Elex - poradnik do gry

Elex - poradnik do gry

Elex - poradnik do gry

Epicki przewodnik po nowym wspaniałym świecie. Kompletny, rozbudowany poradnik do Elex nie tylko wytłumaczy ci krok po kroku każde zadanie, ale również objaśni rozwój postaci, walkę, umiejętności, odkryje wszystkie sekrety gry i pomoże wybrać frakcję. Nie zapomnieliśmy o craftingu.

Nieoficjalny poradnik do gry Elex zawiera solucję i porady pomocne w jej ukończeniu oraz w zbadaniu oferowanego przez nią ogromnego świata. Niniejszy poradnik podzielony został na kilka dużych części.

FAQ

Sekcja pytań i odpowiedzi do Elex zawiera mnóstwo sekretów, porad i tipsów dotyczacych rozgrywki. Najczęściej zadawane pytania - jak szybko się wzbogacić, jak szybko awansować, jak przetrwać na początku gry i wiele innych.

  1. W jakiej kolejności zwiedzać świat? - czyli gdzie iść, aby nic Cię nie zjadło;
  2. Jak zdobyć lepszą broń na początku gry? - wybierz się na szczury z armatą;
  3. Która frakcję wybrać? - w kupie siła;
  4. Jakie umiejętności na start? - wygrywaj od początku.

Mapy do Elex

Atlas w naszym poradniku otwiera duży rozdział z wysokiej jakości mapą świata, na której zaznaczone zostały miasta, duże wioski i inne ważne lokacje. Mapę podzieliliśmy na kilka mniejszych sektorów, które mają swoję odrębne strony i pozwalają lepiej zapoznać się z wybranymi krainami w świecie gry. Odrębne strony otrzymały również najważniejsze lokacje i na tych stronach informujemy m.in. o tym przez kogo są zamieszkane, jakie usługi i ważne questy można w nich odblokować czy jaka frakcja ma w nich siedzibę. Drugim dużym rozdziałem atlasu świata jest ten z różnorakimi zestawieniami. Zamieściliśmy w nim m.in. informacje na temat miejsc odnajdywania trenerów umiejętności, handlarzy, legendarnych przedmiotów czy buteleczek elex gwarantujących natychmiastowy przyrost punktów doświadczenia.

  1. Mapa świata Elex - nie zgubisz się nawet przy zgaszonym świetle;
  2. Mapa Edan - sprzedawcy i trenerzy umiejętności w Edan;
  3. Mapa Abessy - sprzedawcy i trenerzy umiejętności w Abessa.

Jak grać w Elex?

Przewodnik posiada rozdziały z różnorakimi poradami dotyczącymi między innymi walki, eksploracji, zaliczania questów, rozmawiania z NPC-ami, craftingu, kradzieży czy hakowania.

  1. Porady na start - każdy kiedyś zaczynał;
  2. Oziębłość w Elex - czyli jak nie być wrednym gburem;
  3. Walka w Elex - za często umierasz? Zajrzyj tutaj.

Rozwój postaci

Kolejny duży rozdział poświęcony jest tematowi rozwoju postaci, podpowiadając jak rozwijać postać (sugerowane buildy) oraz sugerując jak najlepiej wydawać punkty rozwoju na atrybuty i umiejętności.

  1. Rozwój postaci - w co inwestować, co ulepszyć i w co pakować punkty, aby być koksem na Magalanie;
  2. Wybór frakcji - wybierz mądrze swoją frakcję;
  3. Sugerowane buildy - czyli nasze pomysły na to, jak rozwinąć postać, aby siać strach i zniszczenie.

Solucja

W dalszej części poradnika znajduje się rozbudowany opis przejścia gry Elex, który również podzielony został na szereg mniejszych rozdziałów. Solucję otwiera strona z mapą świata gry z zaznaczonymi miejscami rozpoczynania ważniejszych zadań. Na kolejnych stronach znalazły się z kolei szczegółowe omówienia questów podzielonych na kilka kategorii. W osobnych rozdziałach umieściliśmy opisy przejścia questów głównego wątku fabularnego, opisy przejścia questów towarzyszy, opisy przejścia questów frakcji oraz opisy przejścia zadań pobocznych. Te ostatnie podzielone zostały krainami w oparciu o lokacje, w których się je rozpoczyna.

