UFO Aftershock: Faza 5 - To jeszcze nie koniec! (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Drużyna i sprzęt

Zasadniczo niewiele jest już do zrobienia w kwestii wyposażenia drużyny. Jeśli cyborgi nie mają całego zestawu implantów, a psioniczki nie są obwieszone gadżetami, możesz to zrobić teraz. Potem poświęć czas na budowę robotów bojowych - najlepiej abyś miał czterech obrońców z karabinami plazmowymi oraz dwóch zwiadowców. Dzięki temu szybko i bez stresu wytępisz większość kultystów oraz wspomożesz drużynę w czasie walk z Gwiezdnymi Duchami.

Roboty bojowe są doskonałym wsparciem dla drużyny. Jedna para potrafi w mig oczyścić mapę z wrogich jednostek. - Faza V - To jeszcze nie koniec! (2) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry
Roboty bojowe są doskonałym wsparciem dla drużyny. Jedna para potrafi w mig oczyścić mapę z wrogich jednostek.

W miarę, jak konflikt z nimi będzie się zaostrzał, snajperzy, którzy do tej pory byli podporą oddziału, odchodzą nieco w cień. Gwiezdne Duchy są bardzo odporne na trafienia, więc najlepiej sprawdzają się w walce z nimi roboty oraz żołnierze ze strzelbami plazmowymi i karabinami maszynowymi. Naturalnie wszyscy powinni nosić najlepsze dostępne pancerze.

Misje

O zadaniach przeciw kultystom nie będę się rozpisywał. Za sprawą robotów bojowych stają się banalne. Obrońcy bardzo szybko ukończą każdą misję, z wyjątkiem porwania, gdzie będzie potrzebny jeszcze jakiś żywy członek oddziału z apteczką.

Jeśli zaś chodzi o walkę z duchami, to przypomina ona trochę grę w "papier, nożyce, kamień". Część obcych jest całkowicie odporna na broń konwencjonalną, a część - na energetyczną. Stąd musisz mieć w drużynie obydwa rodzaje sprzętu. Poza tym stosuj się do szczegółowych instrukcji, które zawarłem poniżej:

Chmura GO dość mocno atakuje wręcz, jednak największym problemem jest jej całkowita odporność na trafienia z broni konwencjonalnej - Faza V - To jeszcze nie koniec! (2) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Chmura GO dość mocno atakuje wręcz, jednak największym problemem jest jej całkowita odporność na trafienia z broni konwencjonalnej. Aby wyeliminować z walki chmurę, musisz trafić ją parę razy jakąś dobrą, energetyczną bronią.

Gwiazda GO również atakuje wręcz i podobnie do reszty Gwiezdnych Duchów jest bardzo wytrzymała - Faza V - To jeszcze nie koniec! (2) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Gwiazda GO również atakuje wręcz i podobnie do reszty Gwiezdnych Duchów jest bardzo wytrzymała. Porusza się przy tym niezwykle szybko. Nie daj jej zbyt długo się podgryzać - wal z czegokolwiek, co zadaje szybko solidne obrażenia - na przykład M60E3 z akceleratorem.

Pajęczak GO atakuje potężnym wyładowaniem psionicznym, które potrafi wyłączyć trafionego na jakiś czas z walki - Faza V - To jeszcze nie koniec! (2) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Pajęczak GO atakuje potężnym wyładowaniem psionicznym, które potrafi wyłączyć trafionego na jakiś czas z walki. Należy go zabić tak szybko, jak to będzie możliwe, co może być trudne, biorąc pod uwagę wielką wytrzymałość pajęczaka. Działają tylko najsilniejsze bronie - polecam robota z bronią podprzestrzenną, jako że przy okazji jest odporny na ataki PSI.

Obońca GO to najtwardszy z Gwiezdnych Duchów - Faza V - To jeszcze nie koniec! (2) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Obońca GO to najtwardszy z Gwiezdnych Duchów. W bardzo wysokim stopniu jest odporny zarówno na broń energetyczną, jak i konwencjonalną. Aby zabić go w rozsądnym czasie, potrzeba strzelby plazmowej, albo broni podprzestrzennych. Całe szczęście, że obrońcy głównie zajmują się przeszkadzaniem i zasłanianiem pola ognia - atakują sporadycznie, choć mocno.

