Witchfire na to pierwszoosobowa strzelanka w klimatach dark fantasy. To druga gra studia The Astronauts, znanego z przygodówki Zaginięcie Ethana Cartera (The Vanishing of Ethan Carter).
Gra jest FPS-em wzbogaconym elementami RPG. Zabawa koncentruje się na walce z użyciem broni palnych oraz zaklęć. Potyczki są bardzo dynamiczne – zarówno postać gracza, jak i wrogowie poruszają się w szybkim tempie, a nasz bohater dodatkowo może wykonywać błyskawiczne skoki w bok, co często potrafi uratować nam skórę.
Witchfire oferuje bogaty wybór uzbrojenia, a każdy oręż posiada unikalne ulepszenia, których odblokowanie wymaga sporego wysiłku. Do tego dochodzi rozbudowany system magiczny oparty na czterech żywiołach. Przykładowo, jednym z tych elementów jest woda i wśród zaklęć z nią powiązanych znajdziemy jedno pozwalające na zamrażanie wrogów. Z kolei czary powiązane z ziemią doprowadzają np. do rozkładu ciał nieprzyjaciół. Czary również można ulepszać i rozwijać.
Magię można łączyć z elementami otoczenia i uzbrojeniem. W ten sposób możliwe staje się porażenie prądem wrogów stojących w wodzie, a zamrożone potwory trafione ciężką bronią rozpadają się na kawałki.
W Witchfire dysponujemy kryjówką, będąca jedynym bezpiecznym miejscem. Gracz może w niej przechowywać nieskończoną liczbę przedmiotów, ale ekwipunek, który zabiera na wyprawy jest ograniczony. Po śmierci użytkownik zachowuje część zdobyczy i postępów i nie musi zaczynać od zera.
Grę zaprojektowano jako produkcję, która wymaga od graczy wiele i nie znajdziemy tutaj poziomów trudności.
Witchfire oferuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza.
Gra może się pochwalić atrakcyjną oprawą graficzną zbudowaną na silniku Unreal Engine 4.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: The Astronauts
Wydawca: The Astronauts
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
11 listopada 2020
Lubimy Wam przypominać o polskich grach, a 11 listopada, czyli dzień obchodów odzyskania niepodległości przez Polskę, wydaje się być idealną okazją do zrobienia tego po raz kolejny.
3 grudnia 2019
2020 rok zapowiada się lepiej od obecnego. W najbliższych miesiącach czekają nas premiery takich hitów jak Cyberpunk 2077, Final Fantasy VII Remake czy The Last of Us 2.
14 listopada 2019
Kiedy lis z Małego Księcia twierdził, że najważniejsze jest niewidoczne dla oczu, na pewno nie miał na myśli hiperrealistycznego oświetlenia oraz technologii śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Zresztą, co on mógł wiedzieć, był tylko lisem.
11 listopada 2019
W 2020 roku bez wątpienia będzie głośno o Cyberpunku 2077 i Dying Light 2. Polska branża gier to jednak dużo więcej niż tylko te dwa pewniaki. Oto najciekawsze rodzime produkcje, na które również warto czekać!
15 sierpnia 2019
W polskim segmencie gier wysokobudżetowych niepodzielnie królują na razie Cyberpunk 2077 i Dying Light 2. Ale jest wiele innych tytułów, o których nie jest tak głośno, choć zapowiadają się całkiem nieźle.
Kilka znanych osób z branży gier, w tym Adrian Chmielarz, skrytykowało ideę tytułów ekskluzywnych.
gry
Adrian Werner
24 października 2025 10:29
Early access strzelanki Witchfire zbliża się do końca. Studio The Astronauts opublikowało nową „mapę drogową”, w której omówiono część nadchodzących zmian.
gry
Maciej Gaffke
10 września 2025 21:23
Adrian Chmielarz przekonuje, że trudne gry zawdzięczają swoją popularność ludzkiej naturze. Poza tym twórca uchylił rąbka tajemnicy na temat tego, jak przebiegają prace nad jego najnowszą grą.
