UFO Aftershock: Faza I - Lądowanie (2)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Drużyna i sprzęt

Garstka ludzi, którymi dysponujesz na początku, nie wystarczy na długo. Już po paru misjach wszyscy będą niezdolni do walki. Stąd warto od każdej nowo poznanej frakcji wyciągać na starcie jakichś 2-3 rekrutów. Dobieraj ich najlepiej z myślą o konkretnych profesjach (podstawowe współczynniki dla kolejnych etapów każdego szkolenia znajdziesz w glosariuszu). Jako że Cyborgi przychodzą na służbę wyposażone w niezły pancerz, możesz ich chcieć na początku więcej - nawet koło czterech. Szybciej i łatwiej przejdziesz pierwsze misje, a kiedy będziesz miał odpowiedni sprzęt, pozbędziesz się nadmiaru "druciarzy" zostawiając tylko najlepszych. W ich miejsce przyjmiesz ludzi - w ostatecznym rozrachunku to ich powinieneś mieć najwięcej, bo pod koniec gdy mają najsilniejsze pancerze.

Pamiętaj o szkoleniach i ślij na nie ludzi za każdym razem, gdy stanie się to możliwe. Do obsługi lepszych broni potrzebni są specjaliści (żołnierz - broń rakietowa, strzelec - broń ciężka, snajper - karabiny snajperskie), więc paru ludzi powinno mieć pierwsze poziomy tych profesji jeszcze nim opracujesz odpowiedni sprzęt.

Jeśli chodzi o wyposażenie, to z początku wszystko, co ciekawe, znajdujesz na polu bitwy. Zwróć uwagę, że potrzebujesz działającego egzemplarza broni palnej do rozpoczęcia jej badań. Jeśli w pierwszych starciach nie zdobyłeś adekwatnego eksponatu, wylosuj sobie zadania przeciw mutantom. Garbusy noszą często strzelby oraz pistolety maszynowe.

Misje

Do czasu, gdy nie zbudujesz fabryk zaopatrzenia, musisz bardzo oszczędzać amunicję. Staraj się nie strzelać seriami, jeśli nie ma bardzo wysokiej szansy trafienia. Ponieważ niedoświadczeni żołnierze są mało celni, większość starć rozgrywać się będzie na krótkim dystansie. Owocuje to z kolei częstymi ranami, dlatego warto do każdej misji wypełniać lądownik po brzegi.

Całe szczęście, że pierwsi przeciwnicy nie są wymagający. Stosując podstawowe taktyki pokonasz te dzikie grupki mutantów i Retikulan bez wielkiego wysiłku. W przypadku tych pierwszych należy uważać na mocniejsze bronie garbusa (strzelba, granaty), w przypadku drugich - nie wystawiać się na ostrzał większych grup. Frakcji na razie nie radzę atakować. Jeśli jednak trafi się misja, w której masz walczyć u boku ich żołnierzy - bierz ją natychmiast! Sprzęt martwych sojuszników idzie do twojej kieszeni więc jeśli pozwolisz paru zginąć, zdobędziesz naprawdę niezłe zabawki wiele dni przed tym, nim wynajdą je naukowcy.

Czwarta frakcja

Jakiś czas po uzyskaniu kontakt z Psioniczkami, twój doradca poinformuje o wykryciu kolejnej, tym razem całkowicie wrogiej frakcji. Na geosferze pojawi się kilka rozsianych czerwonych prowincji. To właśnie kultyści.

Są bardzo dobrze wyposażeni, mają świetnych snajperów i wytrzymałe cyborgi z karabinami szturmowymi. Dopóki sam nie dorobisz się wyspecjalizowanej broni (karabiny maszynowe, snajperskie, wyrzutnie rakiet) trudno ich atakować. Z drugiej strony - jeśli któreś z ognisk "czerwonej zarazy" znajdzie się w zasięgu, to jego wyeliminowanie oszczędzi ci w dalszych etapach gry oczyszczania całego kontynentu. Kultyści bowiem szybko rozprzestrzeniają się na kolejne prowincje. Poza tym można na nich zdobyć rewelacyjną broń i akcesoria (np. żyrostabilizator, czy akcelerator), które samemu będziesz mógł produkować dopiero za dłuuugi czas.

Pierwsze spotkanie z kultystami. W walce z nimi obowiązuje zasada: wyrwij chwasta póki nie urośnie. - Faza I - Lądowanie (2) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry
Pierwsze spotkanie z kultystami. W walce z nimi obowiązuje zasada: "wyrwij chwasta póki nie urośnie".

Jeśli więc jesteś odważny - atakuj. Opisy tych przeciwników znajdziesz w następnym rozdziale. Będziesz musiał zdać się na zasadzki z krótkiego dystansu (strzelby to pewnie jedyna broń o odpowiedniej sile, którą na razie masz w magazynach) a także robić dużo quick-save'ów. Jednak nawet jedna wygrana wcześnie bitwa przeciw kultystom ułatwi dalszą grę.

Nieznany wróg

Pierwsza faza kończy się, gdy skanery Laputy wykryją obiekt z dużą prędkością zbliżający się do ziemi. Co się stanie, gdy doleci? Uwierz: coś złego. Na przygotowania masz czternaście dni, ale do zrobienia będzie w tym czasie naprawdę dużo. Ale o tym w kolejnym rozdziale, czyli...

Podobało się?

0

UFO: Aftershock

21 października 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2006-01-31
18:56

zanonimizowany323093 Pretorianin

Można się przyczepić do opisu pierwszej fazy - poradnik zakłada chyba bardzo fajtłapowatego gracza - bez większego wysiłku można opanować cały świat na tydzień przed przybyciem wargothów ( no może nie na najwyższym poziomie trudności).

Widać, że poradnik był pisany przed patchem 1.1 - "poprawki" w tłumaczeniu wypełniłyby kolejną stronę. Chociaż za największą wadę uważam polskiego dystrybutora: dostawa trwa koszmarnie długo, na maile nie odpowiada w ogóle a mając oryginał gram z pirata, bo chociaż da się go odpalić ze skutecznością około 90%, przy jakiś 10% dla oryginału.

Komentarz: zanonimizowany323093
2006-01-31
18:59

zanonimizowany45782 Legend

Ja nie mam prawie żadnych problemów z oryginałem i patchem 1.2

Dobrze było - w moim wypadku - włączyć opcję "wymuś stary tryb VA", cokolwiek by to nie znaczyło, zlikwidowało problemy z teksturami, bez widocznego uszczerbku dla grafy. Oczywiście wgrałem też cukierka i gra chodzi bez płyty.

Komentarz: zanonimizowany45782
2006-02-01
00:51

zanonimizowany273292 Pretorianin

Znalazłem zabawną wpadkę autora poradnika.

Pojawia się tam rozdział [Walka taktyczna] "Osiem zasad walki".
Ale znaleźć można dwukrotnie trzecie zasady ("często obserwuj" i "urządzaj zasadzki").
Toteż zasad powinno być w sumie raczej dziewięć.

Ale to pikuś.

Komentarz: zanonimizowany273292
2013-10-22
22:06

piotreksik23 Konsul

Wszystko fajnie opisane, ale ta gra okazała się ponad moje siły. jest tak dłuuuugggggggaaaaaaa, że po prostu nie dałem rady i w pewnym momencie zanudziłem się na śmierć. Doszedłem do rozpoczęcia budowy statku kosmicznego, ale jak przeczytałem, że są jeszcze tryliony misji to się poddałem.

Problem tej gry to sztuka dla sztuki. Gra jest tak łatwa, a Ziemię zdobywa się absolutnie bez żadnych problemów (grałem poziom 3/4), a to powoduje, że po jakichś 300 misjach (to już nie liczba z kosmosu) zwyczajnie odechciewa się siekać wszelkiego rodzaju plugastwo. Sztuka dla sztuki zaś, bo raczej nie ma większego znaczenia jaki sprzęt bierzemy na misje. Walić można wszystkim - i snajperkami i minami i granatami i pistoletami. W efekcie ta "wojna" wygląda na sieczkę. W starym UFO zołnierz mający 4 trafienia był superbohaterem, tu statsy moich żołnierzy to 297 misji - 350 zabitych.

W efekcie, bywało, że misje przechodziłem na chama, szybko starałem się biegac po planszy, aby tylko jak najszybciej ją zakończyć. Żadnej taktyki, po prostu na huraa i walimy równo jak coś zobaczymy. I co śmieszniejsze, przynosiło to efekty. Niestety, nie wystawia to grze dobrej cenzurki.

Jestem pod wrażeniem, że autorowi chciało się grę przechodzić jeszcze raz. Musi być bardzo cierpliwym człowiekiem, choć miejsce, do którego doszedłem przy Aftershock wskazuje że też nim trochę jestem. Winszuję.

Komentarz: piotreksik23

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl