Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Zadania poboczne (cz.1) Rozdział 1
Aktualizacja:


Faza 1. Berengar
Quest, który otrzymujesz w wyniku rozmowy z Vesemirem pod koniec Prologu.
Faza 2. Berengar opuścił podgrodzie
Dowiesz się o tym od Wielebnego (M5.22 , M5.25 ) podczas pierwszej rozmowy z nim.
Faza 3. Ścigany przez Salamandrę
Gdy wejdziesz do kryjówki Salamandry (M5.11 ) w Fazie 9 questu Q1.6. Ogon salamandry dowiesz się z rozmowy z jednym z pachołków Salamandry, że Berengar był przez nich przesłuchiwany, ale zdołał uciec do Wyzimy.
Do questu Qp.3. Tajemnica Berengara powrócisz w drugim rozdziale.

Faza 1. Magister
Na tablicy ogłoszeń (M5.3 ) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że za Magistra żywego lub martwego otrzymasz od straży miejskiej 1000 orenów.
Do questu Q1.7. Poszukiwany powrócisz w drugim rozdziale.

Faza 1. Czaszki barghestów
Na tablicy ogłoszeń (M5.3 ) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że Abigail (M5.33 ) zapłaci 100 orenów za 10 czaszek Barghestów .
Faza 2. Zdobycz
Ze skombinowaniem 10 czaszek nie będziesz mieć wielkich problemów - nocą w okolicy pełno jest tych demonicznych psów, szczególnie w okolicy kapliczek (M5.8 ). W zasadzie skompletujesz czaszki przy okazji wykonywania innych zadań. Zanieś je Abigail (M5.33 ).
Faza 3. Zapłata
Gdy zaniesiesz czaszki do Abigail , dostaniesz nie tylko obiecane 100 orenów, ale również 2 Korzenie mandragory .

Faza 1. Mózgi utopców
Na tablicy ogłoszeń (M5.3 ) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że Wielebny (M5.22 , M5.25 ) oferuje nagrodę za 3 mózgi Utopców , aby jednak mózg zabitej poczwarze zabrać, musisz mieć na jej temat niezbędną wiedzę (wpis w Bestiariuszu). Wymaganą książkę O potworach bagiennych znajdziesz na przykład w chacie nieopodal (M5.17 ) albo kupisz u Abigail (M5.33 ).
Faza 2. Zdobycz
Utopców spotkasz sporo nocą pomiędzy domem Harena (M5.49 ) a Bramą Kupiecką Wyzimy (M5.42 ). Gdy zbierzesz 3 mózgi, możesz się udać do Wielebnego .
Faza 3. Zapłata
Gdy zaniesiesz mózgi Wielebnemu , otrzymasz obiecane 100 orenów i błogosławieństwo Wiecznego Ognia (nie, nic ono nie daje).

Faza 1. Krew ghuli
Na tablicy ogłoszeń (M5.3 ) znajdujesz list gończy. Gdy go przeczytasz, dowiesz się, że Kalkstein potrzebuje krwi z 3 Ghuli . Musisz w tym celu najpierw zdobyć wpis o Ghulach w Bestiariuszu. Możesz taki otrzymać od Staruszek (M5.16 , M5.18 , M5.20 ), gdy dasz im coś do jedzenia (np. Chleb ) i wyrazisz chęć wysłuchania ich opowieści.
Faza 2. Zdobycz
Ghule znajdziesz w największej liczbie w krypcie (M5.39 ), a żeby się do niej dostać przyjmij od Mikula (M5.42 ) quest Q1.16. Pogrzebane wspomnienia .
Faza 3. Zapłata
Powiedz Kalksteinowi , że masz dla niego krew Ghuli . Zapłaci Ci za nią 100 orenów, a dodatkowo otrzymasz od niego książkę Podstawy alchemii .

Faza 1. Walka
Niedaleko południowej bramy Wyzimy spotkasz Zoltana i czwórkę rasistów, którzy chcą go zaatakować (M5.43 ). Jeśli w rozmowie z rasistami opowiesz się po stronie Zoltana , dostaniesz niniejszy quest.
Faza 2. Pomoc
Aby ten quest zakończyć, wystarczy, że pokonasz czwórkę przeciwników i porozmawiasz po fakcie z Zoltanem . Przy zabitych znajdziesz między innymi pudełka z Kośćmi do gry .

Faza 1. Gra w kości
Gdy będziesz mieć już za sobą spotkanie Zoltana nad rzeką (M5.43 ), przy ciałach zabitych rasistów znajdziesz pudełka do gry w kości.
Faza 2. Zoltan
Jeśli odwiedzisz Zoltana w karczmie (M5.3 ) zaoferuje Ci naukę gry. (Możesz go zagadnąć o grę w kości, zanim dojdzie do karczmy po bijatyce w wiosce rybackiej).
Faza 3. Podstawy
Jeśli przysiądziesz z Zoltanem do gry, poznasz podstawy kościanego pokera.
Wrócisz do tego questu w rozdziale drugim.

Faza 1. Pierwsze kroki
Poznawszy zasady gry (patrz quest Q1.12 ), zapytaj Zoltana o innych graczy, a dowiesz się, że w okolicy znajdziesz jeszcze Odo (M5.35 ), Harena (M5.49 ) i Mikula (M5.42 ).
Faza 2. Zoltan
Pokonaj Zoltana w grze w kości.
Faza 3. Odo gra w kości
Jeśli pokażesz Odo Sygnet Wiecznego Ognia (Q1.6. Ogon salamandry , Żebraczka ), będzie już chciał z Tobą rozmawiać (możesz go również upić...), a gdy powiesz mu, że Zoltan Cię na niego napuścił, przyzna się, że gra w kości.
Faza 4. Odo
Pokonaj Odo w grze w kości.
Faza 5. Mikul gra w kości
Również Mikulowi musisz pokazać sygnet i również jemu powiedzieć, że Zoltan Cię przysłał.
Faza 6. Mikul
Pokonaj Mikula w grze w kości.
Faza 7. Dobra passa
Ta faza zostaje dodana, gdy pokonasz już trzech przeciwników. (Twoja kolejność może być inna, niż opisana w poradniku - możesz pokonać Harena ).
Niniejszy quest zostanie zakończony dopiero, gdy udasz się w drugim rozdziale do zawodowego pokerzysty, na przykład do Talara (M8.26 ) i wyzwiesz go na pojedynek.
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Wprowadzenie Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Mapa M5 - Obrzeża Wyzimy Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Mapa M6 - Krypta na Podgrodziu Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Zadania główne (cz.1) Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Zadania główne (cz.2) Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Zadania poboczne (cz.1) Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Zadania poboczne (cz.2) Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Istotne postacie Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona: Rozdział 1
- Wiedźmin: Edycja Rozszerzona - poradnik do gry
Komentarze czytelników
W III Rozdziale można zrobić na raz Echa Przeszłości i Sześć Stóp pod Ziemią
w III rozdziale kelnerka w karczmie „Nowy Narakort” za czerwone rękawiczki da Ci "Żonine Łzy", ale tylko jak zagadasz do niej po pijaku.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
