UFO Aftershock: Faza 5 - To jeszcze nie koniec! (1)

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Jeśli po rozwaleniu w pył statku Wargotów myślałeś, że zobaczysz koniec gry, to się mocno myliłeś. Czeka cię jeszcze sporo walki i nowy wróg, którym jak się domyślasz będą Gwiezdne Duchy. Będziesz musiał bronić się przed nimi dłuższy czas, nim opracujesz finałowe technologie, które pozwolą ukończyć grę. Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że prowincje, które stracisz na rzecz duchów, będą bezpowrotnie zniszczone. Obcy z pomocą obelisków śmierci zmienią je w niezdatne do życia pustkowia.

Rozwój terytorialny

Zaraz po powrocie z misji przeciw Wargotom będziesz miał parę dni całkowitego spokoju, jeśli nie liczyć sporadycznych akcji kultystów. Zburz w tym czasie zbędne budowle (w szczególności wszystkie związane z programem kosmicznym), a zamiast nich postaw kwatery główne straży - znacznie ułatwią dalszą grę. Taki budynek powinien znajdować się w każdej prowincji, z wyjątkiem jednej-dwóch. Później dowiesz się, dlaczego nie warto zabezpieczać całego terytorium.

Ponieważ ostateczne technologie są bardzo pracochłonne, musisz się upewnić, że czas, który poświęcisz na ich badanie, upłynie w miarę spokojnie. Dlatego też w wolnym czasie zbilansuj dopływ surowców oraz zepchnij kultystów do kontrolowanych "rezerwatów".

Prowincja zdobyta przez Gwiezdne Duchy (kolor żółty) jest nie do odzyskania. Dlatego nigdy nie pozwól im zgarniać swoich ziem, a szczególnie, gdy biegną przez nie tory. Zbudowanie objazdu może być bardzo kosztowne, albo wręcz niemożliwe. - Faza V - To jeszcze nie koniec! (1) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry
Prowincja zdobyta przez Gwiezdne Duchy (kolor żółty) jest nie do odzyskania. Dlatego nigdy nie pozwól im zgarniać swoich ziem, a szczególnie, gdy biegną przez nie tory. Zbudowanie objazdu może być bardzo kosztowne, albo wręcz niemożliwe.

Rozwój naukowy

Prawdopodobnie nie masz tu zbyt wiele do roboty. Ukończ wszystkie badania, których nie zdążyłeś załatwić wcześniej (nie powinno tego być wiele) i czekaj na tematy związane z fabułą gry. Pierwszym będzie analiza nowego statku, który zbliża się do ziemi. Potem, kiedy uratujesz statek flagowy Retikulan, pojawi się związane z nim zagadnienie. Na resztę musisz chwilę poczekać.

Gdy zaczną cię atakować Gwiezdne Duchy, ruszaj na każdą misję przeciw nim. Dalsza możliwość rozwoju naukowego pojawi się dopiero, gdy zwyciężysz w dużej liczbie różnych starć z nowym wrogiem. Ponieważ budynki strażnicze chronią prowincje przed atakami, warto zostawić część terytorium niebronione. Inaczej możesz mieć kłopot ze spełnieniem wymagań, niezbędnych do pojawienia się nowej technologii.

Na tym etapie gry czeka cię niemiła niespodzianka. Część techników z Laputy potraciła głowy (jeden nawet dosłownie) i rozpoczęła bunt. Trzeba dać im nauczkę! - Faza V - To jeszcze nie koniec! (1) | Walkthrough | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry
Na tym etapie gry czeka cię niemiła niespodzianka. Część techników z Laputy potraciła głowy (jeden nawet dosłownie) i rozpoczęła bunt. Trzeba dać im nauczkę!

