UFO Aftershock: Dyplomacja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Dyplomacja

Zdawałoby się, że to prosta sprawa - tylko trzy przyciski dla każdej rasy. Warto jednak poświęcić dyplomacji parę zdań, bo umiejętne jej stosowanie bardzo przyczyni się do twojego sukcesu.

Sympatię tubylców staraj się utrzymywać na co najmniej takim poziomie, jeśli nie chcesz mieć pod górkę. Jeśli chodzi o paskudnych kultystów (na samym dole), nawet nie trudź się wysyłaniem surowców, czy prośbą o ludzi. Z kultystami możesz pogadać tylko za pomocą karabinków szturmowych. - Dyplomacja | Geosfera | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry
Sympatię tubylców staraj się utrzymywać na co najmniej takim poziomie, jeśli nie chcesz mieć "pod górkę". Jeśli chodzi o paskudnych kultystów (na samym dole), nawet nie trudź się wysyłaniem surowców, czy prośbą o ludzi. Z kultystami możesz pogadać tylko za pomocą karabinków szturmowych.

Przede wszystkim - dobre stosunki z frakcjami to bardzo cenna rzecz. Staraj się wykonywać wszystkie dostępne misje pomocy, a tereny frakcji przejmować jedynie metodą "na dobrego wujka", którą opisałem wcześniej. Dlaczego? Przede wszystkim - dla ludzi i sprzętu. Im lepsze stosunki z daną rasą, tym lepszych rekrutów możesz się od niej spodziewać. Przy maksymalnie pozytywnym stosunku, otrzymujesz dostęp do 12-poziomowych specjalistów z niezwykle zaawansowanym sprzętem (np. ciężkie pancerze, karabiny dźwiękowe). Kosztują oni dużo, ale jeśli prowadzisz agresywną politykę ekspansji, kupno 2-3 w pierwszych fazach gry, gdzie będą bezcenną pomocą, jest zupełnie realne. O rekrutów możesz prosić dowolną ilość razy i zawsze są generowani losowo. Wykorzystaj to, by zdobyć żołnierzy o szczególnie pożądanych przez ciebie zdolnościach.

Pamiętaj też, że frakcje pomagają zbilansować dopływ surowców. Bardzo mało prawdopodobne, żebyś zdołał wyjść "na plus" w wydobyciu wszystkich materiałów. Zazwyczaj ostatni - surowce pozaziemskie - jest tak rzadko rozsiany po geosferze, że ciągle będzie go brakować. Zdarzają się też problemy z pozostałymi, jeśli wylosowane rozłożenie kopalni było niekorzystne.

No ale nic straconego - każdą rasę możesz poprosić o trochę "prezentów". Ilość otrzymanego surowca zależy od dwóch rzeczy: poziomu stosunków z tą rasą oraz tego, czy surowiec, o który prosisz, jest ich ulubionym surowcem. Co znaczy to ostatnie? Otóż każda rasa ma dostęp do szczególnie dużych złóż jednego z materiałów (psioniczki - do pozaziemskiego, cyborgi - zaawansowanego, ludzie - podstawowego). Takiego materiału dadzą ci dwa razy więcej, niż dowolnego innego. Stąd prosta lekcja: o surowiec, którego ci brakuje, proś tylko odpowiadającą mu rasę.

Każda prośba o surowiec ustawia stosunek z daną frakcją na "neutralny". Nie bój się jednak tego - możesz odrobić straty oddając materiał, którego masz pod dostatkiem. Im więcej materiału, tym większy skok w stosunkach. Pamiętaj tylko, by nie dawać nigdy rasom ich ulubionego surowca - ponieważ mają go w bród, "cieszą się" z niego dwa razy mniej, niż z pozostałych.

Podobało się?

0

UFO: Aftershock

21 października 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2006-01-31
18:56

zanonimizowany323093 Pretorianin

Można się przyczepić do opisu pierwszej fazy - poradnik zakłada chyba bardzo fajtłapowatego gracza - bez większego wysiłku można opanować cały świat na tydzień przed przybyciem wargothów ( no może nie na najwyższym poziomie trudności).

Widać, że poradnik był pisany przed patchem 1.1 - "poprawki" w tłumaczeniu wypełniłyby kolejną stronę. Chociaż za największą wadę uważam polskiego dystrybutora: dostawa trwa koszmarnie długo, na maile nie odpowiada w ogóle a mając oryginał gram z pirata, bo chociaż da się go odpalić ze skutecznością około 90%, przy jakiś 10% dla oryginału.

Komentarz: zanonimizowany323093
2006-01-31
18:59

zanonimizowany45782 Legend

Ja nie mam prawie żadnych problemów z oryginałem i patchem 1.2

Dobrze było - w moim wypadku - włączyć opcję "wymuś stary tryb VA", cokolwiek by to nie znaczyło, zlikwidowało problemy z teksturami, bez widocznego uszczerbku dla grafy. Oczywiście wgrałem też cukierka i gra chodzi bez płyty.

Komentarz: zanonimizowany45782
2006-02-01
00:51

zanonimizowany273292 Pretorianin

Znalazłem zabawną wpadkę autora poradnika.

Pojawia się tam rozdział [Walka taktyczna] "Osiem zasad walki".
Ale znaleźć można dwukrotnie trzecie zasady ("często obserwuj" i "urządzaj zasadzki").
Toteż zasad powinno być w sumie raczej dziewięć.

Ale to pikuś.

Komentarz: zanonimizowany273292
2013-10-22
22:06

piotreksik23 Konsul

Wszystko fajnie opisane, ale ta gra okazała się ponad moje siły. jest tak dłuuuugggggggaaaaaaa, że po prostu nie dałem rady i w pewnym momencie zanudziłem się na śmierć. Doszedłem do rozpoczęcia budowy statku kosmicznego, ale jak przeczytałem, że są jeszcze tryliony misji to się poddałem.

Problem tej gry to sztuka dla sztuki. Gra jest tak łatwa, a Ziemię zdobywa się absolutnie bez żadnych problemów (grałem poziom 3/4), a to powoduje, że po jakichś 300 misjach (to już nie liczba z kosmosu) zwyczajnie odechciewa się siekać wszelkiego rodzaju plugastwo. Sztuka dla sztuki zaś, bo raczej nie ma większego znaczenia jaki sprzęt bierzemy na misje. Walić można wszystkim - i snajperkami i minami i granatami i pistoletami. W efekcie ta "wojna" wygląda na sieczkę. W starym UFO zołnierz mający 4 trafienia był superbohaterem, tu statsy moich żołnierzy to 297 misji - 350 zabitych.

W efekcie, bywało, że misje przechodziłem na chama, szybko starałem się biegac po planszy, aby tylko jak najszybciej ją zakończyć. Żadnej taktyki, po prostu na huraa i walimy równo jak coś zobaczymy. I co śmieszniejsze, przynosiło to efekty. Niestety, nie wystawia to grze dobrej cenzurki.

Jestem pod wrażeniem, że autorowi chciało się grę przechodzić jeszcze raz. Musi być bardzo cierpliwym człowiekiem, choć miejsce, do którego doszedłem przy Aftershock wskazuje że też nim trochę jestem. Winszuję.

Komentarz: piotreksik23

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl