Rytuały | Eador Władcy rozdartego świata
Aktualizacja:
Rytuały to potężne zaklęcia, które rzuca się na mapie świata, płacąc za to odpowiednimi surowcami. Jedne z nich wspomagają funkcjonowanie naszego królestwa, inne szkodzą przeciwnikowi a jeszcze inne naginają zasady gry. Wszystkie są jednak bardzo przydatnymi narzędziami, dzięki którym możemy rozszerzyć zakres naszej władzy. Dlatego powinniśmy zatroszczyć się o przynajmniej kilka z nich, nawet jeśli brzydzimy się magią.

Istnieją dwa sposoby pozyskania rytuałów. Możemy to zrobić poprzez budowę odpowiednich struktur w dzielnicy magów [Magic Quarter] w stolicy lub przez losowe wydarzenia i łupy uzyskane w czasie walki. W praktyce pierwsza opcja jest znacznie wygodniejsza, ponieważ pozwala na dobranie zaklęć odpowiednich do naszych potrzeb. Jest to tym opłacalniejsze, że jeśli za głównego bohatera obraliśmy sobie czarodzieja, to uzyska on dostęp do czarów z wybranej przez nas szkoły (do której dany rytuał jest przypisany). Jeśli heros posiada niemagiczną klasę, to nic nie szkodzi - w końcu wszyscy śmiałkowie mogą korzystać z podstawowych czarów.
Podobnie jak zaklęcia, rytuały mają wpływ na naszą karmę. Należy więc tak je dobierać, aby nie rozzłościć bóstw (czasem jedna decyzja może przynieść katastrofalne skutki). Poniżej przedstawiono zestawienie z najistotniejszymi informacjami dotyczącymi tej materii.
Rytuał | Poziom | Szkoła magii | Karma |
Enchanted Coffer [Zaczarowany kufer] | I | Wizardry [Czarodziejstwo] | Negatywna |
Chalice of Life [Kielich życia] | I | Sacred [Święta] | Neutralna |
Extravaganza [Ekstrawagancja] | I | Sorcery [Czarnoksięstwo] | Neutralna |
Walking Dead [Chodząca śmierć] | I | Necromancy [Nekromancja] | Negatywna |
Fair Wind [Wiatr w żagle] | I | Elemental [Żywiołów] | Neutralna |
Dark Ritual [Mroczny rytuał] | I | Chaos [Chaos] | Negatywna |
Creation [Kreacja] | II | Wizardry [Czarodziejstwo] | Neutralna |
Heavenly Light [Niebiańskie światło] | II | Sacred [Święta] | Pozytywna |
Illusionary Battle [Iluzoryczna bitwa] | II | Sorcery [Czarnoksięstwo] | Neutralna |
Deadly Horror [Śmiercionośny lęk] | II | Necromancy [Nekromancja] | Negatywna |
Gifts of Earth [Dary ziemi] | II | Elemental [Żywiołów] | Neutralna |
Chaos spawn [Pomiot chaosu] | II | Chaos [Chaos] | Negatywna |
Magic Barrier [Magiczna bariera] | III | Wizardry [Czarodziejstwo] | Neutralna |
Heavenly Guards [Niebiańska straż] | III | Sacred [Święta] | Pozytywna |
Mass Insanity [Zbiorowe szaleństwo] | III | Sorcery [Czarnoksięstwo] | Neutralna |
Undead Uprising [Powstanie umarłych] | III | Necromancy [Nekromancja] | Negatywna |
Blizzard [Zamieć] | III | Elemental [Żywiołów] | Negatywna |
Rain of Brimstone [Deszcz siarki] | III | Chaos [Chaos] | Negatywna |
Tower of Lightning [Wieża błyskawic] | IV | Wizardry [Czarodziejstwo] | Neutralna |
Gifts of Heaven [Dary niebios] | IV | Sacred [Święta] | Neutralna |
Astral Gates [Bramy astralne] | IV | Sorcery [Czarnoksięstwo] | Neutralna |
Pestilence [Zaraza] | IV | Necromancy [Nekromancja] | Negatywna |
Conflagration [Pożoga] | IV | Elemental [Żywiołów] | Negatywna |
Demon invasion [Inwazja demonów] | IV | Chaos [Chaos] | Negatywna |

W czasie jednej tury można przeprowadzić tylko jeden rytuał. Każdy z nich wymaga pewnej ściśle określonej przerwy pomiędzy kolejnymi użyciami. Okres oczekiwania można zmniejszyć poprzez budowę odpowiednich struktur w mieście - takich jak Enchanted Grove [Zaklęty gaj], Stonehenge czy Oracle [Wyrocznia]. Znaleźć je można w dzielnicy leśników [Forest Quarter]. Są jednak dość drogie, więc nie należy w nie inwestować na początkowym etapie rozgrywki.
Na następnych stronach poradnika przedstawiono zestawienie wszystkich rytuałów wraz ze stosownym opisem. Powinno to ułatwić cieszenie się grą i usprawnić zarządzanie królestwem.
0
- Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
- Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
- Rytuały
- Rytuały | Eador Władcy rozdartego świata
- Czarodziejstwo | Rytuały | Eador Władcy rozdartego świata
- Święta magia | Rytuały | Eador Władcy rozdartego świata
- Czarnoksięstwo | Rytuały | Eador Władcy rozdartego świata
- Nekromancja | Rytuały | Eador Władcy rozdartego świata
- Magia żywiołów | Rytuały | Eador Władcy rozdartego świata
- Magia chaosu | Rytuały | Eador Władcy rozdartego świata
- Rytuały
- Eador: Władcy rozdartego świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
djmaciek Pretorianin
już o tym pisałem wcześniej, że można shardy zdobywać grając wyłącznie jednym hero, to niektórzy niedowierzali...
MiszczCzarny Pretorianin

@ djmaciek
Taka taktyka może sprawdzać się na małych mapkach z 1-2 przeciwnikami, ale na większych nie ma racji bytu. Kiedy będziesz walczył z jednym wrogiem daleko od stolicy, drugi Ci ją zdobędzie.
djmaciek Pretorianin
ok, sprawdzę na większych mapachm chociaz ja robię tak, ze eksploruję w obrebie własnej stolicy i potem przy wylevelowanym herosie i sporej ilości geldu zabezpieczam stolicę i dopiero huzia na józia.
Mister46 Junior
Po najnowszym patchu mam problem z uzdrowicielami nie mogą używać leczenia miał tak ktoś?
zaqrwe Junior
Wie ktoś jakie dokładnie trzeba mieć wymogi do zawarcia przymierzy? Mam karmę wysoko na +, dużą armię i nie mogę zawrzeć przymierzy z elfami ani niziołkami, odrzucają moją propozycję zawsze. U niziołków to odpowiedź "Słyszeliśmy, że zawarłeś kilka przymierzy", a nie zawarłem żadnego w tej mapie. Gram łowcą hersztem, dyplomacja na poziomie 3.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.