  1. Zadania w Goliet - nowy w mieście? Sprawdź questy w Goliet;
  2. Dołącz do Kleryków - zadania dla Kleryków!

Frakcje

Następny duży rozdział w całości koncentruje się na trzech frakcjach świata gry. Mówi on w jaki sposób można dołączać do poszczególnych frakcji, co one sobą reprezentują oraz jakie są ich najważniejsze wady i zalety.

  1. Frakcje - Berserkowie, Banici i Klerycy - o co w tym wszystkim chodzi?
  2. Jaka frakcja? - czyli którą frakcję wybrać w Elex;
  3. Klerycy - opis frakcji kleryków.

Trofea i osiągnięcia

Ostatnim większym rozdziałem przewodnika jest ten dotyczący zdobywania trofeów. Zawiera on pełną listę trofeów oraz bardziej złożone opisy trudniejszych do odblokowania osiągnięć.

  1. Trofea w Elex - lista wszystkich osiągnięć z gry

Jacek "Stranger" Hałas & Radosław Wasik (www.gry-online.pl)

Informacje o Elex - poradnik do gry

Autorzy : Jacek Stranger Hałas, Radosław Wacha Wasik

Przewodnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 16 października 2017, odwiedź Przewodnik do gry

Opis przejścia gry

Ostatnia aktualizacja : 27 października 2017, odwiedź Opis przejścia gry

Komentarze Czytelników (347)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
02.11.2017 16:54
odpowiedz
1 odpowiedź
Aldu
0
Junior

Spełniam wszystkie wymagania by nauczyć się u Caldrima "Ulepszanie Broni" wszystko jest na zielono a jednak nie mam opcji "naucz się". Ktoś coś wie jak temu zaradzić?

02.11.2017 17:04
odpowiedz
1 odpowiedź
Lukson87
0
Junior

Witam, muszę zapłacić kare za morderstwo u Berserków ale nie wiem gdzie

post wyedytowany przez Lukson87 2017-11-02 17:06:19
02.11.2017 17:52
odpowiedz
Serpentez
3
Junior

Powiedzialem w przenosi "kopuła" kto robił tą misje to wiem o co mi chodzi. gdzie mogę znaleść tego doktorka ?

02.11.2017 19:26
odpowiedz
Rem7
1
Legionista

dr cudak znajduje się w piwnicy w forcie na wschód od matecznika

02.11.2017 20:15
odpowiedz
1 odpowiedź
Abballah
5
Legionista

Wykonałem wszystkie misje dla Berkserków - ale się do nich nie przyłączę.
Teraz wykonuje dla Banitów z Tavarów ale ich też oleje i zostane Klerykiem bo lubie ten ich klimat s/f

Ostatnio walczę: Brutalnym Rozpruwaczem III

Z legendarnych mam również:
- POCAŁUNEK ŚMIECI
- MIECZ ADWENTU
- UKĄSZENIE WĘŻA
- INGIS ARTIFEX
- POTĘGA ARCHONTA
- WIDMOWA CIĘCIWA
- PODPORAQ CALAANA
- TARCZA I MIECZ ŻELAZNORĘKIEGO

W jakims quescie zdobyłem "Zmodyfikowaną wyrzutnie granatow III"
Uzywam Amuletu charyzmy a w nocy opierdzielam wszystkie miasta nosząc amulet kamuflażu. (wydaje mi się że Goliet i Miasto pod Kopułą wyczyściłem juz do cna z każdego nawet papieru toaletowego :P:P i okradłem już tam wszystkich) teraz Fort.

Trochę mnie wnerwia chaos w questach, jako ze byłem już we wszystkich miastach, ale nie przyłączylem się jeszcze do żadnej frakcji (nie utracić częsci zadań). W każdym razie mam w dzienniczków tyle zadań do wykonania że wygląda to jak totalny chaos :P i nie wiem czy wykonujac jakies nie zaszkodze klerykow wiec ciąglę save i load.

