Sugerowane umiejętności dla czarodzieja | Czarodziej | Eador
Aktualizacja:
Sugerowane umiejętności dla czarodzieja
Istnieje wiele buildów dla bohaterów, ale tylko część z nich jest optymalna. W poniższej tabeli przedstawiono typy idealne: czyli takie, które dają największe korzyści podczas starcia z przeciwnikiem i poruszania się po mapie. Czarodziej to jedyna klasa postaci, która nie posiada żadnej zdolności zwiększającej przychody do skarbca - co potrafi być dość drażniące, ponieważ armie trzeba za coś utrzymywać, a czary kosztują sporo kryształów. Z tego też powodu po wybraniu specjalizacji warto pomyśleć o inwestycji w którąś z umiejętności finansowych (co może być szczególnie ważne dla nekromantów, ponieważ posiadanie armii umarlaków wiąże się ze znacznymi wydatkami kryształów).

Poniższe skille uszeregowano w kolejności zgodnej z ich istotnością (czyli im wcześniej znajduje się jakaś zdolność, tym jest ona ważniejsza). Niestety z każdym awansem bohater otrzymuje tylko trzy umiejętności do wyboru, co może zaburzyć podany niżej porządek. Nie należy się tym jednak przejmować, lecz rozwijać herosa w taki sposób, w jaki tylko możemy. Na marginesie trzeba wspomnieć, że grając czarodziejem musimy zainwestować kilka punktów w zdolności powiększające inicjatywę - tylko wówczas istnieje szansa, że w czasie bitwy to my rozpoczniemy starcie.
Generalnie istnieją dwa typy czarodziejów: wspierający (czyli rzucający czary okresowe, wzmacniające, osłabiające lub zadające obrażenia) i przywoływacze. Poniższe zestawienia uszeregowano według nich, dla pewnego uproszczenia.
Nazwa | Ikona | Sugerowane umiejętności | Komentarz |
Mage [Mag] | ![]() | Dla przywoływacza: Necromancy, Wisdom, Summoning, Magic Power, Wand Master, Concentration Dla czarodzieja wspierającego: Wisdom, Necromancy, Magic Power, Concentration, Thaumaturgy, Wand Master | Pierwszy rodzaj maga powinien skupić się na umiejętnościach i czarach przywoływania oraz nekromancji, podczas gdy drugi zwiększyć swoją efektywność podczas rzucania wszystkich rodzajów zaklęć. |
Battlemage [Mag bojowy] | ![]() | Dla przywoływacza: Necromancy, Wisdom, Summoning, Magic Power, Athletics, Armor Master, Constitution, Wand Master, Thaumaturgy, Concentration Dla czarodzieja wspierającego: Wisdom, Necromancy, Magic Power, Concentration, Athletics, Wand Master, Armor Master, Constitution, Thaumaturgy, Summoning | Build zależy od preferowanych czarów - jeśli lubimy przyzywać istoty, lepszy będzie pierwszy z sugerowanych zestawów. Dla czarowników gardzących przywoływaniem dodatkowych wojsk przygotowano drugi schemat. |
Necromancer [Nekromanta] | ![]() | Dla przywoływacza: Necromancy, Wisdom, Summoning, Magic Power, Reaction, Scouting, Wand Master, Thaumaturgy, Concentration + dowolna z pozostałych Dla czarodzieja wspierającego: przy tej specjalizacji nie warto! | Nekromanta ze względu na swą specjalizację powinien zainwestować wszystko w zdolności przywoływania i nekromancji oraz wesprzeć je przez umiejętność Scouting [Podchody] umożliwiającą zatrucie wrogów. Przydają się też skille zwiększające inicjatywę: Wand Master i Reaction. |
Enchanter [Zaklinacz] | ![]() | Dla przywoływacza: przy tej specjalizacji nie warto! Dla czarodzieja wspierającego: Wisdom, Magic Power, Concentration, Thaumaturgy, Wand Master, Maneuvering, Offensive Tactics, Defensive Tactics, Discipline, Leadership (jeśli w armii mamy dużo strzelców, Discipline można zastąpić zdolnością Ranged Tactics) | Wszystkie umiejętności zaklinacza powinny skupiać się na wzmacnianiu jego czarów: przedłużających czas ich działania i zwykłą skuteczność. Poza tym warto rozwinąć kilka zdolności dowódczych, ponieważ gwarantują one spore premie dla całej armii. |
0
Komentarze czytelników
djmaciek Pretorianin
już o tym pisałem wcześniej, że można shardy zdobywać grając wyłącznie jednym hero, to niektórzy niedowierzali...
MiszczCzarny Pretorianin
@ djmaciek
Taka taktyka może sprawdzać się na małych mapkach z 1-2 przeciwnikami, ale na większych nie ma racji bytu. Kiedy będziesz walczył z jednym wrogiem daleko od stolicy, drugi Ci ją zdobędzie.
djmaciek Pretorianin
ok, sprawdzę na większych mapachm chociaz ja robię tak, ze eksploruję w obrebie własnej stolicy i potem przy wylevelowanym herosie i sporej ilości geldu zabezpieczam stolicę i dopiero huzia na józia.
Mister46 Junior
Po najnowszym patchu mam problem z uzdrowicielami nie mogą używać leczenia miał tak ktoś?
zaqrwe Junior
Wie ktoś jakie dokładnie trzeba mieć wymogi do zawarcia przymierzy? Mam karmę wysoko na +, dużą armię i nie mogę zawrzeć przymierzy z elfami ani niziołkami, odrzucają moją propozycję zawsze. U niziołków to odpowiedź "Słyszeliśmy, że zawarłeś kilka przymierzy", a nie zawarłem żadnego w tej mapie. Gram łowcą hersztem, dyplomacja na poziomie 3.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




