Final Fantasy VII Remake: Porady na start, tipy, wskazówki Final Fantasy VII Remake poradnik, solucja

Final Fantasy VII Remake to gra rozbita na 18 rozdziałów. Ukończenie gry zajmuje ok. 35h i tytuł oferuje wiele wyzwań. Przygotowaliśmy porady na start, które ułatwią rozgrywkę i pozwolą wam łatwiej przeżyć wspólną przygodę z Cloudem, Barretem, Tifą i Aerith.

Niektóre materie są do kupienia w określonych miejscach (głównie Vending Machines) i lepiej kupić je na zapas, bo następnej okazji możemy już nie mieć - Final Fantasy VII Remake: Porady na start, tipy, wskazówki - Final Fantasy VII Remake - poradnik do gry

Kupuj nowe materie w sklepach i Vening Machines

Niektóre materie są do kupienia w określonych miejscach (głównie Vending Machines) i lepiej kupić je na zapas, bo następnej okazji możemy już nie mieć. Dodatkowo, nie sprzedawaj zdobytych materii - nigdy nie wiesz, kiedy ci się one przydadzą.

Zawsze niszcz skrzynie

W czasie gry będziesz znajdywał charakterystyczne skrzynie (Shinra Boxes). Staraj się zawsze je niszczyć, bo zawierają cenne przedmioty, przywracają hp/mp i wśród znaleźć możesz m.in. moogle medals.

Eksploruj mapy i otwieraj skrzynie

Choć etapy są przeważnie mocno linowe, to czasami oferują pewne rozgałęzienia lub ukryte miejsca. Warto poświęcić chwilkę czasu, by zbadać wszystkie odnogi - często znajdziemy nowe, cenne przedmioty w tym materie.

Przerzucaj materie między postaciami

Co jakiś czas postacie odchodzą/dochodzą z drużyny. Jeśli potrzebujesz jakąś materie, śmiało ściągnij ją z nieaktywnej postaci i przerzuć na kogoś innego.

Korzystaj z Healing Materia

To jedna z najlepszych Materii w grze. Warto ją maksować od najwcześniejszych momentów gry i w późniejszych etapach dać ją Aerith, by leczyła drużynę.

Blokuj ataki!

Dodge nie jest tak dobry jak może się wydawać, gdyż m.in. nie zapewnia okienka nieśmiertelności podczas uniku i wciąż możesz zostać trafiony itp. Musisz bardzo wiele blokować w walce, szczególnie Cloudem i jego Punisher Modem, który kontruje ataki wrogów.

Możesz masowo używać przedmioty

Gdy używasz przedmiot, przytrzymaj L1, by używać przedmiot jeden za drugim. Jest to bardzo przydatne, gdy chcesz podleczyć się np. kilkoma potionami pod rząd.

Każda broń dla towarzyszy jest dobra

W przeciwieństwie do pierwowzoru, nie mamy broni, które stopniowo są lepsze od pozostałych. Mamy natomiast tutaj mniejszą ilość broni, za to każda z nich jest przydatna i ma inne drzewo rozwoju. Buster Sword jest czysto ofensywny, za to np. Iron Blade jest świetne dla Clouda jeśli planujesz go zrobić bardziej pod materie i magię. Szukaj różnych buildów i rozwiązań dla siebie.

Bronie dostają SP niezależnie od tego czy je używasz

Nie musisz ekwipować danych broni, by zdobywać dla nich SP. Jest to zależne od poziomu postaci, więc śmiało możesz przełączać się między broniami i ciągle eksperymentować.

Nowa broń = Nowa umiejętność

Każda broń ma unikatową umiejętność, którą możesz używać tylko wtedy, gdy masz broń wyposażoną. Jeśli jednak będziesz używał tej umiejętności w walce opanujesz ją (weapon efficiency) i będziesz mógł używać ów zdolność na innych broniach. Stąd, gdy tylko zdobędziesz nową broń dla towarzyszy, niech chociaż opanuje ich specjalną zdolność.

Używaj Assess

Assess zdobędziesz w rozdziale 3 od Chadleya. Z pomocą tej materii możesz sprawdzać hp wrogów ich słabość (weaknesses) i inne ciekawe informacje. Wystarczy, że raz przebadasz dowolnego wroga i ich informacje na stałe będą dostępne w twojej bazie.

Awansuj Materie na wyższe poziomy

Ulepszone Materie = łatwiejsza gra. Wystarczy, że Materie będą umieszczone w slotach twojej postaci, nie muszą być używane w walce, by zdobywały AP i awansowały z czasem na wyższe poziomy.

Wykonuj Battle Intel Chadleya

Battle Intel's Chadleya to wyzwania, które można wykonywać w tle. Staraj się zawsze je kompletować, bo przy kolejnych spotkaniach z chłopakiem będzie miał na sprzedaż więcej Materii itp.

Opuściłeś misje poboczną lub płytę muzyczną?

Nie wszystko stracone! Po zakończeniu gry będziesz mógł cofnąć się do stosownego rozdziału i wrócić po zgubę.