Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Zadania główne (cz.2) Epilog
Aktualizacja:

To, jakie postacie spotkasz podczas pogoni za Wielkim Mistrzem , zależy głównie od wyborów, jakich dokonałeś w trakcie gry. W poniższym opisie znajdziesz kilka możliwych spotkań.
Faza 1. Śnieg i lód
Gdy pojawisz się na Lodowych Pustkowiach (M42.1 ), idź do Jakuba (M42.2 ). Po intrygującej rozmowie z Wielkim Mistrzem zaatakuje Cię czwórka Zwiastunów Ognia (Ifrytów ).

Faza 2. Wizja Mistrza
Zabij Zwiastuny Ognia i idź dalej, a spotkasz Triss lub Shani (M42.3 ). Wytłumaczy Ci sytuację i będzie Cię wspierać (Triss atakując przeciwników czarami, Shani lecząc Cię - niestety, Shani strasznie plącze się pod nogami, utrudniając walkę). Pod żadnym pozorem nie cofaj się, gdyż śnieżyca Cię momentalnie zabije.
Faza 3. Małpoludy
Dalej spotkasz trzy Kościogłowy , a od Abigail (M42.4 ), dowiesz się, że to pozostałości ludzi. Przy okazji otrzymasz od Abigail 5 Jaskółek .
Faza 4. Rozmowa z Mistrzem
Kolejna trójka Kościogłowów i kolejna rozmowa z Jakubem (M42.5 ). W skalnym korytarzu zaatakuje Cię Upiór Gonu .
Faza 5. Król Gonu
Gdy dojdziesz do Króla Gonu (M42.6 ), ten przywoła, po krótkiej gadce, cztery kolejne Upiory Gonu .
Faza 6. Toruviel (lub Południca, lub Biała Rayla)
W rozmowie z Toruviel lub Celiną-Północnicą (M42.7 ) będziesz mógł potwierdzić, że nie miała wyboru, albo zaprzeczyć mówiąc, że każdy wybiera swoją drogę. Jeśli powiesz jej, że ją rozumiesz, zafunduje Ci - zależny od postaci - bonus wspomagający Cię w walce, a jeśli jej zaprzeczysz, przyłączy się sama do walki u Twojego boku do następnego spotkania z Jakubem . Rayla przyłącza się do walki jeśli jej powiesz, że śmierć w walce nie jest najgorsza. Bonusy są różne: moze to być tarcza odbierająca energię przeciwnikom, a dająca ją Tobie (Rayla ), albo płonące miecze (Toruviel ), albo zdolność wysysania energii zyciowej z zabitych przeciwników (Celina ).

Faza 7. Kolejna rozmowa
Zanim do niej dojdzie (M42.8 ) będziesz musiał zabić jeszcze cztery Kościogłowy oraz Upiora Gonu . Po rozmowie Wielki Mistrz znów przepadnie i wystawi przeciwko Tobie Mutantów .
Faza 8. Zjawa Zygfryda i/lub Yaevinna
Pokonaj czterech Mutantów , a następnie spotkaj się z Zygfrydem (M42.9 ) - jeśli wspierałeś Wiewiórki - albo z z Yaevinnem - jeśli wspierałeś Zakon - albo z oboma - jeśli pozostałeś neutralny.
Faza 9. Pojedynek
... i pokonaj ich wraz z ich rycerzami.

Faza 10. Zjawa Alvina
Nieco wyżej zobaczysz Alvina , ale ten nic nie powie...
Faza 11. Przemowa Mistrza
Następna rozmowa z Jakubem (M42.11 ).
Faza 12. Sprzymierzeniec
Przed ostateczną rozprawą spotkasz Addę , która zaoferuje Ci pomoc pod postacią strzygi, albo Vincenta , który przybierze postać wilkołaka.
Faza 13. Serce wizji
Przy końcu (M42.13 ), po walce z grupą Zmutowanych rycerzy , Twoi sprzymierzeńcy zostawią Cię. Będziesz mógł jeszcze odbyć ostatnią medytację przed walką finałową.

Faza 14. Walka z Mistrzem
Wejdź na arenę (M42.14 ) i porozmawiaj z Wielkim Mistrzem . Na koniec wybierz dowolną z dwóch opcji dialogowych ("Poddaj się" lub "Twój czas się skończył") - Jakub rzuci wówczas na Ciebie piątkę Mutantów (miecz stalowy, styl grupowy). Gdy ich zabijesz, do walki stanie sam Jakub przywoławszy do pomocy hordę Zwiastunów Ognia . Weź w garść miecz stalowy, włącz styl silny i ciachaj wyłącznie Wielkiego Mistrza , aż ten padnie. Wówczas pojawi się Król Gonu , z którym odbędziesz intrygującą rozmowę. Na koniec poprosi Cię o oddanie mu Jakuba - możesz odpowiedzieć:
- Nigdy. To sprawa między nim a mną.
- Weź go. Jego los jest mi obojętny.

Faza 15. Walka z Królem Gonu
Jeśli wybrałeś pierwszą opcję, czeka Cię walka z Dzikim Gonem (sic). Srebrny miecz, styl silny i tłucz tylko Króla Gonu . Gdy go pokonasz, Upiory Gonu również padną. (Jeśli wybierzesz drugą opcję, nie będziesz z Królem Gonu walczyć).
Faza 16. Powrót
Następnie podejdź do rannego Jakuba i dobij go. Jego wizja pryśnie, a Ty pojawisz się z powrotem w klasztorze Zakonu w Wyzimie.
Faza 17. Skradzione tajemnice
Po rozmowie z Jaskrem , zabierz z ciała Jakuba : Skradzione tajemnice Kaer Morhen oraz Amulet z dwimerytu , jakbyś jeszcze miał wątpliwości, kim był Wielki Mistrz ... Potem podejdź do Jaskra plumkającego na lutni, porozmawiaj z nim, a gdy spyta, co teraz będziesz robić, odpowiedz zgodnie z własnym przekonaniem:
- Jestem zmęczony, Jaskier. Pragnę tylko świętego spokoju.
- Wiesz, dopiero teraz poczułem, że rozpoczynam nowe życie.
- Nie wiem, co będzie dalej.

To koniec gry, ale ciąg dalszy musi nastąpić.
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Epilog
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Wprowadzenie Epilog
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Mapa M40 - Wyzima klasztorna Epilog
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Mapa M41 - Siedlisko Zeugla Epilog
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Mapa M42 - Lodowe Pustkowia Epilog
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Zadania główne (cz.1) Epilog
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Zadania główne (cz.2) Epilog
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Epilog
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry
Komentarze czytelników
W III Rozdziale można zrobić na raz Echa Przeszłości i Sześć Stóp pod Ziemią
w III rozdziale kelnerka w karczmie „Nowy Narakort” za czerwone rękawiczki da Ci "Żonine Łzy", ale tylko jak zagadasz do niej po pijaku.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