Strasznie wkurza mnie że pijąc mikstury elexowe wzrasta mi oziębłość :(
Mam pytanie zna ktoś wszystkie poziomy oziębłosci od najgorzeszgo do naljepszego??
Jak łatwo obniżyc oziębłość?

Trche spieprzyłem na początku bo zabiłem Durasa no ale cóż.

A CO DO REYA JAK POSTĘPUJECIE??
Gdy zabije kolesia który ma zlecenie na niego to pisze mi że to bedzie miało wpływ na koniec gry. Więc staram się uzbierać Elex i odkupywać te zlecnia jak można. Naprawde zabicie takiego łowcy zmieni mi ostro koniec gry???

Falkowi troche nie ufam, lubie i podróżuje z Katją, Arxa na razie olewam

Co do zapiskow i książek to nosicie je wszystkie przy sobie??? Są niezbędnę w jakimś momencie?? Czy po przeczytaniu mozna je zeskładowac w skrzyni w Mateczniku? Bo mam juz tyle tego że kupe czasu przewijam liste.

Acha i najlepsze są okulary przeciwsłoneczne pokazujące wszystkie przedmioty, w nocy przy kamuflażu nic Ci nie umknię :P:P Nawet idzie odkrywać ukryte pomieszczenia.

02.11.2017 21:36
odpowiedz
1 odpowiedź
Serpentez
3
Junior

Gdzie mogę znalesc potworki ispody ?

03.11.2017 15:38
odpowiedz
1 odpowiedź
Aldu
0
Junior

Witam. Będąc Berserkiem spełniam wszystkie wymagania by nauczyć się u Caldrima "Ulepszanie Broni", wszystko jest na zielono a jednak nie mam opcji "naucz się". Ktoś wie jak temu zaradzić?

03.11.2017 16:05
odpowiedz
1 odpowiedź
Vadarel
0
Legionista

Witam, u Caldrima nauczyłem się " Ulepszanie broni ". Przy stole kowalskim nie widzę opcji zaklinania. Jak zaklina się broń berserkerów ? I Gdzie ?

03.11.2017 16:39
odpowiedz
1 odpowiedź
Aldu
0
Junior

Do podpowiedzi wyżej. Niestety broń musi mieć opis "mozna wzmocnic magicznie"

post wyedytowany przez Aldu 2017-11-03 16:42:09
03.11.2017 16:40
odpowiedz
1 odpowiedź
Vadarel
0
Legionista

Jak mam na przykład łuk myśliwski to nie widzę żadnej opcji zaklinania, mogę go tylko podnieść o [ I ]

03.11.2017 20:05
1
odpowiedz
1 odpowiedź
tyskittv
0
Junior

Mam problem z Ulbrichtem, próbowałem zdobyć konwerter w ignadonie.
Atakowałem z Zołzą i robotami, Ulbricht poszedł gdzie indziej.
Spotkałem go przy trzecim punkcie. Tam po rozmowie z Zołzą on automatycznie umiera.
Tu możecie to zobaczyć
[link]

03.11.2017 20:59
odpowiedz
Riot670
3
Junior

Jakby ktoś chciał ten świecący młot energetyczny,który mają Klerycy i Albowie,to jest w Firmowej własności w Zachodnim Edanie. Idzie się środkiem między tymi dwoma dużymi budynkami i przy tym zbudowanym prostopadle do nich,skręca się do lewego wejścia,tam na schodki i do końca tego podestu i leży tam młot.Całkiem niezły.
W tym samym kompleksie jest też jedno ze zdjęć do questa dla Ewy, o Calaanie

04.11.2017 02:04
odpowiedz
1 odpowiedź
kolafon
14
Centurion

Udało się komuś skompletować wszystkie fragmenty mapy?

04.11.2017 12:18
odpowiedz
1 odpowiedź
Vadarel
0
Legionista

Wiecie gdzie naucze się umiejętności " Chemia " będąc berserkiem ? U doktora w Tavarze nie mogę.

04.11.2017 15:01
odpowiedz
1 odpowiedź
ichi1235
5
Junior

Wie ktos gdzie moze byc Born bo mam misje z ogrodnikami na awans na wojownika i nigdzie go nie widze.

