Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 3 kwietnia 2020, 15:20

95% szans na sukces i… PUDŁO! Mechaniki z gier, których nienawidzimy

Tak, kochamy gry, ale są takie chwile, gdy jedyną sensowną reakcją jest... wyrzucenie klawiatury przez okno. Niektóre mechaniki zaszły graczom mocno za skórę i dzisiaj piszemy właśnie o nich.

Spis treści

Potęga entropii – niszcząca się broń

Zelda to wspaniała gra, w trakcie której wiele razy zakrzykniecie „do jasnej anielki!”. - Znienawidzone mechaniki - dokument - 2020-04-03
Zelda to wspaniała gra, w trakcie której wiele razy zakrzykniecie „do jasnej anielki!”.

Z tym realizmem to jest tak: niby go chcemy, ale najlepiej tak, żeby nie przeszkadzał. Wbrew powszechnemu przekonaniu realizm w grach nie jest reprezentacją rzeczywistości, tylko środkiem podtrzymującym wiarygodność konwencji. Wyświetlany pasek pozostałego tlenu podczas nurkowania jest realistyczny (bo każdy potrafi wytrzymać jakiś tam czas pod wodą, a potem traci przytomność lub się topi), ale nie oddaje w żaden sposób stanu faktycznego (bo w prawdziwym świecie za każdym razem wytrzymujemy inną ilość czasu, bo nie wiemy, ile zostało nam tlenu, bo nie mamy stalowych płuc jak każdy bohater z gier, który bez przygotowania wytrzymuje długie minuty, pokonując przy tym kilkaset metrów podwodnych jaskiń).

Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

Elementy Wiedźmina 3, które nie sprawdziły się w Cyberpunku 2077
Elementy Wiedźmina 3, które nie sprawdziły się w Cyberpunku 2077

Cyberpunk 2077 i Wiedźmin 3 to na pierwszy rzut oka bardzo różne gry. Uważne oko dostrzeże w nich jednak kilka przesadnie bliźniaczych elementów – nie wszystkie z nich działają jednak dobrze w obydwu produkcjach.

Gry, w których dla jedzenia byłeś gotów zrobić wszystko
Gry, w których dla jedzenia byłeś gotów zrobić wszystko

Mamy właśnie na stronie kulinarny konkurs FRoSTY, więc to świetna okazja, by porozmawiać o jedzeniu w grach. Po co umieszcza się w nich pożywienie? Co ciekawego można z nim zrobić? Oto przegląd kreatywnych przykładów.

9 najbardziej znienawidzonych misji w uwielbianych grach
9 najbardziej znienawidzonych misji w uwielbianych grach

Nawet najlepsze gry, jak Grand Theft Auto czy Call of Duty, czasem zawierają w sobie pojedyncze misje, przez które na krótką chwilę nienawidzimy tych w innych okolicznościach bardzo lubianych tytułów.