanem twórczości Stephena Kinga i sam próbuje swoich sił w pisaniu.

więcej