04.11.2017 15:44
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
InkwizytorPL
0
Junior

Czy śmierć Ulbrichta w wielkiej ofensywie, wpływa jakoś na fabułę?

04.11.2017 18:21
odpowiedz
ichi1235
5
Junior

Uwaga na misje atak mutantow born może zginąć ja musialem się cofnąć 6 h do tyłu bo nie da obejść tego heh

05.11.2017 01:21
odpowiedz
Doorek
1
Junior

Czy istnieje możliwość szybkiego obniżenia poziomu oziębłość,tak jak np. podwyższenie za pomocą napoju elexowego??

05.11.2017 16:33
odpowiedz
1 odpowiedź
InkwizytorPL
0
Junior

Jeszcze jedno pytanie, czy wybór zakończenia, wpływa na świat gry?

05.11.2017 23:35
1
odpowiedz
przemkod21
2
Centurion

Zardom to taki Xardas tej gry

06.11.2017 12:45
odpowiedz
Xsaroth
36
Chorąży

Legendarne Topory, Łuki, karabiny....
A ja się pytam gdzie jest Legendarny wzmacniacz PSI ?

06.11.2017 13:53
odpowiedz
1 odpowiedź
lukar707
0
Junior

Pomóżcie, jak osiągnąć umiejętności szkolenia w danej dziedzinie? Nie mogę się nauczyć żadnej umiejętności, bo wszędzie pisze, że wymagana jest nauka szkolenia...

06.11.2017 14:09
odpowiedz
Zmroku
11
Maciej Rakieta

Hej,
jeśli macie jeszcze jakieś nowe legendarne bronie, nowe przedmioty, sekrety, cokolwiek, czego Wam brakuje, możecie je sami dodać do strony tak, aby inni to widzieli i mogli korzystać z Waszej wiedzy :)

Przy każdej stronie poradnika macie panel "Moje notatki", kliknijcie w niego i dodajcie swoje rozwiązanie lub swoją legendarną broń, a Wasza porada pojawi się u góry strony po prawej stronie :)

06.11.2017 19:37
odpowiedz
snake210196
6
Legionista

Witam, miał ktoś problem z kodem do sejfu Gerda? Wpisuje poprawny kod a nie chce zaskoczyć... Da się to jakoś naprawić. Quest to

11.11.2017 11:07
odpowiedz
Vadarel
0
Legionista

W Tavarze można okraść ochroniarza, który pilnuje Doktora. Ma on Radioaktywny brutalny rozpruwacz.

11.11.2017 19:30
odpowiedz
1 odpowiedź
Ozyrys83
0
Junior

Cześć Witam wszystkich mam prośbę nie moge znaleść pierwszego zdjecia mam pozostałe 19 tylko z numerem 1 mam problem bede wdzieczny za info dzieki.

17.11.2017 18:44
odpowiedz
1 odpowiedź
[Gammorin]
16
Chorąży

Wiecie jak można zmniejszyć poziom oziębłości oprócz kwestii dialogowych?

18.11.2017 08:37
odpowiedz
Rem7
1
Legionista

misja zmiana warty w tavarze kolejna misja której nie ma w poradniku coś słabo uzupełniacie

18.11.2017 13:02
odpowiedz
1 odpowiedź
dubpa
3
Junior

Hej może i noob ze mnie ale mam p[ytanko.. jak zmieniać na przykład czary w magicznym ramieniu? widzę tylko takie kółko po prawej i zaznaczony jest jeden z trzech a nie wiem jak przełączyć na inne. bardzo wdzięczny bym był jakby mi ktoś pomógł. pozdrawiam.

19.11.2017 19:40
odpowiedz
Ozyrys83
0
Junior

Dziekuje xaves nie wiem jak mogłem to przegapic .

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
Elex - screen - 2017-10-17 - 336647Elex - screen - 2017-10-17 - 337801Elex - screen - 2017-10-17 - 324753Elex - screen - 2017-10-17 - 324755Elex - screen - 2017-10-17 - 324762Elex - screen - 2017-10-17 - 332903Elex - screen - 2017-10-17 - 322207Elex - screen - 2017-10-17 - 322598Elex - screen - 2017-10-17 - 322599