Ogar GO jest dość silną jednostką bojową - Faza V - To jeszcze nie koniec! (2) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Ogar GO jest dość silną jednostką bojową. Atakuje celnie i z dużego dystansu, prezentując przy tym odporność na ciosy typową dla Gwiezdnych Duchów. Jest jednak stosunkowo słabo chroniony przed bronią energetyczną i to właśnie jej powinieneś użyć.

W tej fazie gry będziesz miał też do czynienia z dwoma misjami specjalnymi. Pierwsza to obrona Laputy przed buntownikami. Jest zaskakująco prosta - renegaci okazują się łatwiejsi do pokonania od kultystów. Druga misja to pomoc przyjaznym Retikulanom, którzy rozbijają się w losowym miejscu globu. I tutaj nie będzie problemów - w dwóch kolejnych etapach trzeba dostać się do wskazanego miejsca. Przygotuj się na walkę ze sporą ilością kultystów w wąskich korytarzach. Na szczęście będziesz miał sojuszników w postaci pokaźnej liczby Retikulańskich żołnierzy.

Podobało się?

0

UFO: Aftershock

21 października 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2006-01-31
18:56

zanonimizowany323093 Pretorianin

Można się przyczepić do opisu pierwszej fazy - poradnik zakłada chyba bardzo fajtłapowatego gracza - bez większego wysiłku można opanować cały świat na tydzień przed przybyciem wargothów ( no może nie na najwyższym poziomie trudności).

Widać, że poradnik był pisany przed patchem 1.1 - "poprawki" w tłumaczeniu wypełniłyby kolejną stronę. Chociaż za największą wadę uważam polskiego dystrybutora: dostawa trwa koszmarnie długo, na maile nie odpowiada w ogóle a mając oryginał gram z pirata, bo chociaż da się go odpalić ze skutecznością około 90%, przy jakiś 10% dla oryginału.

Komentarz: zanonimizowany323093
2006-01-31
18:59

zanonimizowany45782 Legend

Ja nie mam prawie żadnych problemów z oryginałem i patchem 1.2

Dobrze było - w moim wypadku - włączyć opcję "wymuś stary tryb VA", cokolwiek by to nie znaczyło, zlikwidowało problemy z teksturami, bez widocznego uszczerbku dla grafy. Oczywiście wgrałem też cukierka i gra chodzi bez płyty.

Komentarz: zanonimizowany45782
2006-02-01
00:51

zanonimizowany273292 Pretorianin

Znalazłem zabawną wpadkę autora poradnika.

Pojawia się tam rozdział [Walka taktyczna] "Osiem zasad walki".
Ale znaleźć można dwukrotnie trzecie zasady ("często obserwuj" i "urządzaj zasadzki").
Toteż zasad powinno być w sumie raczej dziewięć.

Ale to pikuś.

Komentarz: zanonimizowany273292
2013-10-22
22:06

piotreksik23 Konsul

Wszystko fajnie opisane, ale ta gra okazała się ponad moje siły. jest tak dłuuuugggggggaaaaaaa, że po prostu nie dałem rady i w pewnym momencie zanudziłem się na śmierć. Doszedłem do rozpoczęcia budowy statku kosmicznego, ale jak przeczytałem, że są jeszcze tryliony misji to się poddałem.

Problem tej gry to sztuka dla sztuki. Gra jest tak łatwa, a Ziemię zdobywa się absolutnie bez żadnych problemów (grałem poziom 3/4), a to powoduje, że po jakichś 300 misjach (to już nie liczba z kosmosu) zwyczajnie odechciewa się siekać wszelkiego rodzaju plugastwo. Sztuka dla sztuki zaś, bo raczej nie ma większego znaczenia jaki sprzęt bierzemy na misje. Walić można wszystkim - i snajperkami i minami i granatami i pistoletami. W efekcie ta "wojna" wygląda na sieczkę. W starym UFO zołnierz mający 4 trafienia był superbohaterem, tu statsy moich żołnierzy to 297 misji - 350 zabitych.

W efekcie, bywało, że misje przechodziłem na chama, szybko starałem się biegac po planszy, aby tylko jak najszybciej ją zakończyć. Żadnej taktyki, po prostu na huraa i walimy równo jak coś zobaczymy. I co śmieszniejsze, przynosiło to efekty. Niestety, nie wystawia to grze dobrej cenzurki.

Jestem pod wrażeniem, że autorowi chciało się grę przechodzić jeszcze raz. Musi być bardzo cierpliwym człowiekiem, choć miejsce, do którego doszedłem przy Aftershock wskazuje że też nim trochę jestem. Winszuję.

Komentarz: piotreksik23

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl