Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 15 sierpnia 2019, 11:30

Nie tylko Cyberpunk 2077 – polskie gry, na które warto czekać

W polskim segmencie gier wysokobudżetowych niepodzielnie królują na razie Cyberpunk 2077 i Dying Light 2. Ale jest wiele innych tytułów, o których nie jest tak głośno, choć zapowiadają się całkiem nieźle.

Spis treści

Gamedec

Mimo dzielących ich tysięcy kilometrów da się zauważyć sporo podobieństw pomiędzy Warsaw City a Night City. - Nie tylko Cyberpunk 2077. Nadchodzące polskie gry, o których mogliście nie słyszeć - dokument - 2019-08-14
Mimo dzielących ich tysięcy kilometrów da się zauważyć sporo podobieństw pomiędzy Warsaw City a Night City.
  1. Data premiery: 2020
  2. Platforma: PC
  3. W skrócie: izometryczny, cyberpunkowy erpeg

Doświadczenie polskich deweloperów w tworzeniu mrocznych wizji niedalekiej przyszłości nie zaczyna się przy okazji Cyberpunka 2077 i na nim się też nie skończy. Swoich sił w wymyślaniu futurystycznej dystopii postanowiło spróbować również katowickie studio Anshar, które wzięło na warsztat książki Marcina Przybyłka (sam autor współpracuje zresztą z twórcami gry jako konsultant).

Gamedec przedstawi Warszawę XXII wieku, naturalnie skąpaną w blasku neonów i dymie, której mieszkańcy coraz częściej przedkładają życie w wirtualnych uniwersach nad ponurą rzeczywistość. Korporacje trzęsą światem, dzieci zmuszane są do niewolniczej pracy pod przykrywką darmowej gry, a my, jako prywatny detektyw, musimy znaleźć sposób na to, by w tych ponurych realiach zachować resztki przyzwoitości. Szykuje się klasyczne RPG, nie tak efektowne i bogate jak Cyberpunk 2077, niemniej też kładące duży nacisk na wybory gracza i ciekawą wizję świata. Dla kogoś, kto będzie szukać produkcji o podobnej stylistyce, ale w nieco bardziej kameralnej odsłonie, Gamedec może okazać się interesującą propozycją.

MARCIN PRZYBYŁEK

Autor serii Gamedec jest z wykształcenia lekarzem, a z zawodu trenerem biznesowym. Pierwsze teksty publikował w miesięczniku „Świat Gier Komputerowych” co oznacza, że tematyka gier nie jest mu obca. W swoim pisarskim dorobku ma serie Gamedec, CEO Slayer i Orzeł Biały. Warto też dodać, że na podstawie jego Gamedeca powstała gra planszowa.

  1. Więcej o grze Gamedec

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy chętniej kupujesz grę, jeśli to polska gra?

Tak, lubię wspierać naszych
44,5%
Nie, to nie ma dla mnie znaczenia
55,5%
Zobacz inne ankiety
11 polskich gier na 11 listopada. Rodzime gry, na które warto czekać
11 polskich gier na 11 listopada. Rodzime gry, na które warto czekać

Lubimy Wam przypominać o polskich grach, a 11 listopada, czyli dzień obchodów odzyskania niepodległości przez Polskę, wydaje się być idealną okazją do zrobienia tego po raz kolejny.

Najważniejsze polskie gry 2019 roku – czy znajdzie się eksportowy hit?
Najważniejsze polskie gry 2019 roku – czy znajdzie się eksportowy hit?

Polska stała się w ostatnich latach fabryką gier wideo z kilkuset studiami deweloperskimi. To oznacza, że co roku na rynek trafiają dziesiątki lepszych i gorszych gier znad Wisły. Przyjrzyjmy się, jakie tytuły dadzą nam powód do dumy w roku 2019.

Raport z zielonego piekła. Jak rodził się sukces polskiego Green Hell
Raport z zielonego piekła. Jak rodził się sukces polskiego Green Hell

Odwiedziliśmy warszawskie studio Creepy Jar, które ze swoim debiutanckim survivalem Green Hell zdołało nie tylko odnieść komercyjny sukces, ale i uniknąć większości pułapek, czyhających na gry debiutujące we wczesnym dostępie.