gry
Krystian Pieniążek
26 sierpnia 2025 07:15
Polskie studio The Astronauts wypuściło Webgrave, czyli kolejną „największą” aktualizację do Wifchfire. Gra doczekała się natomiast najwyższej jak dotąd obniżki ceny na Steam.
gry
Adrian Werner
29 lipca 2025 21:07
Witchfire przechodzi rewolucję w statystykach. Studio The Astronauts zapowiada kolejne duże zmiany w ramach nadchodzącej aktualizacji Webgrave.
gry
Kamil Kleszyk
4 lipca 2025 20:58
W najnowszym dzienniku deweloperskim Adrian Chmielarz zdradza szczegóły aktualizacji Witchfire, która przyniesie odświeżony system warsztatu, inspirowany klasyką lat 90.
gry
Kamil Kleszyk
18 czerwca 2025 18:56
Polskie Witchfire otrzyma wkrótce duża aktualizację Webgrave. Deweloperzy zdradzili, że szykują zmiany względem istotnego systemu w strzelance RPG.
gry
Zuzanna Domeradzka
12 czerwca 2025 19:38
Adrian Chmielarz napisał ciekawy tekst, w którym zdradza, do jakich „sztuczek” muszą uciekać się mniejsze, niezależne studia deweloperskie, by dostarczać na rynek gry o jakości Clair Obscur: Expedition 33.
gry
Piotr Doroń
23 maja 2025 12:33
Rodzime studio The Astronauts opublikowało zaktualizowane plany rozwoju strzelanki RPG Witchfire. Na wersję 1.0 gry poczekamy do przyszłego roku.
gry
Adrian Werner
27 marca 2025 11:27
Po tym, jak rodzime studio The Astronauts poinformowało, że na aktualizację Witch Mountain do strzelanki RPG Witchfire poczekamy dłużej, niż zapowiadano, update ten wreszcie ujrzał światło dzienne.
gry
Adrian Werner
13 marca 2025 19:42
Popularne pliki do pobrania do gry Witchfire.
Wymagania sprzętowe gry Witchfire:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-6600K 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1050 Ti lub lepsza, 28 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-8400 2.8 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 6 GB GeForce GTX 1060 lub lepsza, 28 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 23 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 11590 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Kalem
Gracz
2024.12.06
Pograłem chwilę, ale raczej nie będę kontynuował. Nie wiem nawet jak ocenić tą grę, czy ona jest taka słaba czy po prostu sam styl i założenia jej wykonania są błędne jak i wielu innych współczesnych produkcji robionych na zasadzie szablonu kopiuj/wklej. Nic w tej grze mnie nie przyciąga. Grafika wydaje się niby niezła, ale po chwili okazuje się okropnie nieczytelna, nadmiar detali, wszystko zlewa się w taką bezkształtną wizualną masę. Przeciwnicy tradycyjnie jak z kartonu, po zabiciu ulatniają się jak kamfora. Nie ma to żadnej namacalności. Gdzie te dawne strzalanki w których krew tryskała, można było odstrzeliwać kończyny itp. Żadnej ciekawej fabuły, wprowadzenia, rozwinięcia historii. Ot jesteś sobie kimś tam, idziesz nie wiadomo gdzie i po co. Oczywiście mimo że to strzelanka to musi być system rozwoju postaci, durnych ulepszeń, dodatków, modyfikatorów i innego przekombinowania na które pewnie trzeba by pościęcić mnóstwo czasu. Naturalnie jak zginiemy to musimy przechodzić cały poziom od nowa, a o śmierć tam nie trudno, kilka mobków może szybko wykończyć, taki klasyczne soulslikowe sztuczne wydłużanie rozgrywki.Ogólnie można by tak jeszcze sporo pisać, ale szkoda na to czasu. Gra początkowo wydaje się mieć nawet ciekawy klimat, ale ta iluzja szybko mija. Graficznie nieczytelna, z mnóstwem ohydnych oczojebnych wybuchów i wielkich cyferek wyliczających obrażenia zadawane przeciwnikowi. Niczym nie wciąga, strasznie nijaka. Ani gameplay, ani fabuła, ani grafika nie urzekają.
Bigos-86
Ekspert
2024.12.08
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (11 590)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,