Gdy po dłuższym czasie pojawi się wreszcie temat "Nowa rasa wrogów", zbadaj go natychmiast. W efekcie uzyskasz dostęp do wiedzy o gwiezdnych duchach, a potem - do ich szczegółowej autopsji w laboratorium medycznym. Będziesz mógł też stworzyć ludzkie bronie podprzestrzenne (wersje ręczne są całkiem nieprzydatne, lecz wersja dla robotów - doskonała!) oraz apteczki podprzestrzenne (bardzo przydatne, szkoda że nie skorzystasz już z nich dużo). Na sam koniec zostaje temat "Składanie wszystkiego w całość...". Gdy go opracujesz, wszystkie ostatnie wydarzenia staną się dla ciebie jasne. Okaże się, że główny wróg to rasa gigantycznych, planetoidalnych zwierząt, które podporządkowują sobie psionicznie napotkane w przestrzeni rasy. Biomasa, atak zbuntowanych Retikulan, przybycie Wargotów - wszystko było efektem godów, które samica Myrmekola urządziła sobie na ziemi... Pozostaje już tylko ją znaleźć i roznieść na kawałki, nim ściągnie do układu słonecznego jeszcze paru napalonych samców (patrz "Wielki finał").

Podobało się?

0

UFO: Aftershock

21 października 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2006-01-31
18:56

zanonimizowany323093 Pretorianin

Można się przyczepić do opisu pierwszej fazy - poradnik zakłada chyba bardzo fajtłapowatego gracza - bez większego wysiłku można opanować cały świat na tydzień przed przybyciem wargothów ( no może nie na najwyższym poziomie trudności).

Widać, że poradnik był pisany przed patchem 1.1 - "poprawki" w tłumaczeniu wypełniłyby kolejną stronę. Chociaż za największą wadę uważam polskiego dystrybutora: dostawa trwa koszmarnie długo, na maile nie odpowiada w ogóle a mając oryginał gram z pirata, bo chociaż da się go odpalić ze skutecznością około 90%, przy jakiś 10% dla oryginału.

Komentarz: zanonimizowany323093
2006-01-31
18:59

zanonimizowany45782 Legend

Ja nie mam prawie żadnych problemów z oryginałem i patchem 1.2

Dobrze było - w moim wypadku - włączyć opcję "wymuś stary tryb VA", cokolwiek by to nie znaczyło, zlikwidowało problemy z teksturami, bez widocznego uszczerbku dla grafy. Oczywiście wgrałem też cukierka i gra chodzi bez płyty.

Komentarz: zanonimizowany45782
2006-02-01
00:51

zanonimizowany273292 Pretorianin

Znalazłem zabawną wpadkę autora poradnika.

Pojawia się tam rozdział [Walka taktyczna] "Osiem zasad walki".
Ale znaleźć można dwukrotnie trzecie zasady ("często obserwuj" i "urządzaj zasadzki").
Toteż zasad powinno być w sumie raczej dziewięć.

Ale to pikuś.

Komentarz: zanonimizowany273292
2013-10-22
22:06

piotreksik23 Konsul

Wszystko fajnie opisane, ale ta gra okazała się ponad moje siły. jest tak dłuuuugggggggaaaaaaa, że po prostu nie dałem rady i w pewnym momencie zanudziłem się na śmierć. Doszedłem do rozpoczęcia budowy statku kosmicznego, ale jak przeczytałem, że są jeszcze tryliony misji to się poddałem.

Problem tej gry to sztuka dla sztuki. Gra jest tak łatwa, a Ziemię zdobywa się absolutnie bez żadnych problemów (grałem poziom 3/4), a to powoduje, że po jakichś 300 misjach (to już nie liczba z kosmosu) zwyczajnie odechciewa się siekać wszelkiego rodzaju plugastwo. Sztuka dla sztuki zaś, bo raczej nie ma większego znaczenia jaki sprzęt bierzemy na misje. Walić można wszystkim - i snajperkami i minami i granatami i pistoletami. W efekcie ta "wojna" wygląda na sieczkę. W starym UFO zołnierz mający 4 trafienia był superbohaterem, tu statsy moich żołnierzy to 297 misji - 350 zabitych.

W efekcie, bywało, że misje przechodziłem na chama, szybko starałem się biegac po planszy, aby tylko jak najszybciej ją zakończyć. Żadnej taktyki, po prostu na huraa i walimy równo jak coś zobaczymy. I co śmieszniejsze, przynosiło to efekty. Niestety, nie wystawia to grze dobrej cenzurki.

Jestem pod wrażeniem, że autorowi chciało się grę przechodzić jeszcze raz. Musi być bardzo cierpliwym człowiekiem, choć miejsce, do którego doszedłem przy Aftershock wskazuje że też nim trochę jestem. Winszuję.

Komentarz: piotreksik23

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl