UFO Aftershock: Do czego strzelamy?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Do czego strzelamy?

Na koniec parę słów o najczęściej spotykanych przeciwnikach: czyli mutantach oraz Retikulanach. Będziesz bił się z nimi przez całą grę, więc poniższe informacje powinny ci się przydać. To oczywiście nie jest kompletny bestiariusz - stworzenia, które pojawiają się w późniejszych fazach rozgrywki, są opisane w solucji.

Garbus to humanoidalny mutant, który jako jedyny potrafi się posługiwać bronią - Do czego strzelamy? | Walka taktyczna | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Garbus to humanoidalny mutant, który jako jedyny potrafi się posługiwać bronią. Jest przy tym bardzo odporny, więc w pewnych sytuacjach może narobić zamieszania - szczególnie jeśli ma strzelbę, lub granaty. Dlatego właśnie eliminuj go w pierwszej kolejności. Na szczęście jest powolny i strzela tylko z bliskiego dystansu.

Śluzogwiazda to groźny przeciwnik, szczególnie na początku - Do czego strzelamy? | Walka taktyczna | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Śluzogwiazda to groźny przeciwnik, szczególnie na początku. Jest wyjątkowo celna, strzela szybko zadając solidne obrażenia. Na dodatek bardzo dobrze obserwuje teren, więc z reguły otwiera ogień, nim twoi ludzie ją zobaczą. Wśród mutantów śluzogwiazda to absolutnie priorytetowy cel. Całe szczęście, że jest mało odporna i strzał z dobrej broni natychmiast pozbawia ją przytomności.

Płaskulec atakuje tylko wręcz, przy czym porusza się szybko i dochodzi do twoich ludzi w ledwie kilka chwil - Do czego strzelamy? | Walka taktyczna | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Płaskulec atakuje tylko wręcz, przy czym porusza się szybko i dochodzi do twoich ludzi w ledwie kilka chwil. Jest niemal całkiem odporny na broń palną! Właśnie z jego przyczyny na misje przeciw mutantom zawsze trzeba zabierać kogoś z bronią energetyczną. Jeśli jednak nie masz takiego żołnierza na podorędziu, możesz skorzystać z tego, że płaskulce są nadzwyczaj głupie. Gdy upatrzą jakiś cel, gonią za nim aż do śmierci - możesz uciekać takim żołnierzem wokół reszty oddziału, strzelając w tym czasie z czego się da.

Mózgowiec to mięso armatnie mutantów - Do czego strzelamy? | Walka taktyczna | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Mózgowiec to mięso armatnie mutantów. Bardzo powolny, atakuje tylko z krótkiego dystansu. Z reguły mózgowce po prostu pchają się na ciebie całą grupą, w nadziei, że któremuś uda się dojść. To mało priorytetowy cel - zabieraj się za nie, gdy położysz już groźniejszych mutantów.

Retikulanie wciąż jeszcze kontrolują duży obszar planety - Do czego strzelamy? | Walka taktyczna | UFO Decydujące Starcie - UFO: Decydujące Starcie - poradnik do gry

Retikulanie wciąż jeszcze kontrolują duży obszar planety. Dysponują całym wachlarzem broni - od pistoletów laserowych po karabiny podprzestrzenne. Niektórzy używają też tarcz siłowych. W miarę postępów w grze będziesz spotykał coraz lepiej uzbrojone grupy, lecz nigdy nie powinni być wielkim wyzwaniem. Są mało wytrzymali i średnio celni, więc jeśli nie dasz się otoczyć i będziesz oczyszczać mapę w sukcesywny sposób, pokonasz ich bez strat. Oczywiście jako pierwszych eliminuj tych, którzy noszą groźne bronie (np. wyrzutnie rakiet).

Podobało się?

0

UFO: Aftershock

21 października 2005

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2006-01-31
18:56

zanonimizowany323093 Pretorianin

Można się przyczepić do opisu pierwszej fazy - poradnik zakłada chyba bardzo fajtłapowatego gracza - bez większego wysiłku można opanować cały świat na tydzień przed przybyciem wargothów ( no może nie na najwyższym poziomie trudności).

Widać, że poradnik był pisany przed patchem 1.1 - "poprawki" w tłumaczeniu wypełniłyby kolejną stronę. Chociaż za największą wadę uważam polskiego dystrybutora: dostawa trwa koszmarnie długo, na maile nie odpowiada w ogóle a mając oryginał gram z pirata, bo chociaż da się go odpalić ze skutecznością około 90%, przy jakiś 10% dla oryginału.

Komentarz: zanonimizowany323093
2006-01-31
18:59

zanonimizowany45782 Legend

Ja nie mam prawie żadnych problemów z oryginałem i patchem 1.2

Dobrze było - w moim wypadku - włączyć opcję "wymuś stary tryb VA", cokolwiek by to nie znaczyło, zlikwidowało problemy z teksturami, bez widocznego uszczerbku dla grafy. Oczywiście wgrałem też cukierka i gra chodzi bez płyty.

Komentarz: zanonimizowany45782
2006-02-01
00:51

zanonimizowany273292 Pretorianin

Znalazłem zabawną wpadkę autora poradnika.

Pojawia się tam rozdział [Walka taktyczna] "Osiem zasad walki".
Ale znaleźć można dwukrotnie trzecie zasady ("często obserwuj" i "urządzaj zasadzki").
Toteż zasad powinno być w sumie raczej dziewięć.

Ale to pikuś.

Komentarz: zanonimizowany273292
2013-10-22
22:06

piotreksik23 Konsul

Wszystko fajnie opisane, ale ta gra okazała się ponad moje siły. jest tak dłuuuugggggggaaaaaaa, że po prostu nie dałem rady i w pewnym momencie zanudziłem się na śmierć. Doszedłem do rozpoczęcia budowy statku kosmicznego, ale jak przeczytałem, że są jeszcze tryliony misji to się poddałem.

Problem tej gry to sztuka dla sztuki. Gra jest tak łatwa, a Ziemię zdobywa się absolutnie bez żadnych problemów (grałem poziom 3/4), a to powoduje, że po jakichś 300 misjach (to już nie liczba z kosmosu) zwyczajnie odechciewa się siekać wszelkiego rodzaju plugastwo. Sztuka dla sztuki zaś, bo raczej nie ma większego znaczenia jaki sprzęt bierzemy na misje. Walić można wszystkim - i snajperkami i minami i granatami i pistoletami. W efekcie ta "wojna" wygląda na sieczkę. W starym UFO zołnierz mający 4 trafienia był superbohaterem, tu statsy moich żołnierzy to 297 misji - 350 zabitych.

W efekcie, bywało, że misje przechodziłem na chama, szybko starałem się biegac po planszy, aby tylko jak najszybciej ją zakończyć. Żadnej taktyki, po prostu na huraa i walimy równo jak coś zobaczymy. I co śmieszniejsze, przynosiło to efekty. Niestety, nie wystawia to grze dobrej cenzurki.

Jestem pod wrażeniem, że autorowi chciało się grę przechodzić jeszcze raz. Musi być bardzo cierpliwym człowiekiem, choć miejsce, do którego doszedłem przy Aftershock wskazuje że też nim trochę jestem. Winszuję.

Komentarz: piotreksik23

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl