Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Źródło fot. Bioware / Blizzard
i
Publicystyka 24 września 2022, 11:30

autor: Marek Jura

Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG

RPG to jeden z najpopularniejszych obecnie gatunków gier komputerowych. Dziś często udaje się uczynić je przede wszystkim bardziej grywalnymi. Wciąż jednak niektóre mechaniki potrafią zniechęcić nawet do tych mocno oryginalnych produkcji.

Spis treści

Źle zoptymalizowane skalowanie przeciwników

The Elder Scrolls V: Skyrim, 2011, Bethesda Softworks - Najbardziej irytujące mechaniki i elementy w grach RPG - dokument - 2022-09-23
The Elder Scrolls V: Skyrim, 2011, Bethesda Softworks
  1. Gry, w których to irytowało: The Elder Scrolls V: Skyrim, Battle Chasers: Nightwar
  2. Gry, w których zrobiono to dobrze: Horizon: Zero Dawn, Divinity: Original Sin 2
  3. Czy uczynienie tego elementu bardziej przyjaznym graczom stało się branżową normą: nie

Skalowanie poziomu przeciwników to jedna z mechanik, która została wprowadzona po to, by zrównoważyć rozgrywkę i pozwolić czerpać z niej przyjemność zarówno początkującym, jak i doświadczonym graczom. Dzięki temu niskopoziomowy użytkownik może eksplorować niemal każdy region, a mający za sobą setki godzin rozgrywki nie będzie mógł liczyć na łatwą walkę również wówczas, gdy powróci do odwiedzonych wcześniej lokacji.

Zostało jeszcze 52% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Marek Jura

Marek Jura

W 2016 ukończył filologię na UAM-ie. Od tamtej pory recenzuje dla GRYOnline.pl prozę, poezję, filmy, seriale oraz gry wideo. Pierwsze kroki w branży dziennikarskiej stawiał zaś jako newsman w lokalnym brukowcu. Prowadził własną firmę – projektował, składał, testował i sprzedawał planszówki. Opublikował kilka opowiadań, a także przygotowuje swój debiutancki tom wierszy. Trenuje sporty walki. Feminista, weganin, fan ananasa na pizzy, kociarz, nie lubi Bethesdy i Amazona, lubi Lovecrafta, Agentów TARCZY, P:T, Beksińskiego, Hollow Knigt, performance, sztukę abstrakcyjną, mody do gier i pierogi.

więcej

Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów
Odkopałem najlepsze zapomniane mechaniki hack’n’slashów

Inspiracja, naśladownictwo, kalka czy wręcz plagiat. Twórcy gier nieustannie czerpią z dorobku swoich poprzedników podpatrując pewne schematy, mechaniki. Niekiedy, o zgrozo, w szale powielania uda im się pominąć prawdziwe perły.