Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
Aktualizacja:
Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
(Frigates and Shipbuilding)
Początek | Maj 1674 |
Ukończyć do: | Styczeń 1683 |
Surowce: | Łup odłożony w poprzednim scenariuszu + $1080, łup $120, 10 desek |
Cele | 1. Posiadać przynajmniej 2 Fregaty. 2. Odłożyć łup 2000 sztuk złota |
Brąz | Ukończyć w ciągu 8 lat i 7 miesięcy. |
Srebro | Ukończyć w ciągu 6 lat i 10 miesięcy. |
Złoto | Ukończyć w ciągu 5 lat i 6 miesięcy. |
Tę misie ukończymy w niecałą godzinę. Bazę rozbudowujemy w sposób typowy. Będziemy potrzebować dużo desek, dlatego koniecznie wybudujcie dwa Tartaki i do tego uprowadźcie ze dwóch zawodowych drwali. Jak najszybciej należy też uprowadzić budowniczego statków, a ponieważ konstrukcja Fregat trwa długo (ok. 10 miesięcy) później porwać kolejnych dwóch by cały proces przyspieszyć. Podstawowym problemem w tej misji jest olbrzymie zapotrzebowanie na racje żywnościowe- albo postawcie dodatkowe trzy farmy kukurydzy, albo uzupełniajcie braki na Czarnym rynku. Po wybudowaniu Dużej Stoczni (Shipyard) (rysunek nr 26), postawcie nowe Doki i rozpocznijcie konstrukcje pierwszej Fregaty. Potrzeba do tego aż 125 desek i 1000 sztuk złota.

rys. 26
Sektor, w którym się znajdujemy jest bardzo niebezpieczny, dlatego dobrym pomysłem jest łupienie tego na południowym zachodzie, który oczywiście należy wcześniej w pełni zbadać (rysunek nr 27). Ewentualnie możecie ryzykować zapisując wcześniej stan gry. Jeszcze większym ryzykiem jest posyłanie w rejs rabunkowy naszej nowej Fregaty- po jej zatopieniu stracimy wiele czasu budując nową. Jednak, jeśli weźmiemy pod uwagę, że jeden udany rejs przyniesie nam ponad 10.000 sztuk złota, (dzięki czemu blisko 2000 trafi wprost to naszej jaskini) to moim zdaniem takie ryzyko można podjąć. Teraz wystarczy uzbierać odpowiednią ilość desek i poczekać, aż budowa drugiej z Fregat zostanie zakończona. Mam nadzieję, że nie muszę już przypominać o tym, iż w jaskini piratów od początku należy ustawić maksymalną ilość odkładanych pieniędzy, a na statkach wybrać skąpy podział łupów.

rys. 27
0
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 1 - Piwo dla korsarzy
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 2 - Przemysł Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 3 - Najeźdźcy Karaibów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 4 - Majtkowie nie Piraci
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 5 - Jamajski rum
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 6 - Dyplomacja i wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 7 - Pirat Renegat
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 8 - Fregaty i budowanie statków
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 9 - Zatoka przemytników
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 10 - Tortuga
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 11 - Flota skarbów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 12 - Wesoły Roger
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 13 - Nowa Wojna
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 14 - Obrona Piratów
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 15 - Ostatni złoty wiek
- Tropico 2: Pirate Cove: Misja 16 - Wojna o "Ucho Jenkinsa"
- Tropico 2: Zatoka Piratów - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany97656 Legionista
Kupiłem i jest fajna tylko mam problem. Po jakiimś czasie zawsze brak im zarcia. Mam ponad 20 farm i nic. W starym Tropico 1 farma żywiła ok 300 ludzi, a tu ??
zanonimizowany722990 Junior
radiesta - może twoim piraci nie mają kasy żeby opłacić żarcie ? jak tak , to najwyżej daj 100 gotówki tym , którzy mają najmniej ^^ poza tym , im zależy na grogu ... powodzenia ; D
zanonimizowany756363 Konsul
-------------->radiesteta
Wiem że może prawie 8 lat to sporo na odpowiedź ale :
Nie zbudowałes im GARKUCHNI . To tam przychodzą jeńcy/piraci żeby się posilić.
Gra jest bardzo fajna.( patch 1.2 ) ale cały czas brakuje mi w niej tego czegoś. Trochę marnuje się jej potencjał.
Wielkie wady:
- nie wiem czemu ale im lepszy statek tym większe prawdopodobieństwo że zatonie. Fregat i galeonów w ogóle nie buduje bo sa drogie a ponoszą klęskę w 70% za pierwszym wypłynięciem.
-małe stateczki też dobrze zarabiają i przynoszą takie same dochody jak te duże. Bardzo rzadko zostają zatopione. Może dlatego że gdy czytam ich raporty : zawsze wspominają że widzieli Galeon ale starali mu się zwiać.
- nie można stworzyć jednolitej floty. Statki działają na własną rękę.
- nie do końca rozumiem koncepcji eksploracji. W zasadzie ja poluje tylko wokół swojej wyspy. Nie wiem czy się opłaca cokolwiek odkrywać.
- budowniczowie chodzą jak lemingi z jednego końca wyspy na drugi marnując czas. Beznadziejne algorytmy. gdy mam 5 namiotów to każdy idzie do tej samej budowli... Zdarza się że mając obok coś do zbudowania idą na drugi koniec mapy... nie pomaga nawet ustawianie priorytetów.
- nie ma opcji " sprzedaj wszystkich bogatych jeńców" - sprzedanie takich 200 to nielada wyzwanie manualne nawet jak się to robi z pozycji tej książki.
- nie opłaca się rozbudowywać przemysłu ciężkiego . Kiedyś na mapie miałem 10 kopalni , 6 pieców i 6 budynków do wyrabiania szpad. Efekt -- na statkach szpad było pod dostatkiem tuż przy końcu misji. ( lepiej je chyba kupować na czarnym rynku)
- tragiczne algorytmy drwali . Oni też potrafią chodzić na drugi koniec wyspy po drewno
- dekrety mało używam
- dziwne że gracz ręcznie może wycinać drzewa ( bez korzyści w postaci drewna )
- kompletnie nie widzę różnicy w napaści , ostrzale i abordażu. Skutki zawsze są podobne.
Parę pytań:
- jak werbuje pirata z pośród jeńców to mam wybierać według największej odwagi ?
- jeśli zależy mi na nadzorcach to według przywództwa ?
- o ile procent zwiększa się wydajność wraz z nadzorcą w obiekcie ?
- ile pól ( kwadracików ) zajmuje produkcja jednej farmy ?
- Jak wybierać statki do misji ? Galeony są do czego ? Są wolne i tyle tylko wiem .
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.